سلام وقت بخیر دوستان

میدونم خیلی از دختر های نوجوون و جوون با رمان های آنلاین آشنا هستن. با احترام به نویسنده های محترمی که رمان های خوبی به صورت آنلاین دارن که صلاح نیست اسم ببرم. باید بگم به عنوان شخصی که یکی دو سال اعتیاد به این جور رمان ها داشتم، طرف شون نرید دوستان! 

احتمالا آشنایی دارید، کاری با ضعف های نگارشی و محتوایی و این ها ندارم ... این مدل رمان ها گاها بدآموزی دارن و جالب اینه اوایل که به تقلید از دوستانم میخوندم و بعد ها هم که خودم فهمیدم این موضوع رو ولی واقعا اعتیاد آورن و کاملا بی محتوا ولی مدتی طول کشید ترک کنم! 

درسته تخیل امر مهمی در نویسندگیه ولی دروغ به نسل دختر های جوان خیر! طبق این رمان ها همه پسرها خوشتیپن و پولدارن، همه اسم شون یا ارشامه یا آرمان، همه یا بنز دارن یا لامبورگینی بلا استثنا یا دکترن یا صاحب شرکت ...، همه هم مغرور و اکثرا دست بزن دار، اول دختر رو محل نمیدن و چند تا غیرت خرکی میان آخرش واله و شیدای دختره میشن و دخترها هم همه توسری خور و بدبختن و بالا پنجاه درصد رمان ها کاملا بی فکر! 

نویسنده ها هم این فرمول رو یادگرفتن و مدام خالی از هیچ ابتکاری تکرارش میکنن، مجدد عرض میکنم رمان های خوبی از نویسنده های خوب هم بصورت آنلاین و پی دی اف خوندم، اما بالای هشتاد درصد همون طور بود که عرض کردم! 

حالا این ها بهترن، جدیدا رمان هایی مینوسن که از نظر اخلاقی فوق العاده بد هستن و کاملا تمرکز دارن بر روابط جنسی، و خوندن این دسته واقعا مخرب تر از دسته اول هست که عرض کردم. 

خوشبختانه من چند ماهه کنار گذاشتم اونم وقتی بصورت تصادفی یکی از همین رمان های نوع دو برخورد کردم و تا نصفه خوندمش و واقعا آزارم داد و فکرم رو مشغول کرده بود و اذیتم میکرد! طوری که کاملا دور هر چی رمان اینترنتی بود خط کشیدم چه خوب چه بد چه بدتر!

البته من به غیر اینها که یه جوری اعتیاد آورن رمان ها و کتاب های شعر خوب مثل رمان دختری که رهایش کردی یا پر، غرور و تعصب و ... رو خوندم و واقعا لذت بردم و حداقل ی نکته مثبت یاد گرفتم. 

این پست رو گذاشتم که به نوجوون ها و جوون های علاقه مند به مطالعه رمان و یا فیلم و سریال، مخصوصا دختر های نوجوون بگم، تو انتخاب هاتون خیلی دقت کنید و اگر میخواید مطالعه کنید از نویسنده های خوب شناخته شده ایرانی یا خارجی بخونید و یا فیلم های ایرانی و یا خارجی خوب رو تماشا کنید و واسه خودتون و وقت تون ارزش قائل بشید و مطمئن باشید دریافتی هاتون از محیط که این دو تا نمونه هاش هستن خیلی روتون تاثیر میذاره! 

حالا میتونه مثبت باشه یا منفی، انتخاب با شماست. (اینها در واقع یه جور سرگرمی هستن و جدای بحث های تحصیلی و در ایام فراغت در واقع دوستان ) 


مرتبط:

معرفی کتاب رمان نامیرا

رمان خوانی و وسواس فکری باعث شدند حواسم به خود واقعیم نباشه

معرفی کتاب رمان کوری

معرفی کتاب رمان آدم و حوا نوشته گیسوی پاییز

تأثیر منفی رمان های عاشقانه بیشتره یا فیلم های خاک برسری ؟

می خوام یه رمان بنویسم که جوون ها رو به دین اسلام جذب کنه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)