معمولاً یکی از دلایلی که برای تاخیر یا ازدواج نکردن و مجرد ماندن مردان و زنان ایرانی گفته میشه کمبود فرصت های شغلی و مخصوصاً عدم امنیت شغلی هست، چون تو ایران بیشتر از ... درصد قرارداد های کار زیر 1 سال هست و جوان ایرانی نمیتونه با خیال راحت روی درآمدش حساب باز کنه و برنامه ریزی‌ و اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده بکنه. 

ولی آخه تو آمریکا هم این طور هست تو آمریکا مثل آلمان قوانین حمایت کننده نیروی کار وجود نداره و کارفرما حتی اگه با کارگرش قراداد ۳۰ سال هم بسته باشه با پرداخت مبلغ غرامت می‌تونه یک طرفه فسخ و کارگر را اخراج کنه، حتی نیاز به ارائه دلیل و توضیح هم نداره، خودمانی یعنی تو آمریکا هم کارفرما هر وقت از قیافه کارگر خوشش نیاد می‌تونه با پرداخت جریمه مدت باقیمانده از قرارداد کارگرش را اخراج کنه، مثل چیزی که تو ایران میگن کارفرما هر وقت خواستید بیرونت می‌کنه تو آمریکا هم ۹۰ درصد قرارداد های بخش خصوصی کوتاه مدت هستند.

ولی چرا اوضاع کارگران و نیروی کار آمریکایی از ایران بهتره؟، و جوان آمریکایی با وجود قرارداد کار موقت راحت اقدام به زندگی مستقل و حتی ازدواج می‌کنه و صاحب فرزند میشه، ولی جوان ایرانی نمیتونه؟، با این که در ایران و آمریکا امنیت شغلی پایین و اخراج نیروی کار خیلی راحته، پس چرا برنامه ریزی اقتصادی مردم آمریکا از ایران بهتره؟

مثلاً تو جواب میگید که فرد آمریکایی اگه کارش را از دست بده راحت کار پیدا می‌کنه ولی برای فرد ایرانی این طور نیست؟


مرتبط :

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟