سلام به دوستان خانواده برتری

دختری بیست و خورده ای ساله هستم، کلاً در زندگی ام ارتباط صمیمانه ای با جنس مخالف نداشته ام. و خدا رو شکر دارای اعتماد به نفس بسیار خوبی هستم الا در زمینه حرف زدن و خوب صحبت کردن و ارتباط گرفتن ...

از سال اولی که وارد دانشگاه شدم کلاً از آقایون فراری بودم، و به جز موارد معدودی، در صحبت‌های لازم با ایشان بسیار اضطراب می‌گرفتم.. جوری که اضطرابم از دید طرف مقابل معلوم میشد!، در گروه‌های کلاسی و گفت و گو های بچه‌های کلاس هم بسیار جدی حرف می زنم. و با این حال وارد انجمن‌ها و فعالیت‌های مختلفی شدم که به من کمک زیادی کرد.

امّا هنوز هم، سر کلاس‌های مجازی، مثلاً گاهی که می‌خواهم جواب استاد رو بدم، در ثانیه‌ای قلبم شروع به تپش شدید و دستم شروع به لرزش می کنه، امّا باز هم دکمه جواب دادن رو می زنم و بعد از مدتی این حالتم فروکش می کنه، حتی وقتی می خوام در گروه کلاس در مورد موضوعی نظر بدم دچار تپش میشم! 

خیلی جاها حرف برای گفتن دارم، امّا این اضطراب نمی گذاره من پیش برم، دوستان کسی دچار مشکلی شبیه من بوده؟، چه راه حلی به من پیشنهاد می کنید؟ 

مدتی قبل پیش مشاور که رفتم گفت، ترسی که از ارتباط با آقایون داری، مقداری هم بر می گرده به ترس بیش از اندازه م از گناه کردن! و خوب، دیدم بیراه هم نگفت. و مشاور دیگری هم گفت که سعی کن بدون لهجه حرف بزنی و لهجه باعث راحت نبودنت میشه.

خلاصه که این مشکل هر چند کمرنگ‌تر، امّا باز هم هست و خوشحال میشم نظرات شما دوستان رو بدونم.


مرتبط با اضطراب و استرس:

تجربیات شما در درمان اضطراب و استرس شدید

در روابط اجتماعی دچار اضطراب شدید میشم

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

تجربیات شما در مورد درمان اضطراب

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب

چیکار کنم تا استرسم پایین بیاد

برای کوچیکترین مسائل استرس دارم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)