سلام خدمت کاربران گرامی

من دختری ۱۹ ساله و دانشجو معلم هستم. از نظر خودم چهره و هیکل معمولی ای دارم (ولی اطرافیان میگن خوش هیکل و خوش چهره م) . خانواده خوب و سالمی دارم. اهل رابطه با جنس مخالف نیستم (فقط سال پیش حدود یک ماه با یک شخص از طریق مجازی ارتباط معمولی و به قصد آشنایی داشتم که بخاطر تفاوت های همه جوره، تموم شد و کل ارتباط من با جنس مخالف همون بوده!). مذهبی نیستم ولی بی قید و بند هم نیستم، چند سالی چادری بودم ولی الان مانتوییم و پوششم جلف و زننده نیست . آدم درونگرایی هستم و بیشتر زندگیم با خوندن درس و کتاب گذشته. 

موضوعی که میخوام مطرح کنم اینه که از وقتی پام رو گذاشتم دانشگاه تویِ این یک ترم ۷_۸ نفر که من اصلا نمیشناختم شون و از خانواده و فامیل های همکاران پدر و مادرم بودن، از خانوادم منو خواستگاری کردن که هر بار با این دلیل که دخترمون سنش کمه و فعلا میخواد درسش رو ادامه بده، جواب رد دادن و اجازه ی خواستگاری به طور رسمی رو به هیچ کدوم شون ندادن‌. (قبل از دانشگاه رفتنم هم موردهایی پیش می اومد که من تازه ازشون باخبرم و خانواده بخاطر کنکور و درسم اصلا بهم نمیگفتن).

پدر و مادرم خیلی روشنفکرن و خوشبختانه ارتباط خوبی با هم داریم و از این بابت، هر بار که کسی پیشنهاد داده، خیلی صریح باهام در میون گذاشتن و با وجود اینکه میدونم جواب خودشون هم برای هر کیس منفی بوده (نه بخاطر اینکه آدم های بدی بوده باشن!،  اتفاقا سه چهار نفرشون از بیشتر جنبه ها خوب بودن)، ولی چون خانواده از اینکه من فعلا نمیخوام ازدواج کنم مطلع بودن، رد کردنم رو پذیرفتن و اصلا پافشاری نکردن.

امروز یکی از آشناهای دورمون تماس گرفتن و خواستن که آخر این هفته بیان خواستگاریم. آقا پسر از خودم ۶ سال بزرگتره، معلمِ ابتداییِ، خانواده آبرومند و خیلی ساده ای داره، پدرشون کارگرِ، فرزند ارشدِ ، قیافش معمولیِ و قد و هیکلش که تو پروفایلاش دیدم هم بد نیست، پسرِ خیلی سالمیِ و پدرم میگه منی که تا حالا اصلا اجبار نکردم درباره ی ازدواج بخوای فکر کنی، ازت میخوام خوب درباره این کیس فکرهات رو بکنی، چون واقعا کیس بدی نیست که بخوای همین طوری ردش کنی و میگه تو این دوره و زمونه که پسر اهل زندگی و سالم واقعا نادر شده! 

این یِه شانسِه که یه پسر که مثل خودت اهل چیزی نیست درخواست ازدواج داره ازت. این رو هم میگن که ما بعنوان خانواده فقط وظیفمونه که طرف رو تا جایی که میشناسیم، بهت معرفی کنیم ولی اینکه اجازه بدی بیان یا نه تصمیمِ خودتِ و اصراری در کار نیست.

من واقعا نمیدونم چکار کنم؟ 

خودم هدفم اینِ که حداقل کارشناسیم رو بگیرم و بعد به ازدواج فکر کنم چون حس میکنم آمادگیِ اداره ی یه زندگی رو فعلا ندارم ولی مادرم که قبلا میگفت حداقل تا قبل اینکه کارشناسیت رو بگیری نمیذارم ازدواج کنی ، برای ایشون میگه تو تا درست تموم بشه وقت داری تا خوب بشناسیش . 

میدونم الان نمیخوام جواب بله بدم و فقط یه خواستگاریِ که اگه اوکی بگم، آخر هفته میان و اگه هم نگم، خانوادم بهشون میگن که من قصد ازدواج ندارم و ردشون میکنن، ولی یه چیزی که منِ سر سخت به ازدواج رو الان دو به شک کرده، اینه که طرف واقعا از لحاظ اخلاق و خانواده سالم و تایید شده است از طرف خانوادم و اگرچه ممکنه بعد ها کیس های خیلی بهتری از لحاظ مادی و قیافه برام پیش بیاد ( خواستگار قبل از ایشون چند تا مغازه تو بهترین نقاط شهر داشتن و تحصیلات و قیافه و شخصیت خوبی داشت ولی مادرشون متاسفانه آدم خوبی نبود و مادرم کاملا میشناختش و از این بابت ردش کرد چون میگه خانواده خیلی مهمِ و فقط نمیتونی خود آقا پسر رو در نظر بگیری)، ولی مثل ایشون سالم نباشه. 

اگه من دختر یا خواهر کوچکتر شما باشم، بهم در این رابطه چه توصیه ای میکنید؟ 

دو روز بهم وقت دادن که فکر کنم و فکر میکنن جوابم نهِ هست ولی من دوست دارم برای اولین بار خیلی منطقی به این مسئله فکر کنم، شاید واقعا ایشون اون کسی باشه که قراره شریک زندگیم باشه و نمیخوام سرسری از این مسئله رد بشم.

پیشاپیش سپاسگزارم از راهنمایی تون


مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در جامعه ما آقایون و خانم ها شناخت ناقصی از هم دارند

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی (۲۷ مطلب مشابه)