سلام 

نمیتونم قول بدم سوال باشه، خودم هم مطمئن نیستم، ولی نظرات تون واسم ارزشمنده، پس چیزی میدونین دریغ نکنین، مخصوصا خواهرهای عزیز که شاید نکته ای کنکوری داشته باشن و مفید باشه واسم.

مورد دیگه اینکه سعی کنین قضاوت نکنین میدونم سخته ولی ممنون میشم! و اینکه استثنایی هم اگه هست لطف کنین بفرمایید. 

دوست نداشتم از این جور سوالات و پست ها بذارم ولی خب یه دغدغه کوچیکی پیش اومده پرسیدن بهتر از نپرسیدن هست، به هر حال دوستان خوبی هستن که مشورت بدن.

من با یه بنده خدایی یعنی یه دختر خانومی در ارتباطم، بصورت مجازی حدود 1 سال هستش که چند ماهش رو بذارین کنار چون چند ماه ارتباط قطع شده (به دلیل کنکور و دیگر مسایل)، یه بارم قرار شد ملاقاتی صورت بگیره ولی نشد، مطمئنم نیستم به صلاح بوده یا نه، درست حدس زدین ! واسه من آسون نبوده و نیست و یحتمل نخواهد بود!، طوری که مطمئنم اگه شرایطش پیش بیاد من لنگ میزنم و گند میزنم به همه چی. 

چون اعتماد به نفس کافی رو ندارم، شایدم خجالتیم، واقعا نمیدونم، هر چی هست چیز خوبی نیست، این مورد که من تو برخورد با جنس مخالفم ضعیفم که شکی درش نیست ولی وقتی کار یه ذره مهم تر میشه، یعنی برخورد اولیه با یه نفری که اهمیت بیشتری داره (یعنی ویژه تره _لااقل واسه تو)  شرایط یه کم سخت تر میشه.

من نوعی مطمئنم اگه این شرایط بخواد پیش بیاد کم میارم، لرزش دست رو مطمئن نیستم، ولی ضربان قلب رو چرا و میدونم زیاد میشه و کلا شرایط رو خراب میکنه، چون در این صورت نه میتونی صحبت کنی نه اوضاع رو درست کنی، کافیه یه گندی بزنی و همه چی تو اون ملاقات اولی بهم می ریزه. 

هر چقدر هم طرف به روی خودش نیاره، بالاخره همه جا گفته شده و همه میدونن قرار ملاقات اول چقدر مهمه، حالا چه تو این مورد چه تو مورد کاری، چه تو حدس زدن آدم ها تو برخورد اول .

گذشته از این ها به هر حال زیبایی تو وجود جنس مخالف هست و اینم این استرس و چه کنم چه کنم  رو بیشتر میکنه و مثل بنزینه رو آتیش!، مورد دیگه ای که هست اینکه نمیدونم من اشتباه میکنم یا حتما مشکلی وجود داره!

یعنی اینکه ایشون با من صحبت میکنه یا به من عکس میده بهم اعتماد داره یا نه، احتمالات دیگه ای هم هست؟ (اینو دخترخانوم ها نظر بدن ویژه تره و ممنون میشم)

یه چیز دیگه، همون جور که گفتم فکر میکنم ارتباطش با من واقعیه یا نه؟ یعنی دختری به ویژگی های خودش همیشگی هست یا نه موقته؟ 

مثلا یه مدتی با من صحبت کنه و یه دفعه بذاره بره، یا اینکه منو ایستگاه کرده باشه و داستان واسم سر هم کرده باشه یا اینکه من تنها پسر (غیر برادر) ی نباشم که باهاش ارتباط داشته، مثلا یه پسر و دختری با هم در ارتباط هستند، پسر با خودش میگه واقعا چرا، مگه من چی دارم یا  چرا من؟ 

مثلا فلان دختر زیباست یا حالا هر چی . چرا من؟، شایدم با خودش بگه احتمالا دوربین مخفی چیزی باشه (خنده حضار)، میخوام این چند تا موردم واسم تحلیل کنین و توضیح بدین که من اشتباه میکنم یا درست فکر میکنم.

مورد دیگه اینکه دختر قصه ما واسه من عکس میفرسته. البته من ازش خواستم، یه موردی هم که بگم خدا شاهده یه بار نگفتم فلان عکس رو بفرست یا نه. فقط گفتم عکس! به هر حال یه سری ارزش ها رو بهش پایبندم خدا رو شکر.

و اینکه تو  یکی  دو تا عکس، شال رفته عقب و کامل نیفتاده دور سر و گردن و محیط رستوران هستش، حالا خونواده هم شاید همراهن و یا موقع عکس گرفتن شال رو این طوری کرده نمیدونم . شما توجیهم کنین. 

و یه مورد دیگه بحث کافه هستش، کافه رفتن، اینکه من متوجه شدم کافه میره و اینکه میگه با داداشم میرم، اینکه کافه چه جور جاییه؟، لزوما جای نامناسبیه یا چی؟، گویا برادری هم داره که 3 سال ازش بزرگتره (به غیر برادر کوچیکتر. بگذریم ...)

حالا راجع به این برادر هم کمکم کنین که چه چاره ای بیندیشم، یه چیز دیگه هم بگم اونم اینکه من چه جوری بتونم کاملا بهش اعتماد کنم، یعنی چه رفتاری ببینم مطمئن بشم که پای کسی دیگه در میون هست یا نیست؟ یا اینکه متوجه بشم باهام صادقه.

قبول کنین سخته با شک جلو رفتن. حالا کار به اینکه شک زیادش خوبه یا کم اینم بحث طولانی ای داره، به هر حال با پرسیدن که نمیشه مطمئن شد، حالا یه درصدم باید احتمال داد دروغ باشه یا نه .درسته؟، اینم بهم یه راه حل بدین ممنون

دوستان این ها رو میپرسم که واسم مشخص بشه و خدایی نکرده اون رو قضاوت نکرده باشم، و راحت تر صحبت کنم و شاید درباره آینده بهتر بشه تصمیم گرفت و اینکه به خاطر یه شال یا چیزهای دیگه اشتباه نکرده باشم و هم اینکه از همه چی مطمئن شده باشم. چون میدونین که اگه مساله ای باشه یا بوده باشه چقدر به غرور یه نفر برمیخوره، اونم مدل پسرهایی که یه کم حساس ترن و غرورش یه طوراییه! (میدونین چی میگم دیگه )

و مورد بعدی اونم برای اینکه یه بحث روان شناحتی خوبی باشه اینکه نظرتون راجع به ترکیب  یه پسر INFP و یه دختر ESFP چیه ؟ مزایا و معایب و نکات پیشنهادی ...

شرمنده طولانی شد دوست داشتین نظر بدین ممنون از همگی

×بقول  کاربر شکست خورده  دلتون شاد×


مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در جامعه ما آقایون و خانم ها شناخت ناقصی از هم دارند

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)