با سلام و آرزوی سلامتی، تندرستی برای تمامیِ مردم کشورم ایران

من 16 سالمه و دارم رشته ی علوم و معارف اِسلامی رو توی مدرسه صدرای کرمان می خونم . رشته ی معارف اِسلامی همون رشته انسانیِ ولی با کمی تغییر در تعداد کتاب ها و موضوع درس ها .

من شغل معلمی رو دوست دارم و قصد دارم به امید خدا معلم بِشم از سه سال پیش این تصمیم رو گرفتم با توجه به میل و علاقه م. این رو هم بگم که واقعا هوش خوبی دارم و سه سال هفتم، هشتم و نهمم معدلم زیر 19 نیومده و به امید خدا این سه سال دبیرستان هم نمیاد .

حالا چند تا سوال دارم درباره شغل آیندم !!! ، و از کسانی که اطلاعات کامل و درستی درباره ی این موضوع دارند بهم بِدن که ...

1. رتبه ام در کنکور باید چقد بشه ؟ بعد کنکور کدوم دانشگاه باید بِرم ؟ رتبه در کنکور خیلی ذهنم رو مشغول کرده و درگیرشم!

2. چند سال باید بخونم تا معلم بِشم ؟

3. من شنیدم که 5 سال ازم تعهد میگیرن در روستا ها درس بدم !!! حالا ممکنه که اصلا روستا نِرم یا اگه رفتم کمتر از 5 سال بشه یا حتی ممکنه که بیشتر هم بشه ؟

4. به من گفتن که از همون اول استخدام آموزش و پرورش میشم درسته؟ گفتن که ماهانه حقوقی میدن به دانشجو ها !! میزانش چِقدرِه ؟

5. من دوست دارم دبیر دینی یا الهیات بشم ؟ میگن آموزش پرورش از رشته ای که نیاز داره نیرو میگره و استخدام میکنه ؟ درسته!!! ممکنه به رشتم نیاز نداشته باشن و بیکار بمونم ؟؟

6. حقوق ماهیانه ش چِقدرِه؟ میشه یک زندگیِ آبرومندی رو ساخت ازش؟

7. اگر توی کنکور رتبه ی قبولی را نیوردم باید برم سربازی یا نه ؟با سال بعدی هم میتونم کنکور بدم ؟بازم قبول نشدم چی ؟

(دوستان لطفا کسانی که در زمینه کنکور تجربه دارند بهم بگن خیلی برام مهم شده)

8. بعد از قبولی توی دانشگاه مصاحبه میکنند از داوطلبان یا نه ؟ موضوع سوالاتش چیه ؟

بسیار تا بِسیار از تجربیات و نظراتتون ممنونم 

سلامت و سربلند باشید

(یا حق)


مرتبط با شغل معلمی:

مهندس کامپیوترم، اما می خوام آموزگار بشم

برای معلم شدن چه مسیری باید طی بشه؟

چند سوال در مورد شغل معلمی

پیشنهاد شغل دوم مناسب برای یک معلم

چند سوال در مورد روش های معلم شدن

بحث در مورد شرایط مالی و ... شغل معلمی

ارزش داره یک سال پشت کنکور بمونم برای معلمی ؟

برای یک معلم کدام راه برای کسب درآمد دوم بهتره؟

خانوادم میگن معلم بشم ولی حوصله بچه ها رو ندارم

برای معلم شدن رفتم انسانی اما ...



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه) معرفی مشاغل (۳۰ مطلب مشابه)