سلام وقت تون بخیر 

به نظرتون کسی میتونه بدون باور به خودش موفق بشه؟، آیا حتما یک انسان باید به خودش باور داشته باشه تا قطعا موفق بشه؟، من ۱۸سالمه، و از کودکی تا الان یادم نمیاد که به خودم باور داشته باشم. فقط درس خوندم و تلاش کردم.

همه ازم تعریف میکنن، میگن آینده روشنی داری. ولی من حرف ها شون رو باور نمیکنم. حتی مشاور هم که دقیق از جزئیات برنامه م خبر داره و میگه تو حتما قبول میشی، حتی به یکی از شاگردانش هم در مورد من و عملکردم گفته بود. و جالب اینجاست که اصلا از ظاهرم مشخص نیست. تازه بهم میگن خدای اعتماد به نفس.

الان نزدیک کنکورمه، استرسم به حدی رسیده بود که نمیتونستم خوب درس بخونم، ولی الان حدود ۹۰ درصدش رو کنترل کردم و آزار دهنده نیست، یه مطلبی رو خوندم نوشته بود؛ 

اگه کسی به شما باور نداشته باشه میتونی موفق بشی، ولی اگه خودت خودت رو باور نداشته باشی نمیتونی موفق بشی.

مصاحبه رتبه های برتر کنکور رو هم که نگاه میکنم. اکثرشون یه جور بودن که آره ما مطمئن بودیم کنکور قبولیم، ولی خیلی ها شاید بیشترش رو خونده باشن و قبول نشدند.

به نظرتون باید تو این مسئله خودم رو درست کنم، یا چندان مهم نیست با تلاش و درس خوندن موفق میشم و باور فقط تلقینه.

اگر که میگید باید خودم رو درست کنم چه جوری؟، چه کتاب هایی رو بخونم یا سخنرانی و فیلمی نگاه کنم؟، خودتون تجربه ای دارید تو این مسئله که حل شده باشه یا ضربه ای خورده باشید؟


مرتبط:

پیشرفت نکردن به خاطر از این شاخه به اون شاخه پریدن

چطوری احساس نیاز به موفقیت رو در خودم تقویت کنم؟

چرا با اینکه میدونیم یه سری کارها برامون خوبه ولی انجام شون نمیدیم؟

میتونم با تلاش کردن گذشته رو جبران کنم؟

خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟

چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟

در عدم موفقیت ما چه کسانی مقصرند، والدین، جامعه یا خودمان؟

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی

کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز

معرفی کتاب های روانشناسی و موفقیت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه)