سلام
می دونم سوالم شاید تکراری باشه اما مشورت یه سری از دوستانی که حدودا هم سن من هستن کار ساز هستش
من دخترم و حدودا 23 سالمه، دانشگاهم با دفاع پایان نامم همین ماه به امید خدا تموم میشه. یه مشکل اساسی دارم این که من وقتی دانشگاه قبول شدم متاسفانه اعتماد به نفسم هر ترم که میگذشت خیلی کم میشد طوری که خیلی کم سر کلاس حرف میزدم یا سوال میپرسیدم، میترسیدم یه حرفی بزنم سوتی بدم اونوقت مسخره بشم .

چون توی جوی هم درس میخونم که بعضی بچه های کلاسم شوخ  و  با هم خوبن هستن من آرومم به همین دلیل و دلایل دیگه با هم صمیمی نشدیم چون خیلی اختلاف فکر یا نظر تو دید خودم با بعضیاشون داشتم  .

همش احساس می کنم با کوچکترین حرکتی ممکنه مسخره بشم خلاصه که خیلی با من حال نکردن منم با هاشون کاری ندارم در کل اعتماد به نفسم از دست دادم میترسم برم ارشد بازم همین آش و همین کاسه نتونم با بچه ها جور بشم و یه سری نگاه ها یا حرفا اذیتم کنه بدتر اعتماد به نفس رو ازم بگیره
راستش از لحاظ ظاهر و قیافه بد نیستم که بگم به خاطر اون هستش کلا سعی می کنم مرتب باشم اما ساده میپوشم، راستش احساس می کنم یکی از دلایلی که بچه ها جذبم نمیشن یکیش همون آرومی و کمبود اعتماد به نفسمه و یکیش همین سادگیمه،

راستش من خیلی با این فضا روحیاتم متفاوت اما مجبورم ادامه بدم اینم بگم من شهرستانیم و ارشد رشتم رو تهران داره یه شهر دیگم داره که برای من نشد که برم و همون تهران می مونه حالا موندم  چون دیگه توان ندارم بیشتر از این اعتماد به نفسم کم بشه میخوام نسبت به خیلی از نگاه ها بی اهمیتی هایی که بهم میشه مقاوم باشم ولی نمی تونم مثلا چون‌ آرومم بعضی بچه ها اصلا به من کاری ندارن یا زیاد مخاطب قرار نمی گیرم دچار خود کم بینی شدم این در حالیه که از لحاظ ظاهر و خانواده و ... چیز بد یا کمی ندارم که بخواد مزید بر علت بشه.
حالا به نظر شما من باید روی چه چیزاییم کار کنم که اوضاعم دوره ارشد این نباشه؟


مرتبط :

به خاطر سلیقه ی مادرم، در مهمانی خانوادگی مسخره شدم

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟

کاش مادرم حرف های منو میفهمید و درکم میکرد

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

با کسانی که شما رو تحقیر می کنن چطور برخورد می کنید؟

دیگه نمیخوام به خاطر خانواده فقیرم تحقیر بشم

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)