خداپرستان هر وقت از پاسخ اثبات خدا در میمونن وعده قیامت و غیره را میدن مثل همین استدراج . نکته ای که بی جواب مونده اینه که وقتی یک نفر مثل من جنایت های زیادی انجام میده خانواده ها را از هم می پاشه و موجبات فساد را برای عده دیگه فراهم میکنه حتی دست به قتل میزنه بچه هایی را یتیم میکنه موجب فقر یک عده دیگه میشه و سالها ممکنه این کارها را بکنه و دستگیر نشه . پس خدای قادر متعال که از پس من در این دنیا برنمیاد از روی ضعف میگه باشه به وقتش (اون دنیا) در حالیکه نه جلو من را گرفته نه از اون همه افرادی که من بهشون خسارت زدم دستگیری کرده.

گذشته از این شما با آیه و حدیث استدلال میکنید که من اساس را هنوز قبول نکردم چه برسه به شاخ و برگ. تازشم خداتون مگر بارها در قران نگفته ما هر کسی را بخواهیم هدایت میکنیم. پس نمی خواد من را هدایت کنه و من تقصیری ندارم.

چون خودش مهر زده به قلبم تا حقیقت را نفهمم!!!! و به گمراهی خودم ادامه بدم. چطور خدایی که در این دنیا قدرت داره مهر نفهمیدن به قلب و گوش و چشم من بزنه قدرت جرقه زدن هدایت من را نداره ؟ آیا اون خدایی که نمیذاره بفهمی و هدایت بشی خداست ؟ یا خدایی که خیلی راحت واضح جوری که من «نفهم» عقلم برسه با یه اتفاق قابل فهم که نشه انکارش کرد من را هدایت کنه؟

خلاصه همه این مثال هایی که زحمت کشیدید و نوشتید قابل رد کردن هست . و کاش می شد یکی یکی به اونها پرداخت. 


پاسخ :

سلام

در اون جواب عرض شد که قوانینی ساده و پیچیده بر این دنیا حاکم هستش که درک قوانین پیچیده گاهی برای ما مشکله . آیا کسانی که به دیگران ظلم می کنند عمر طولانی دارند ؟! شواهد نشون میده که خیر . ظالمان پس از مدتی به طرز بدی از این دنیا میرن . 

حالا این که قربانیان در این زمینه چه سهمی دارند مشمول همون قوانین پیچیده میشه . شاید ؛

* گناهی کرده باشند

* شاید امتحانی برای اطرافیان باشه

* شاید ...

خدای قادر متعال ، اگه به محض شروع انجام ظلم ، مرگ ظالم رو برسونه ، اون ظالم نمیگه نعوذ بالله چه خدای بی صبری ؟! خدا باید به من فرصت میداد ! اصلا شاید مظلوم از خودش دفاع می کرد ؟ شاید من پشیمون میشدم و ... !!! بنابراین خدا تا حدی به ظالمان فرصت میده . اگه ببینه ظالم دست بردار نیست به طریقی مظلومین رو نجات میده . 


فرمودید به آیه و حدیث استدلال می کنید ،

اگه منظورتون جواب بنده بود ، یه بار دیگه جواب رو بخونید .

ولی در این زمینه با شما هم عقیده ام . برای اثبات خدا آیه و حدیث ممکنه جواب نده . برای همین بنده هم به طور مستقیم از آیه و حدیث استفاده نکردم .


گفتید که خداوند فرموده : ما هر کسی را بخواهیم هدایت میکنیم

بنده تشنه ام ، شما با یک پارچ آب خنک چند متر اون طرف تر ایستادید . شما میگید بیا تا بهت آب بدم . من میگم نمی خوام ! من آبی رو که تو بدی نمی خورم ! شما میگی ، من می خوام تو رو از تشنگی نجات بدم . من میگم نه نمی خوام !

خدا می خواد که تمام بندگانش رو هدایت کنه ، همه رو دعوت می کنه ، به همه راه و چاه رو نشون میده ، منتهی عده ای هدایت خدا رو قبول می کنن و هدایت میشن ، مثل شما . عده ای هم قبول نمی کنند . خدا هم میگه چون خودتون نمی خواید من هم اجبارتون نمی کنم . پس میشه گفت خواست خدا مشروط به خواست بنده است . 

خدا الان خواسته که شما هدایت بشید ! شما هنوز به مرحله ای نرسیدید که شامل آیه ی صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَرْجِعُونَ  بشید . اگه غیر از این بود شما هرگز به دنبال جواب این سوال ها نبودید . 

پس هر کسی که بخواد هدایت بشه ، خدا هم شرایطش رو فراهم می کنه . هر کسی هم که نخواد هدایت بشه ، خدا هم نمی خواد .

شما که نمیای به زور منو بگیری و به اجبار تشنگی منو رفع کنی . اگه من از تشنگی هلاک بشم شما مقصری یا من که نخواستم آب بخورم ؟!


گفتید که ، خدا قدرت جرقه زدن هدایت من را نداره ؟

جرقه می خواید ؟! الان شما این جا هستند و به دنبال جواب سوالات تون ! جرقه از این قوی تر ؟! مهری بر قلب شما زده نشده ! اگه زده شده بود هرگز به دنبال جواب سوالاتتون نبودید . کمی فکر کنید ببینید این طور هست یا نه ؟


تلاش شما برای فهمیدن ، به معنی اینه که از جانب خدا هم نگاهی به سمت شما خیره شده . بنده نمی دونم چه کار خیری به درگاه خدا کردید که خدا میل به فهمیدن رو در قلب و دل شما انداخته . شاید به کسی کمک کردید ، شاید دعای خیری پشت سرتون شده ،‌شاید ... ، هر چیزی که هست الان باعث شده سعی کنید در مورد خدا بیشتر بدونید . اینو بدونید که خدا به کسی بدهکار نمی مونه .


پس هیچ مهری به گوش و چشم و قلب شما زده نشده بنابراین به تحقیق ادامه بدید . مطمئنا به نتایج خوبی می رسید . اون وقت برای ما هم دعا کنید . 

موفق باشید .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)