سلام به همه ی عزیزای خوانواده برتر طاعات عبادادتون قبول باشه

هشدار ، رواج ازدواج سفید

ازدواج سفید یعنی چه؟
به تعریف روانشناسان در این نوع ازدواج پسر و دختر بدون هیچگونه تعهد شرعی و قانونی زیر یک سقف با هم زندگی میکنند ، که ممکن است با هم روابطه عاطفی و جنسی داشته باشند ، و مدتی را با هم سر کنند و بعد از مدتی اگر به هم علاقه مند نبودند از هم جدا شوند .
علل مختلفی در بوجود آمدن این پدیده دخیل می باشند که مهمترین دلیل پیدایش آن را نیاز جنسی افراد که نیازی طبیعی و انسانی است میباشد که اگر این نیاز از راه مشروع و قانونی بر طرف نشود طبیعی است که انسان به راههای دیگری از جمله ازدواج سفید کشیده میشود.

توجیهاتی که افرادی که به این ازدواج تن میدهند اکثرا این است که ما مدتی با هم زندگی میکنیم تا معیار های یکدیگر را در زندگی مشترک بدون قید و شرط محک میزنیم که ایا به درد هم میخوریم یا نه . یا یک همچین دلیل تراشی هایی انجام میدهند که در واقع فقط توجیهه الکی و تلاش برای تطهیر کردن خود و از بین بردن حس گناه و عذاب وجدان میباشد.

دلیل دیگری که باعث میشود افراد به اینگونه ازدواج کشیده شود ، میتوان به رسانه ها تهاجم فرهنگی. از بین رفتن فرهنگ بومی صفحه های مجازی مانند فیس بوک و وایبر و .... نام برد .

چیزی که طبق مطالعات بنده و گفته ی روانشناسان بدست اومده خطرات جدی متوجه افرادی است که تن به این رابطه میدهند و بیشترین خطر متوجه دختران و زن های مطلقه جامعه است که تعداد آن ها هم کم نیست . و متاسفانه این پدیده به سرعت در حال افزایش است

خطرات از نظر روانشناسان
1. احساس گناه : در هر لحظه از زندگی که احتمال جرم و انجام رفتارهای خطرناک دیگر را افزایش میدهد ( طبق مصاحبه های انجام شده حتی افرادی که اصلا به دین اعتقاد ندارند این حس گناه را درون وجودشان دارند ) که باعث اضطراب و افسردگی و اختلالات جدی روانی در طرفین میشود .
2. حس نفرت: به دلیله شکست های متعدد و رابطه های بدون مسئولیت شکل میگیرد و شخص دیگر در زندگی نمیتواند به کسی اعتماد کند و با توجه به نداشتن تعهد در این رابطه ها تحقیر های مختلفی از طرف مقابل یا اجتماع به این گونه افراد وارد میشود که زمینه ی نفرت عمیق را آماده میکند . و خود نفرت زمینه را برای بزهکاری و انواع جرایم فراهم میکند
3. نداشتن احساس امنیت و تعلق : این احساس آرامش و امنیت را در طول شبانه روز از طرفین میگیرد و به انواع بیماری های روانی منجر میشود .
4. نداشتن غیرت و احساس مالکیت به یکدیگر: که باز هم ممکن است ، خود این افراد بخاطره لذت زمینه انواع گناه را برای یکدیگر فراهم کنند و حتی یکی دیگری را به سمت انواع بزهکاری اجتماعی و گناه بکشاند

 با توجه به روند رو به افزایش این  داستان لازم دیدم این هشدار جدی و خطر بلقوه که تموم افراد این جامعه رو داره تهدید میکنه رو گوشزد کنم خوشحال میشم
اگه دوستان خطرات دیگشو و راه حل هاشون با هم در میون بزارن
با توجه به این که  این خطر حتی برای متاهلین و افراد مجرد با ایمان هم وجود دارد
و  کسی به طور کامل از آن ایمن نیست

پیرمرد جوون با تشکر از همه دوستان

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)