سلام به همه برتری ها

میخواستم از دوستانی که وقتی بچه بودن مادرشون شاغل بوده چند تا سوال بپرسم. خیلی ممنون میشم که به سوالاتم پاسخ بدین:

1. شغل مادرتون چی بود و ساعت کاریش چقدر بود و برنامه شون برای انجام کارهای خونه چگونه بود؟

2. اینکه دلیل مادر شما برای سرکار رفتن چی بود؟، مثلا مسائل مالی خانواده یا استقلال خودشون یا پرشدن وقت و سرگرمی.

3. آیا در دوران کودکی احساس خلاء عاطفی یا کمبودی که ناشی از شاغل بودن مادر باشه به طوری آرزو میکردین کاش مادرم شاغل نبود؟، چون من چند تا دختر آشنا رو میشناسم که مادرشون شاغل بود، بعد ازدواج تصمیم گرفتن که هرگز سرکار نرن، چون میگفتن مادر خودمون شاغل بود ما خیلی سخت مون بود، نمیخوایم به بچه هامون سخت بگذره.

4. وقتی مادرتون نبود قطعا نگهداری شما به عهده ی اشخاص دیگری بود، میخواستم بپرسم که تاثیر پذیری شما از نظر تربیتی از اون اشخاص یا اون محیط چقدر بود؟، مثلا مادر من منو خونه مادر بزرگم میگذاشت، خب اون موقع دایی هام و خاله هام مجرد بودن تو خونه کشتی کج میذاشتن میدیدن خب منم دیدم و علاقه مند شدم، ولی خب صحنه هایی داشت که من تو اون سن کم میدیم و خیلی روی من تاثیر بدی داشت به طوری که هنوزم اثرشون رو احساس میکنم. 

حتی من از مهد کودک هم اثرات بدی دیدم، اثراتی که خیلی خیلی تو زندگی آینده م و حتی گرایشات (یا فانتزی های) جنسیم موثر بود.

اینا رو پرسیدم چون در ازدواج در مورد اینکه همسر آینده م شاغل باشه یا نه مرددم، نگرانی منم بیشتر به خاطر بعد بچه دار شدنه. تا قبل بچه دار شدن با اشتغال زنم مشکلی ندارم. چون از طرفی الان خیلی از دخترها میرن دانشگاه و بعد سرکار با قدیم فرق میکنه، اگه من از زنم بخوام که نره سرکار ممکنه تو خونه افسرده بشه، در ضمن من خودم پزشکی میخونم، هر چند دوست دارم از نظر اقتصادی از زنم بالاتر باشم، اما نمیخوام این اختلاف زیاد باشه. از طرف دیگه هم خب من با همسرم ازدواج میکنم و تمام معیارهای اخلاقی مذهبی و ... رو با همسرم تطبیق میدم نه با مادر زنم یا مادر خودم یا مربی مهد کودک که تربیت بچه م رو به اون ها بسپرم و یا بچه م رو به اونا وابسته کنم.

به هر حال خوشحال میشم به من و امثال من کمک کنین تا از این شک و تردید بیرون بیایم و بتونیم بهترین تصمیم رو بگیریم.


مرتبط:

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با دختران شاغل (۲۶ مطلب مشابه) زندگی با خانم شاغل (۲۵ مطلب مشابه) مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه)