سلام

این رو می نویسم که هم خودم بهتر معیارهام رو بفهمم هم بدونم معقوله یا نه

1- مهمترین معیارم اینه که آدم با درک و فهم و شعوری باشه بتونه درست با آدم ها معاشرت کنه بتونه درست صحبت کنه درست احساساتش رو و منظورش رو بیان کنه شاید ساده باشه ولی برای من خیلی مهمه اصلا نمی تونم با این آدم هایی که خشک و یخ هستند جور بشم دوست ندارم با یکی زندگی کنم که فقط نگاه می کنه و می خوره و می خوابه و از احساسات آدم بودن بویی نبرده همسر من باید بلد باشه باهام شوخی کنه با هم بگیم و بخندیم خونگرم باشه درک کنه درک کنه این خیلی مهمه برای من خودم خیلی وقته از نوجوونی روی این موضوع تمرکز کردم روی روانشناسی و درک آدم ها برام خیلی مهمه همسرم بتونه باهام ارتباط کلامی و قلبی برقرار کنه رابطه اش با خانواده خودش خوب باشه معمولی نه خوب

2 - مستقل باشه وابسته به خانواده نباشه بچه ننه و بی عرضه نباشه خودم هم همیشه متکی به خودم بودم و فقط خودم حامی خودم بودم از خانواده ش پول تو جیبی نگیره که خیلی این رو زشت می دونم شغلش رو با پارتی و لطف باباش به دست نیوورده باشه هر چی داره نون بازوی خودش باشه نه باباش هر چی شد سریع نره از خانواده ش کمک بخواد و اینکه مسائل شخصی من و به خانواده ش نگه

3 - برای من احترام و شخصیت قائل باشه مثل کالا به من نگاه نکنه نگه این کار رو بکن اون کار رو نکن چون من خوشم نمیاد بفهمه و درک کنه که من یه آدمم و علایقی دارم و خودم می تونم صلاحم رو تشخیص بدم مانع من نباشه برای علایقم حق تحصیل حق اشتغال و حق طلاق رو می خوام نه برای اینکه ازشون سو استفاده کنم چون منم یه آدمم و حق زندگی و تصمیم گیری برای خودم رو باید داشته باشم

4 - در مورد مهریه و عروسی و این ها بگم که مهریه از نظر من یه هدیه است مثل هر هدیه دیگه ای پس من نمی گم این رو برام هدیه بگیر این رو مهریه ام بذار چون دوست ندارم کسی رو مجبور کنم بهم چیزی بده مگه هدیه زوری هم میشه! پس هر چی خودش دوست داشت من میپذیرم حتی اگه ارزش مادی نداشته باشه در مورد عروسی من دختری نیستم که آرزوم لباس عروس باشه یا تک دختر باشم و خانواده م آرزوشون این باشه که منو تو لباس عروس ببینن دوست دارم جشن داشته باشیم ولی چون هزینه ها خیلی غیر معقوله ترجیح میدم پول مون رو برای چیزهای به صرفه تر خرج کنیم نه برای یه شب بزن و برقص کل سرمایه زحمت جوونیمونو بدیم بره این نظر منه اصلا حاضر نیستم با خانواده همسرم زندگی کنم ولی خونه اجاره ای کافیه چون می دونم قیمت ها چطوره. 

جهیزیه تهیه می کنم ولی به صورت کم کم چون معلمم و درآمدم زیاد نیست و از طرفی اصلا نمی خوام از پدرم پول بخوام پس نمی تونم اول زندگی یه جهیزیه کامل اشرافی بیارم. طلا زیر لفظی و این ها هم برام مثله همون هدیه است من زور نمی کنم هر چی خودش دوست داشت بده نخواست نده کاسبی راه ننداختم که می خوام زندگی کنم منم دوست دارم برای کسی که دوستش دارم هدیه بخرم

5 - من اون قدر انرژی ندارم که هم سر کار برم هم کار خونه بکنم پس باید بخشی از کارهای خونه رو هم قبول کنه و غر زدن و منتم توش نباشه چون زندگی خودش هم هست منم در حد توانم پول می ذارم وسط برای خرج و مخارج ابایی هم ندارم ولی نباید شاکی باشه و کل حقوقم رو بخواد خرج و مخارج زندگی یک زن خیلی بیشتر از مردهاست پس باید این ها رو هم بفهمه

همین.... نظرتون؟ 

 

مرتبط:

بررسی معیارهای ازدواج دختران 01

بررسی معیارهای ازدواج دختران 02

بررسی معیارهای ازدواج دختران 03

بررسی معیارهای ازدواج دختران 04

بررسی معیارهای ازدواج دختران 05

بررسی معیارهای ازدواج دختران 06

بررسی معیارهای ازدواج دختران 07

بررسی معیارهای ازدواج دختران 08

بررسی معیارهای ازدواج دختران 09


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)