سلام

من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی سال سوم هستم. یک سوال دارم که فکر میکنم دغدغه خیلی ها تو شرایط من باشد؛

همون طور که میدونید سال دیگه سال کنکور ارشد ما میشه، ولی من هنوز نتونستم تصمیم بگیرم ارشد شرکت کنم یا نه!، در واقع بین این که ارشد شرکت کنم یا برم سراغ آزمون استخدامی شرکت کردن و کار پیدا کردن شک دارم. مزایا و معایب هر کدوم روی کاغذ نوشتم و در حال ارزیابیم ولی هنوز ...

اگر ارشد بخونم به هر حال پرستیژ و کلاس کاری خاص خودش رو داره، خانه نشین نمیشم و به علاوه وقفه ای توی درس خوندنم پیش نمیاد. ارشد کوتاه هم هست دو ساله و دو روز در هفته کلاس داره.

اما از طرفی خیلی برام سخته دوباره استرس کنکور رو تحمل کنم. در ارشد درس ها سخت تره و فکر میکنم درس ها سنگین تر باشن با یکی از اساتید مشورت کردم گفتن ارشد کسی باید بخونه که تصمیم جدی برای دکتری داره، یعنی چند سال دیگه. جایی شنیدم که ممکنه با ارشد خوندن شرایط ازدواج هم سخت تر بشه چون یه تعدادی خواستگار که سطح تحصیل کارشناسی دارن علاقه به فردی با تحصیلات بالاتر نداشته باشن.

اما گزینه دومم که شرکت در آزمون استخدامی فرهنگیان هست هم مزایا و معایبش فکر کردم، معایبش اینه که معلوم نیست سریع جذب بشم یا نه، ممکنه پروسه ش طولانی بشه و یه مدت خانه نشین بشم و به علاوه فرهنگیان یک کار یکنواخته و فرد ممکنه دچار روتین بشه از تدریس یک مبحث تکراری اما نقاط مثبتش اینه که فرهنگیان یک کار کارمندیه و برای همیشه تقریبا خیالم راحت میشه و کار ثابته با حقوق ثابت و همه میگن به درد دختر میخوره و حتی این که توی شهر خودم مشغول به کار میشم، و شرایط ازدواج رو هم ممکنه ارتقا بده. 

دوستان پیشاپیش از پاسخگوی تان سپاس گزارم. این ها نکاتی بود که به نظرم رسید اما هنوز تصمیم نتونستم بگیرم و شک دارم. 

امیدوارم ابعادی که من بررسی نکردم بهم یاد آور بشید و همچنین از تجربیات خوب و بد خودتون و اطرافیان تون بگید.


مرتبط:

ارشد بخونم یا برم سربازی؟، می ترسم بیکار بمونم

کاش مدرک ارشدم رو نداشتم که تو سرم بزنن

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

ادامه تحصیل دادن و گرفتن ارشد با اوضاع فعلی خوبه ؟

میشه در کنار کار، ارشد رو هم خوند؟

نمی دونم برم سربازی یا بشینم واسه ارشد بخونم

ارشد آزاد قبول شدم نمیدونم برم ثبت نام کنم یا نه!

هر چی راجع به ارشد میدونین لطفا بنویسید

ترم دوم ارشد کامپیوترم، برای پیدا کردن کار امیدوار باشم

در دوره ارشد چطور باید درس خوند ؟

برای رسیدن به درآمد، شاگردی کنم و یه حرفه یاد بگیریم یا برم ارشد بخونم ؟

ارشد کدام رشته ها بازار کار و آینده شغلی بهتری داره


مرتبط با شغل معلمی:

مهندس کامپیوترم، اما می خوام آموزگار بشم

برای معلم شدن چه مسیری باید طی بشه؟

چند سوال در مورد شغل معلمی

پیشنهاد شغل دوم مناسب برای یک معلم

چند سوال در مورد روش های معلم شدن

بحث در مورد شرایط مالی و ... شغل معلمی

ارزش داره یک سال پشت کنکور بمونم برای معلمی ؟

برای یک معلم کدام راه برای کسب درآمد دوم بهتره؟

قصد دارم به امید خدا معلم بِشم

خانوادم میگن معلم بشم ولی حوصله بچه ها رو ندارم

برای معلم شدن رفتم انسانی اما ...


مرتبط با ازدواج دختر با پسی که مدرک تحصیلی پایین تری داره

خواستگارم قول داده ادامه تحصیل بده

تحصیلات خواستگار چقدر برای دختر و خوانواده ش مهمه ؟

به خواستگاری که تحصیلاتش پایین تر از شماست جواب مثبت می دهید؟

لیسانسه هستم و یه خواستگار با تحصیلات ابتدایی دارم

شعور شوهرتون براتون مهمه یا مدرکش ؟

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

مخالفت مادر با خواستگار مدرک پایین تر

بهتره برن با همون مدرک تحصیلی طرف ازدواج کنن تا خودش

حاضرید با مردی زندگی کنند که مدرک اصلیش سیکله ؟

حکم قهرمانی می تونه جایگزین مدرک تحصیلی باشه ؟

در ازدواج با خواستگار نظامی و دیپلمه که 9 سال ازم بزرگتره دو دل شدم

لیسانسه هستم و یه خواستگار با تحصیلات ابتدایی دارم

به خواستگاری که تحصیلاتش پایین تر از شماست جواب مثبت می دهید؟

می تونم با آدم معمولی با تحصیلات کم یا سطح فکر پایین زندگی کنم؟

تحصیلات خواستگار چقدر برای دختر و خوانواده ش مهمه ؟

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

چرا دخترا در ازدواج اینقدر به تحصیلات طرف مقابل اهمیت میدن ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کنکور ارشد (۱۷ مطلب مشابه)