سلام خدا قوت

راستش من قراره برم سربازی. چند وقت پیش رفتم پیش آشنامون که نظامی هست و حرفش برو داره و با مسئول نظام وظیفه صحبت کرد و گفت کاری میکنم که خدمتت بیافته شهر خودمون و گفت که امسال کمبود نیرو دارن و مناطق مرزی هم نیرو میخوان. احتمال اینکه بیافتی سیستان، کردستان، آذربایجان یا خوزستان و ... هست.

خب من وجدانم قبول نمیکنه که از بند پ استفاده کنم و اصلا قانونا و شرعا اشکال داره و به قول آقای رئیسی پارتی بازی بی عدالتی هست. ولی از طرفی پدر و مادرم خیلی تو فکرن که سربازی کجا میافتم و به خاطر پدر و مادرم رفتم پیش آشنامون. از طرف دیگه هر کی شهر خودش بیافته دیگه با دمش گردو میشکنه و اصلا سربازی نمیکنه. کی بدش میاد 17 18 ماه از جوونیش رو بجای پست دادن توی شرایط بد و وقت تلف کنی، زیر کولر یا جلو بخاری تو خونه ش لم بده یا بره کار کنه درآمدی بدست بیاره و مهارتی یاد بگیره؟

حالا سوال من اینه. از پارتیم استفاده کنم و یه عمر همه ش تو سرم این سوال باشه که حق کی بود که من جاش رو گرفتم؟ یا اینکه هر چی بادا باد. شاید قراره من بیافتم مرز و شهید بشم و یا با شرایط سخت اون جا حسابی آدم بشم؟، من بین استفاده از پارتی و رضایت پدر و مادرم و اشکال شرعی و قانونیش و عدم استفاده از پارتی و نارضایتی آنها موندم.

در کل نظرتون و راهنمایی تون و اگر جای من بودید چکار میکردید و زخم هایی که خودتون یا کسی که میشناسد که خورده رو در مورد استفاده از پارتی در سربازی دانشگاه استخدام و ... بگید.

این پست رو شاید خیلی ها بعدا بیان و بخونن، من باب پیشنهاد یه جوری نظر بدید که به درد  چندین سال دیگه هم بخوره.

به امید ساختن روزهایی که پارتی بازی از فرهنگ و ذهن ما پاک و کمرنگ و بی اهمیت ترین گزینه بشه.

تعجیل در امر فرج صلوات، صدقه برای سلامتی و خوشنودی امام زمان هم یادت نره. مقدارش مهم نیست.

نظر خودمم اینه. خدا توی دو راهی قرارم داده که ببینه چکار میکنم، اعتماد من به خدا بیشتره یا به آشنام؟، امام زمان از پارتی بازی خوشش میاد؟ قطعا نه.

این شعرم هست که میگه:

ما کشته ی نفسیم و بسا ناله برآِید ... از ما به قیامت که چرا نفس نکشتیم.


مرتبط:

پارتی بازی آری یا خیر؟

درآمد شغلی که با پارتی بازی جور شده حرامه؟

درسته که با پارتی بازی وارد ارتش بشم

با پارتی بازی وارد کلاس زبان شدم




برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)