خواهش میکنم تحصیل کرده ها کمکم کنین
من سراپا منتظر جواب ها و نظراتتونم و واقعا به خوندن حرفاتون محتاجم فقط تو رو خدا هر کی خواست کمکم کنه همشو بخونه پیشاپیش از همتون ممنون و متشکرم اجرتون با امام زمان
 راستش من خیلی به درس خونا غبطه میخورم اصلا نمیتونم درس بخونم اصلا یعنی انگیزه ای ندارم نمیدونم چرا!!!؟
بذارید با جزئیات توضیح بدم بهتر کمکم کنین من قبل از ورود به کلاس پنجم ابتدایی معدلم همیشه 20 بود بعد شد 19.92  بعد 19.17 بعد 19و47 بعد 19.77
وارد دبیرستان شدم رشته تجربی :اول شدم 18.66 بعد 16.33 و بعد هم 16.34 معدل دیپلمم شد 17
به هیچ عنوان دلم نمیخواست ادامه تحصیل بدم همش زوری رفتم مدرسه منی که با وجود تب 40درجه برای رفتن به مدرسه زمان ابتداییم گریه میکردم سوم دبیرستان همش تو فکر پیچوندن بودم

مــــهـــــم تر از همه پیش دانشگاهیم بود:
خانوادمو مجبور کردم منو یه دبیرستان غیر انتفاعی خوب با هزینه ی میلیونی ثبت نام کنن و توی آموزشگاه همون مدرسه غیر حضوری ثبت نامم کردن(بخاطر معدل پایینم) بالای پنج میلیون هزینه ی اون یکسال شد یکسالی که واقعا نه اولش درس خوندم نه آخرش

خــــیلــــی خیلی دلم غصه داره اصل ماجرارو نگفتم هنوز
مــــــن کنکور نــــــــدادم انقد لفتش دادم تا مهلت ثبت نام تموم شد از خدام بود که کنکور ندم من به همه دروغ گفتم من یه دروغـــــگوئم به دروغ یه رتبه ی زیر 10000 گفتم و به دروغ گفتم تو انتخاب رشته رشته ی دلخواهمو قبول نشدم تورو خدا کسایی که شرایطمو درک میکنن راهنماییم کنن

بعدشم کلا قید درسو زدم الان خیلی داغونم احساس شــکســـت داره خفم میکنه عذاب وجدان یه طرف حس بی عرضگی یه طرف
من به هیچکس نگفتم که کنکور ندادم هنوز خودمم باورم نمیشه هیچ تصوری به من انگیزه ی تحصیل حتی تو رشته ی مورد علاقم رو نمیده همش حس یه موجود اضافه رو دارم

بعد از این همه حس شکست سعی کردم خودمو آروم کنم و به خودم گفتم شاید علایقمو درست نشناختم به خاطر علاقم به علوم دینی رفتم برای کلاس حفظ قرآن ثبت نام کنم تا با حفظ کل قرآن بتونم هم به این علاقم برسم و هم از امتیازات حافظان کل قرآن برای رسیدن به رشته ی مورد علاقم استفاده کنم بهم گفتن اول باید دوره ی قرائت بگذرونی رفتم کلاس قرائت ولی چه رفتنی بازم مث قبل بی انگیزه و در حال فرار هنوز امتحان نهاییشو ندادم چون اصلا هیچی تمرین نکردم ینی انگار نمیتونم قبل از شروع خیلی انگیزه دارم و خیالپردازی میکنم ولی بهش که میرسم خشکم میزنه چررررررررررررا واقعا؟؟؟ چرا هیچکس مث من نیست؟؟

تعجب میکنم کسی پیگیر درسشه سراسر وجودم حقارتو لمس میکنه وقتی میبینم یه نفر با بهره ی هوشی پایینتر از من با انگیزه و پشتکار داره درسشو با انگیزه میخونه میگم کاش منم انگیزه داشتم برای درس یه مدت هم سرکار میرفتم ولی گفتم خب آخرش چی میشه؟ تا کی میخوام برم و بیام؟

برادرم اصرار کرد برم علمی کاربردی ولی ترسیدم بازم شرمنده ی بقیه بشم و باز زیر منت کسی باشم (مادرم خیلی سرزنش میکنه مخصوصا اگر پول مال برادرم باشه) تصمیم گرفتم بعد از ازدواج ادامه تحصیل بدم ولی با خودم میگم وقتی الان نخوندی اون موقع میخونی؟ ینی مشکلم با ازدواج حل میشه و انگیزه پیدا میکنم؟

راستش رشته های هنری رو دوست دارم ولی هم خرجش زیاده هم امتحاناش سخته هم اینکه دوست ندارم تخصصم کارای هنری باشه من همیشه دوست داشتم کارای تحقیقاتی بلد باشم چیزای جدید اختراع و کشف کنم نمیدونم شاید مشکلم اینه که زیادی بزرگ فک میکنم و تصمیمای بزرگ میگیرم یه جورایی حکایت همون سنگ بزرگ و نشونه ی نزدن و اینام همه چی یا باید عالی باشه یا نباشه تو همه چی همینجوریم شاید چون نمیتونم هدفای کوچیک برا خودم تعیین کنم و براشون ارزش و وقت قائل باشم به مشکل میخورم شاید هدفای کوچیکو دست کم میگیرم و دوست ندارم براشون وقت بذارم و برام بی ارزشن خیلی نیاز به راهنماییتون دارما


پیشنهاد :

میخوام درس بخونم ولی نمیتونم

همش ۵ ماه تا ساختن سرنوشتم مونده

نمی دونم چرا درس نمی خونم

از درس خوندن چه نتیجه ای گرفتید ؟

من که دخترم چرا باید درس بخونم ؟

چرا مثل سابق انگیزه درس خوندن ندارم ؟

مگه نمیشه هم درس خوند هم ازدواج کرد ؟

ارزش داره به خاطر درس و دانشگاه مادر شدنم رو عقب بندازم ؟

الان دیگه حتی نمیتونم ۵ دقیقه درس بخونم

دست و دلم به درس خوندن نمیره

می تونم هم درس بخونم و هم شوهرداری کنم ؟

چیکار کنم واسه درس خوندن انگیزه بگیرم؟

احساسم اینه که بیش از حد به درس و کار ارزش دادم

با توجه به دلایل محکمی که دارم تصمیم گرفتم دیگه درس نخونم

به خودم میگم کاش از بچگی تنبل بودم و درس نمیخوندم

راه های افزایش تمرکز و دقت برای درس خواندن

تنهایی و انزوا نمیذاره درس بخونم

به من یاد بدین که چطور درس بخوانم

توی درس خوندن خیلی کند هستم

راه های افزایش تمرکز در درس خواندن

چیکار کنم از تلاش کردن برای درس خوندن خسته نشم ؟

انرژیم برای درس خوندن زود تموم میشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)