با سلام به همه خوانندگان

یه مساله ای هست که خیلی مهمه در مورد ازدواج و دوست دارم کاملا بی طرفانه و به دور از احساسات و جهت گیری همه دوستان نظرشون رو بگن.

فرض کنین من بعنوان یه پزشک (که خیلی هم ازم مشورت خواهی میشه در این مورد بخاطر  مسایل خاصی) درباره ازدواج به همه اون هایی که ازم مشاوره میگیرن بگم که سابقه اعتیاد و بیماری های اعصاب و روان رو کاملا از همسر و نامزدتون پنهان کنین چون این مربوط به گذشته افراده و زندگی گذشته هر کسی به خودش مربوطه! این چقدر به نظرتون منطقیه؟

الان ما به وفور میبینیم که شدیدا تبلیغ میشه روابط قبل ازدواج تون رو به همسر نگین (که البته تو برخی موارد هم نباید گفت)، ولی از نظر (علمی) کشی که رابطه قبل ازدواج داشته با کسی که اعتیاد و سابقه مصرف مواد داشته از نظر نورو فیزیولوژی و حتی روانشناسی و روانپزشکی تقریبا یکسانه، توی هر دو مورد سیستم دوپامینرژیک مزولیمبیک (و کلا سیستم پاداش مغز) فعال و درگیر هست.

به عبارتی فرقی نداره که کسی مواد مصرف کنه به لذتی برسه یا کسی که بخاطر فشار تنهایی و نیاز طبیعی وارد رابطه ای بشه و لذت ببره (هر نوع لذتی احساسی عاطفی جنسی) در هر دو حال این سیستم درگیر میشه. 

و اگه قراره واکنشی نشون بدیم باید برای هر دو مورد واکنش تقریبا مشابهی نشون بدیم! از نظر روانشناسی هم رابطه مثل اعتیاد اثر خودش رو تو ناخودآگاه میذاره که بدترین چیز هست به زبون ساده بدترین چیز در مورد این روابط اینه که باعث توقع (توی ناخودآگاه) میشه و شخص بعد ازدواج ناخواسته یدون این که متوجه باشه فشارهای زیادی به طرف مقابلش وارد میکنه.

هر کسی هم این رو انکار کنه علم رو انکار کرده و بحث باهاش مثل بحث با کسیه که بگه من قبول ندارم زمین گرد هست، این یه مساله علمی اثبات شده با شمولیت نزدیک به 100 درصده، یعنی اگه هم موارد استثنایی باشه نشونه نقص و مشکل توی شخصیه که استثنا هست و دلیل برتری نیست.

الان شیفت درمانگاهم و گوشیمم داغونه امیدوارم که تونسته باشم سوال و منظورم رو رسونده باشم و البته اگه نیاز به توضیح باشه در نظرات توضیح خواهم داد.

لطفا خوشحال میشم دوستان نظرات شون رو در این باره بی طرفانه به دور از سوگیری و با یاس ذهنی بدن.

با تشکر از همگی


مرتبط:

گذشته هر کس به خودش مربوط نیست، من واسم مهمه

علت دروغ گفتن دختری که به خواستگاریش رفتم چی بود؟

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
عواقب ازدواج بر پایه دوستی (۲۴ مطلب مشابه) مضرات دوستی با جنس مخالف (۴۶ مطلب مشابه)