سلام دوستان 

هر چی بگی با یه واکنش منفی روبرو میشی، یعنی اول کلمه نه به زبون شون میاد در برابر هر خواسته ای، حتی غیر مالی و حتی خواسته های مفیدی که منجر به پیشرفتت میشه. 

چرا والدین امروزی فقط و فقط درس و هر چیزی که به درس مربوط میشه می پذیرن، نمی دونم والدین من فقط این جوری هستند یا بقیه هم این مشکل دارن و یا این که راه حلش چیه؟ 

من جاهایی دیدم که خیلی ها از این محدودیت های بی مورد و بی معنا داشتن، از این نظر میگم بی مورد و بی معنا که دلیل موجهی برای مخالفت شون ندارن. 

مثلا خانواده من علناً با کتاب خوندن فعالیت های هنری و ورزشی من مخالف هستند، در حالی که منافاتی با درس و دانشگاهم نداره و اصلا این مخالفت ها رو درک نمی کنم و وقتی توضیح می خوام سکوت می کنن، فقط با درس مخالف نیستن. 

خودم فکر می کنم چون قدم در هر راهی گذاشتن مسئولیت میاره و والدین هم همیشه نگرانن فرزندان شون کجا میره و چه کار می کنه، از اون جایی که حال و حوصله ندارن پا به پاش برن و مراقبش باشن، ترجیح میدن بچه شون تو خونه بشینه زیر سر خودشون باشه خیال شون جمع باشه نگرانش نشن، بچه شون آسیبی نبینه و در عوض پیشرفتی نکنه دستش نشکنه!، سرما نخوره! کسی تو خیابون بهش چپ نگاه نکنه و ...

در کل فکر می کنم چون والدین توانایی و حوصله این که همپای جوون خودشون باشن رو ندارن ترجیح میدن با گفتن نه به هر خواسته ی اون، اون رو بیش تر خونه نشین کنن، دوست دارن فرزندشون همیشه جلو چشم شون باشه، حالا به هر قیمتی که شده. 

امّا متأسفانه من موارد زیادی دیدم که این جور جوون ها و نوجوون ها که حبس اتاق شدن تا از محیط جامعه در امان بمونن متأسفانه از محیط مجازی در امان نموندن و دچار گناه های مثل استمنا شدن یا مورد دیگرش لاو پسربچه ای با خانومی که جدیدا تو اینستاگرام پر شده 

پدر مادران نمی دونن در دل جوون ها چی می گذره، طی تحقیقاتم جایی خوندم که نوشته بود یکی از راه های ترک استمنا ورزش هست (البته خدا رو شکر من دچار این گناه نیستم ولی تنهایی و حبس بیش از اندازه منو خیالباف کرده دوست دیگری هم پست گذاشته بودن راجع به خیالبافی) ولی مثلا همین والدین من به ورزش من نه میگن.


پیشنهاد:

چکار کنم بچه هام با خانواده منم مثل خانواده ی شوهرم راحت باشن؟

میدونید وقتی یه حرفی رو مدام به کسی بگید براش تبدیل به باور میشه

اگر مادر می شدم ...

تلاش کنیم پدر و مادر خوبی باشیم

از ایده های تربیتی تون برای داشتن فرزند صالح بگید

دلم نمیخواد پسرم بی تربیت و بد دهن بار بیاد

از پدر و مادر بودن چی می دونید ؟

تربیت فرزندانمون در آینده چه طور باید باشه؟

معرفی کتاب برای داشتن و تربیت فرزند صالح


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه)