سلام وقت تون بخیر

این روزها با توجه به قرنطینه و شرایط ما شاید وقت بیشتری رو آزاد داشته باشیم و با توجه به اینکه خیلی از دانشگاه‌ها هنوز باز نشدن، من یکی از کارهایی که به ذهنم رسید در این وقت پیش اومده می شه انجام داد یادگیری زبانه.

من می خوام زبانی رو یاد بگیرم که در آینده اگر اقدام به مهاجرت کردم یا اپلای، اون زبان به دردم بخوره. می دونم الآن گزینه پیشنهادی اکثر کاربران انگلیسیه اما من انگلیسی م خوبه نسبتاً و بیشتر میل به یادگیری یه زبان دیگه دارم.

درباره رشته تحصیلیم هم بگم جزء رشته‌های زیرمجموعه تجربیه (پزشکی و دندان و دارو و پرستاری نیست. در حوزه دامه). شاید بگید برو از هم رشته‌ای هات بپرس کجاها بیشتر این رشته رو می پذیره، خب من تازه وارد دانشگاه شدم و ترم بالایی‌های زیادی رو نمی‌شناسم. در ضمن چند سال دیگه ممکنه اون کشوری که الآن از رشته ما خوب دانشجو می گیره دیگه دانشجوی این رشته یا کسی که این رشته رو خونده باشه رو لازم نداشته باشه

از طرفی وقتی حرف مهاجرت به بین میاد ذهن‌ها بیشتر سمت اروپا و آمریکای شمالی می ره بیشتر به دلیل شرایط زندگی مناسب و مهاجر پذیری و گرنه خیلی از کشورها هستن که رفاه ملی یا ارزش پول و... از بسیاری از کشورهای اروپایی خصوصاً اروپای شرقی بهتره ولی خب مهاجر نمی‌خوان.

از طرفی من می خوام زبونی رو یاد بگیرم که ترجیحاً فقط تو یه کشور کاربرد نداشته باشه. تو چند تا کشور استفاده بشه یا یکی از زبان های رسمی چند کشور باشه یا در برخی نقاط کشورهای مختلف به این زبان صحبت کنن. (یعنی هر چه گویشور بیشتر بهتر). یا حتی اگر با یادگیری این زبان موفق به مهاجرت به کشوری که اون زبان رو حرف میزنن نشدم (یا کلاً موفق به مهاجرت یا اپلای نشدم) این زبان به یه دردی تو زندگیم بخوره نه اینکه بگم من چند سال وقتم رو به یادگیری چی هدر دادم

ممنون میشم نظرات تون رو در اختیار من بذارید و اگر تجربه‌ای از خودتون دوستان یا آشنایان هم بگید که عالی می شه .


مرتبط با تحصیل در خارج از کشور:

اپلای کنم، دندونپزشکی بخونم یا توی آزمون استخدامی شرکت کنم؟

شرایط لازم برای اپلای کردن

چکار کنم که در دانشگاه های اروپا یا آمریکا بورسیه بشم ؟

دو دلم که برای ادامه تحصیل به خارج برم یا نه

می خوام برای رسیدن به یه زندگی بهتر از ایران برم

برای بورسیه شدن در خارج چه کار باید بکنم ؟

به کدام کشور برم برای زندگی ؟

میخوام به محض ورود به امریکا بتونم سرکار برم

با وضعی که تو کشور به وجود اومده احساس میکنم ایران موندن اشتباه

اگه موقعیت مهاجرت پیش بیاد میرید یا می مونید ؟

چطور والدیـنم رو راضی به مهاجرت کنم؟

میخوام از ایران مهاجرت کنم شاید بتونم که با کسی ازدواج کنم؟

در زمینه مهاجرت و اپلای کردن تجربه ای دارید؟

برای کم شدن پدیده مهاجرت، دولت چه کارهایی میتونه بکنه ؟

راه های مهاجرت به خارج چیست ؟

چطور میشه با مدرک دانشگاه آزاد مهاجرت کرد؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل در خارج (۲۷ مطلب مشابه) مهاجرت به خارج (۲۴ مطلب مشابه)