سلام ببخشید میخواستم بگم تو خیلی از برنامه های تلوزیونی
گفته میشه که این وضع مالی هستش که باعث میشه سن ازدواج بالا بره!!!
میخوام بگم یعنی کسانیکه وضع مالیشون خوبه و میتونن ازدواج کنند
بدون سنجش و تحقیق و .... راحت میتونن ازدواج بکنند!!!
 
بخش اصلی صحبتم مربوط به این میشه که تو خیلی از شهرهای ایران اصلا کار به جلسه دوم و سوم خواستگارینمیکشه همین که پسره اومد خونه یعنی بلههههه!!!
عجبااااا!!!!!
 
آخه بابا ازدواج که الکی نیست بذار ببینیم اینا نقاط مشترک تو اخلاق و خصوصیات دارند یا نه!!!!!
تازه گفته میشه که باید پسر و خونوادش بعد از روز اول خواستگاری (بعد اینکه دخترو پسر خصوصیات کلی همو دیدن و خواستن ادامه بدن) دو جلسه دیگه بیان تا دختر و پسر بیشتر با روحیات هم اشنا بشن
تازه بعداینم که با هم اشنا شدن باید یه مدت نامزد باشن تا شناختشون از هم بیشتر بشه
ولی ایا واقعا اینطوریه خونواده ها نمیذارن که
 میگن نه همون اول بسم الله عقد!!!![تعجب]
شاید بعضیا تعجب کنید ولیاین واقعیته جامعه ماست(البته همه شهرهارونمیگم)
خلاصه بگم :
اقا مگه میشه دو روزه یا دو جلسه طرفتو بشناسی هااااا!!!
بعضی از والدین میگن تا زیر یه سقف نری نمیتونی طرفتو بشناسی
اره من قبول دارم ولی خوب به نظرتون این میتونه
دلیل خوبی باشه به اینکه همون اول بیاییم عقد کنیم
لااقل تو دوران نامزدی خیلی چیزا معلوم میشه
انسان که همش نمیتونه فیلم بازی کنه که!!! بالاخره یه جاهایی خودشو لو میده دیگه
مگه اینطور نیست؟؟!!!
تازه حالا اصلا بنا رو بذاریم بر اینکه طرف خود واقعیشو نشون میده خود خودواقعیشو
خوب من تو این دوران میتونم بفهمم ایا اصلا رفتارهای این فرد
برای من خوشاینده یا نه؟؟
ایا میتونم باهاش زیر یه سقف زندگی کنم؟؟
ایا خصو صیات اخلاقی ما باهم میخوره من میتونم فردای زندگیم این فردوتحمل کنم؟؟
ایا میتونم دوسش داشته باشم؟؟؟
میدوونید صحبت من بر این هستش که
اقا یکی از شخصیت شوخ خوشش میاد یکی دیکه جدی یکی دوستداره همش 
خانومش ارایش کنه یکی نه!و........
خوب اینارو تو دوران نامزدی بهتر میشه فهمید(البته باید اینها تو جلسه خواستگاری گفته بشه ولی خوب شنیدن کی بودمانند دیدن!!!)
 
 
خود بنده تو همچین شرایطی گیر کردم یعنی دلم ازدواج میخواد
ولی تا طرفمو نشناسم نمیتونم بله رو بگم !!
تو شهری که من زندگی میکنم هم دوران نامزدی یعنی دوران عقد
همونطوریکه توضیح دادم همون اول عقد میکنند!!
من بااینکه خواستگاران پولدار کم نداشتم ولی خوب
نمیتونم بدون شناخت بله رو بگم اخه ادم با یکی دوساعت که نمیتونه یکی رو بشناسه که!!!!!
میتونه؟؟؟!!!!
 
 
متاسفانه تو شهری که من توش هستم و امثال این شهرهاکه توایران تعدادش کم هم نیست نمیذارن جوونا نسبت به همشناخت پیدا کنند
میدونید اخه خیلی از دوستام ازدواج کردن ولی تعداد کسانیکه
از زندگیشون راضی اند کم اند!!
متاسفانه این رسم مسخره باعث شده هم طلاق افزایش پیدا کنه 
و هم دوستیهای خیابانی به بهانه شناخت هم 
چون جوونا میکن من چجوری طرفمو بشناسم 
غافل از اینکه این راه شناخت اصلا و ابدا درست و منطقی نیست.
و من خودم یکی از مخالفان سرسخت دوستیهای قبل ازدواج هستم.
 
 
(تازه این بگم اونایی که طلاق میگیرن به کنار حالا اوناییم که زیر یه سقفن
واقعا از همسر و زندگیشون راضی اند!!!
الله اعلم!!!!)
 
بنده خودم مشکل اصلیم برای ازدواج عدم شناخت طرف مقابل هست(دلایلشم بالا عرض کردم)
 
 
نکته دیگه:
عدم داشتم مهارتهای زندگی در دو طرف هست
پسری که هنوز نمیتونه خودشو بچرخونه و هیچ مهارتی برای ازدواج ندیده و بلد نیست
و اصلا نمیدونه ازدوج یعنی چی!! اول باید خودشو خوب بسازه( اخلاق و رفتار و.....)
بعد که دید بلوغ لازم رو برای ازدواج داره اون وقت بره در خونه دختر مردم!!
وقتیکه هنوز همسر داری بلد نیست و به اصطلاح
خیلی خام هست پس نباید برای همچین پسری به این زودیا خواستگاری رفت!!!
چون این پسر هم خودشو به دردسر میندازه هم خونواده دختررو.
(موارد زیاددیدم که میگمااااا  دوتاش همین چن روز پیش)
پس عزیزان تا به بلوغ لازم برای ازدواج نرسیدین لطفا ازدواج نکنین
والدیمن گرامی وقتی میبنید هنوز پسرتون توانایی و مهارت لازم رو برای 
اداره یه زندگی نداره لطفا براش خواستگاری نکنید
همچنین والدین دختر خانم وقتی میبینید
هنوز دختر خانومتون بزرگ نشده و همش بهانه مگیره و رفتارهای بچه گانه
از خودش نشون میده و فعلا برای ازدواج مناسب نیست 
دخترتونو فعلا تا رسیدن به بلوغ لازم شوهر ندید
به خدا با ین کار فقط دارید برای خودتون مشکل میتراشید.
دخترو پسر باید وقتی ازدواج کنند که توانایی و مهارت لازم رو داشته باشند.
برای مثال مهارت همسر داری و 
همچنین قبل ازدواج شناخت لازم رو از جنس مخالف داشته باشن.
 
 
بیاییم قبل از ازدواج بیشتر برای شناخت هم وقت بذاریم تا بعدا هم به امید خدا پشیمون نشیم
و خدا ناکرده پله های دادگاه رو بالا پایین نکنیم.
اول از همه خوب فکر کنیم و بعد تصمیم بگیریم از دیگران هم کمک بگیرم ولی تصمیم
نهایی را خودمان بگیریم
چرا که صلاح مملکت خویش خسروان دانند
 
ببخشید که متنم زیاد شد تازه سعی کردم تاحد امکان کوتاهتر باشه و خیلی از حرفامو نزدم!!!!!!!
 
منتظر نظرات کابران گرامی و عزیز هستم.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)