سلام

دختر متولد هشتاد (تیپ شخصیت istj) هستم. معیار خاصی برای ازدواج ندارم فقط ازدواجم باید با عشق باشه. همه خواستگارانم ندیده توسط خانواده رد میشن، دلیلش هم منم، چون دوست دارم کسی بیاد که مطمئن شم دوستم داره. 

دقیقاً مثل ازدواج برادرم که اصلاً حتی یک بار هم خواستگاری نرفتیم، همون عشقش بود که جواب مثبت بود. 

معیار دومم برای ازدواج هم درون گرایی طرفه که باید درونگرا باشه و از لحاظ فکری و اخلاقی بهم شبیه باشیم. من برای ازدواج اصلاً سرویس طلا و مهریه نمی خوام به نظرتون این معیارم درسته جنبه‌های منفی رو بررسی کنید. 

دلایل رد کرد سرویس طلا؛

بیشتر یا بگم همه ایرانی‌ها طلای زن رو به عنوان یک سرمایه و پس انداز می دونن و اتفاقی نیافتاده طلا رو می‌فروشند. هیچ دیدگاه زینتی به طلا ندارن منم مطمئنم همسر آینده م بخواد طلام رو بفروشم دعوا راه میندازم، پس همون بهتره از اول نخرم و آرامش خونه برقرار باشه. 

دلیل رد کردن مهریه؛

من فلسفه مهریه رو نمی دونم ولی دیدگاه شخصی خودم واقعاً اوج بی انصافیه که یک مرد لقمه بذاره دهنم، حتی اگه یک ماه باهاش زندگی کنم رو بخوام ازش بعد از جدایی پول بگیرم یا به خاطر مهریه بندازمش زندان. هر جور حساب کنم بالاخره احساسش رو صرفم کرده مدتی که با هم بودیم. 

و یه مورد دیگه هیچ علاقه به برگزاری عروسی و جشن عقد ندارم خلاف این باشه رد میشه. ظاهر هم هم رنگ پوست خودم باشه بهتره و لاغر باشه. (باید به دلم بشینه در همین حد کافیه). 

دوستان یه مورد دیگه حق طلاق رو هم می‌گیرم. فعلاً همین، باز هم تاکید می‌کنم زندگی با عشق و علاقه رو بررسی کنید، ازدواج سنتی مد نظرم نیست. جاهایی که مخالف هستید با دلیل نقد کنید. ممنون


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)