سلام

خانومی  ... 2 ساله هستم در حال حاضر دانشجو ام، دوران مدرسه مشکلات ارتباطی داشتم با هیچ کس تقریبا رابطه دوستانه نداشتم و اکثر اوقات مورد قلدری یا تمسخر جمعی کلاس بودم حتی تا اواخر دبیرستانم به همین منوال گذشته. 

بعد از دانشگاه بیشتر روی خودم کار کردم، اعتماد به نفسم رو کمی ترمیم کردم، اما بازم مشکلاتم سر جاشه، اما این بار به شکل دیگه! مشکلم اینه که حالا این اندک دوستانی که دارم انگار تمایلی به رابطه صمیمانه تر با من ندارن، نمیدونم مشکل از کجاست من واقعا به یه دوست واقعی و صمیمی احتیاج دارم که بتونم بهش اعتماد کنم یا با هم حداقل بتونیم تفریح و گردش خارج از دانشگاه بریم! 

ولی اصلا همچین کسی رو پیدا نمیکنم! بیش از صد بار پیشنهاد دادم بهشون بریم فلان جا فلان کافه، بریم سینما اما هیچکس هیچ وقتی برای من نداره. حتی پیشنهاد دادم بیاید عکاسی حرفه ای میکنم عکس بگیریم گفتم بالاخره هم فانه هم اینکه همه پول میدن ازشون عکس بگیرن، باورتون میشه گفتن حال نداریم حوصله نداریم، دوربینت رو وردار بیا دانشگاه! 

احساس میکنم هیچ ارزشی برام قائل نمیشن، وقتی بیکار بودن تنها بودن یا کسی نبود یا کاری داشتن اون وقت من هستم! قبلا فقط ناراحت بودم چرا دوستی ندارم اما الان ناراحتیم خیلی بیشتره، خودخوری میکنم که چرا این ها اینجوری میکنن! من آدم موجهی هستم هم رفتارم مناسبه هم ظاهرم مناسبه هم از نظر هوشی و درسی خوبم، واقعا هیچ چیزی به نظرم نمیرسه که بگم دافعه ایجاد میکنه و باعث میشه بقیه دوست نداشته باشن با من وقت بگذرونن.

تازگی ها فکر میکنم شاید تو سطح ناخودآگاهم واقعا یه رفتاری بروز میدم بقیه دیدشون به من عوض میشه! نمیدونم مشکل من از کجاست که همیشه آدم فرعی تو جمع حساب میشم همیشه اونی هستم که آخرین گزینه محسوب میشه. 

من به روی خودم نمیارم معمولا! یه بار به روی خودم آوردم تبدیل شد به قطع رابطه ی کامل! بنابرین چیزی نمیگم ولی شدیدا حالم رو بد میکنه. گاهی میبینم بقیه کلی دوست قابل اعتماد و صمیمی دارن کلی تفریح و کارهای باحال دارن یا دوستاشون حسرت میخورم. 

لطفا راهنمایی کنید!، اگه امکانش هست تا جای ممکن از تجربیات شخصی تون تو این مورد بگید کتاب و مقاله زیاد میخونم راستش برام تا الان فایده ای نداشته.


مرتبط:

چرا من باید تاوان اخلاق بچگیم رو بدم؟

مدیریت روابط با دوستان نامناسب بدون قطع ارتباط

صمیمی نشدن با همکار، کاری خلاف اخلاق محسوب میشه؟

با کسی که در دوستی افراط میکنه چطور بایدبرخورد کرد

چرا نمی تونم دوستان صمیمی خودم رو نگه دارم ؟

دیگه نمیخوام دوست صمیمی داشته باشم

داشتن یه دوست واقعی و صمیمی برام شده عقده

22 سالمه ولی نتونستم یه دوست صمیمی برای خودم پیدا کنم

هیچ وقت نفهمیدم که چرا دیگران با من صمیمی نمیشن

کسی که بعد از 5 سال تونستم باهاش صمیمی بشم حالا...

در برخورد های اول با کسی نمیتونم صمیمی بشم

خیلی به ندرت دوست صمیمی پیدا میکنم

یه دوست صمیمی داشتیم که اونم تو زرد از آب در اومد


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)