یه کسی :

عقاید تشیع خیلی محکم و استدلالی تر از تسنن هست اما اهل تسنن به عقاید خودشان معتقدتر هستند تا شیعیان.
در اکثریت اهل تسنن زود ازدواج می کنند و به راحتی چند همسر می گیرند و فرزندان زیادی هم تحویل جامعه می دهند و نه خانم و نه آقا ناراضی نیستند
ولی اکثریت شیعیان، دیر ازدواج می کنند، فقط یک همسر می گیرند و به ندرت بیشتر از 2-3 فرزند می خواهند. نتیجتا همیشه از این دست مشکلات زیاد دارند که برای آن باید امثال چنین وبلاگی ایجاد شود و چندان جوابگو هم نیست.

با یه سنی مذهب صحبت کردم، می گفت چیز زیادی نداشتم، برای اینکه دارا بشم، ازدواج کردم. مدتی بعد یه خانه اجاره ای پیدا کردم. کمی زندگی سخت بود، تصمیم گرفتیم بچه دار بشویم تا خدا به خاطر بچه به ما کمک کند و زندگی ما راحت شود. مدتی بعد بچه دار شدیم و بعد صاحب خانه شدیم. برای رفت و آمد مشکل داشتیم. دوباره فرزند دیگری و خدا وسیله را هم جور کرد. و الان که اول میانسالی هستم، بچه هایم کارهای مرا می کنند و من فقط حساب و کتاب می کنم.

اصلا چرا راه دوری بریم، هیچ تا به حال فکر کردید چرا طلبه ها با اینکه از لحاظ مالی در تنگنا هستند اما به نسبت زندگی شاد و راحتی دارند. نه حقوق زیادی دارند و نه امکانات زیاد. فقط معتقدتر هستند و به همین خاطر برکت همان چیزی که دارند بیشتر از چیزهای دیگران است. این ها همه در حالیه که از لحاظ فرهنگی هم به این قشر ظلم میشه و تحت فشار هستن.


مرتبط:

من واقعا به وعده های الهی در زمینه ازدواج ایمان آوردم

شکر بابت نعمت آرامش و اعتماد به خدا

ما مجردها پاک میمانیم و به خداوند خود اعتماد میکنیم

باور داشتن به کمک کائنات نوعی شرک ورزیدن به خدا نیست؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)