سلام  

خواهشا اگه ناراحت نمیشین جواب منو بدین اینکه میخوام بگم نه دروغ نه چیز دیگه

 از دید من خدا نیست شما خلافش رو اثبات کنید قول میدن اگه راضیم کردین به سمت خدا برم قسم میخورم

پسری هستم 22 ساله اهل مشروب و غیره اهل دختر و سکسم توی بهترین رشته هم درس میخونم .....

بنظر شما خدا هست اگه خدا بود میذاشت زندگی خیلی از خانواده رو بهم بزنم دخترانی رو  به فساد بکشم ... خواهش میکنم جواب منو بدین هر جایی رفتم خودش هم اخر گفت اره حق با تو. امیدوارم ناراحت نشی و نظرم رو ثبت کنی


پاسخ :

سلام

سوال اصلی شما اینه که اگه خدا وجود داره ، پس چرا میذاره که کار خلاف بکنید ؟ چرا جلوی شما رو نمیگیره ؟ 

در جوابتون باید عرض کنم که روش خدا این نیست . خدا یه سری قوانین ساده و پیچیده برای دنیا وضع کرده و دنیا رو با همون قوانین اداره می کنه .

در جوامع اسلامی ، یه قانون اینه که اگه کسی در جامعه کار خلافی کرد و کسی ازش شکایت کرد طرف رو دستگیر می کنن و متناسب با جرمش مجازات می کنن .

حالا اگه فرد خلافکار شاکی خصوصی نداشت ، دادستان وارد عمل میشه . اگه خلافش طوری بود که لو نرفت ، خدا نمیاد دست و پای خلافکار رو ببنده که به کارش ادامه نده .

خدا مستقیما با ما حرف نمیزنه ، در عوض اتفاقاتی رو برای ما رقم می زنه که اگه دقت کنیم می تونیم با همین عقل ناقص مون پیام خدا رو بفهمیم .

یاد روزهای اولی بیافتید که تازه این خلاف ها رو شروع کردید . آیا همه چیز مثل الان جور جور بود یا یه موانعی برای رسیدن به هدفتون وجود داشت ؟ 

مثلا وقتی می خواستید یه دختر بی حرمتی بکنید هیچ چیز مانع شما نبود ؟! یه مزاحم ، جور نشدن شرایط ، کمبود وقت ، کار داشتن و ... ؟!

همین ها هشدارهای خدا بودند که شما توجه نکردید . ممکنه در روزهای بعد یه اتفاقات بدی براتون افتاده باشه ، زخمی شدن بدن ، مریض شدن خودتون یا کسی که دوستش داشتید ، فوت یکی از آشنایان ، ضرر مالی و ... ، این ها هم پیام های بعدی خدا برای شما بوده که شما رو از روندی که در پیش گرفتید باز داره . ولی شما توجه نکردید و به کارتون ادامه دادید .

الان به جای رسیدید که به نظر میرسه خدا داره "قانون استدراج" رو در مورد شما اجرایی می کنه . ممکنه الان شرایط خلاف کردن شما خیلی راحت جور میشه . بدون زحمت می تونید گناه کنید . به شکل عجیبی در کارهاتون موفق هستید . دست به هر کاری می زنید براتون منفعت داره ، وقتی خلاف می کنید هیچ مانعی سر راهتون نیست . مکان گناه خیلی راحت جور میشه و ... . 


خدا احتمالا میگه ، من به این بنده ام هشدار دادم ، خواستم جلوشو بگیرم ولی خودش نمی خواد از کارهای خلاف دست برداره . پس احتمالا شما رو به حال خودتون واگذار کرده و قصد داره اون دنیا به طور ویژه به حساب تون رسیدگی کنه .


کسانی که قانون استدراج در مردشون اجرایی میشه به کسانی که تازه وارد کار خلاف شدند و گیر می افتن میگن دست و پا چلفتی ، بی عرضه و ... . در حالی که خودشون اگه بخوان با همون شرایط دست به خلاف بزنن گیر نمی افتن و این موفقیت رو به حساب زرنگی خودشون میذارن و غافل از نقش خدا در قضیه میشن . 

یه آدم سالم اگه بخواد کار خلاف بکنه خیلی سریع لو میره . این لو رفتن کار خداست ، هشدار خداست ، سیلی خداست برای بیدار شدن از خواب غفلت . اگه کمی فکر کنه پیام خدا رو میگیره و فوری توبه می می کنه ولی اگه نخواد هشدار ها رو جدی بگیره ، اینم به جایی می رسه که خدا اون رو به حال خودش رها می کنه .


شما انتظار نداشته باشید که خدا جلوی شما مجسم بشه و نذاره که کار خلاف بکنید . به هر حال چیزی که الان به ذهن بنده میرسه اینه که شما شامل قانون استدراج شدید .

خدا کنه که این طور نباشه .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)