سلام

من یک تصمیم جدید برای سال ۹۸ گرفتم! که خواستم شما رو در جریان بذارم و ببینیم حاضرید با من همسفر و بشید!؟ ببینید من اصلا کاری به شرایط ندارم، اصلا کاری به این ندارم که دخترا تغییر میکنن یا نه، من نمیتونم کل جهان رو تغییر بدم، ولی میتونم خودم رو تغییر بدم. 

من نمیتونم قیمت پراید رو دوباره برگردونم به بیست میلیون تومن، ولی میتونم تلاشم رو بیشتر بکنم و پول بیشتری بدست بیارم تا پراید لگن پنجاه میلیون تومانی بخرم! (الان منظورم این نیست که میخوام لگن بخرم! مثاله) من نمیتونم الان تفکر کل دخترهای جامعه رو تغییر بدم تا بیان مهریه پایین بپذیرن ولی میتونم خودم هر جایی رفتم خواستگاری و احساس کردم دارن به من زور میگن و مهریه خارج از توانم به من پیشنهاد کردن به راحتی برم. بنابراین من نمیتونم دیگران رو تغییر بدم ولی میتونم خودم رو تغییر بدم و با تغییر من دیگران هم ممکنه تغییر کنن.

وقتی تو فامیل های من الان همه مهریه بالا هستن، یکی بخواد مهریه پایین بگیره سخت تره هر چند به حرف مردم نباید چندان اهمیت داد اما وقتی فقط من یک نفر برم با یک دختر ازدواج کنم که منو قبول بکنه با مهریه پایین، چهار نفر دیگه هم داخل فامیل ما میبینن میگن فلانی مهریه پایین گرفت الانم خیلی خوشبخت و خوشحالن پس ببینید نمیخواد جهان رو تغییر بدید کافیه خودتون تغییر بکنید خود به خود دیگران هم تغییر میکنن. 

من قصدم نه تغییر دیگرانه نه هیچ چی، من میخوام خودم رو تغییر بدم و یک دختر میخوام که اون یکی رو پیدا میکنم بذار دیگران هر طور میخوان زندگی بکنن.

به هر حال پیشنهادم شما اینه، بیاید شروع بکنیم و زندگیمون رو یه تغییر اساسی بدیم!

۱. دیگه کمتر غر بزنیم و از شرایط گلایه بکنیم و بگیم کار نیست و ...،  خب من الان که یه کار دارم و دارم خر حمالی میکنم خدا رو شکر مدرک تحصیلیم هم لیسانسه ولی از کارگری کردن خجالت نمیکشم ، به هر حال خطابم به شما پسرها اینه که به جای انتظار برای فراهم شدن شغل توسط دولت و یک یه دختر به شما !، دنبال یه شغل باشید، همین که جنم کار کردن داشته باشید به چشم حداقل یک دختر میاید! ان شاء الله ! منم امیدوارم که یه دختر شرایطم رو بپذیره و طبق عرف اشتباه رایج همه چیز رو برنامه ریزی و چینش نکنه برای ازدواج!

۲. من الان یه خونه ۸۰ متری اجاره کردم و داخلش تنهایی زندگی میکنم، اینو فعلا پس میدم و میرم یه خونه ۴۰ متری از این زیر پله مله ای ها میگیرم و باقی پول های اجاره و رهن رو پس انداز میکنم (ترجیها شاید سرمایه گذاری کنم تا ارزشش کم نشه مثلا میرم پراید میخرم چون بهترین سرمایه گذاریه سال دیگه صد میلیون !!! پراید رو شوخی کردم ولی این کار رو انجام میدم، فعلا که تنهایی نیاز به خونه بزرگتر نیست.

 بعضی ها الان با یه بچه هم دارن داخل همین خونه ها زندگی میکنن، اینو هم قبل خواستگاری عوض نمیکنم به دختر میگم فعلا اینو دارم ببینم قبول میکنه یا نه اگه قبول کرد بعد از یکی دو سال تو زندگی عوضش میکنم. به هر حال من خودمم پرتوقع بودم که برای مجردی زندگی کردن خونه ۸۰ متری گرفته بودم! بعد چه انتظاری از دخترا داشتم !؟ (باید تغییر رو از خودم شروع کنم!)

۳. منظورم این نیست که گلایه نمیکنیم یعنی من از همین الان با هیچ دختر و پسری در این وبلاگ مخالفت نمیکنم و هیچ فرهنگ و فکر و آداب و رسوم غلطی رو نقد نمیکنم. گلایه نمیکنیم (نکنیم چون من که گلایه ای برای کار ندارم کار میکنم) برای اینکه کار نیست و گرونیه و ... من خداییش در این زمینه زیاد گلایه نمیکنم هیچ وقت بیشتر با همون رسوم غلط ازدواج و توقعات زیاد بعضی از دخترها و همچنین پسرها مشکل دارم که الان شاهد هستید این مطلبم کلا نقد پسرهاست.

سعی میکنم دائما به جستجوی یک دختر خوب ادامه بدم، به هر حال تمایلم اینه که با تصمیمات جدید حداقل چند ماهی شروع کنم به پس انداز بیشتر هر چند میدونم هر چی پس انداز بکنم یهو چند ماه دیگه دوباره ارزش پول کم میشه میاد پایین، سرمایه ام هم اون قدر نیست که بخوام تبدیل به ملک و اینها بکنم به هر حال فکر کنم یه دختر همین که ببینه من تنهایی دارم از پس خودم بر میام و اینکه تلاش میکنم و بی عرضه نیستم فکر کنم قبولم بکنه (ان شاء الله !)

ولی شما هم بیاید از الان شروع بکنید و منتظر نمونید و نگید به من کار نمیدن به من دختر نمیدن و ...،  حداقل اگه یک ریالم پول ندارید پس انداز بکنید، حداقل تا یک سال دیگه دو میلیون تومان پس انداز بکنید برید خواستگاری یه دختر بهش بگید به خدا سخت کار کردم ولی نتونستم بیشتر از این پس انداز بکنم! سعیم رو کردم! خیلی کار کردم ولی بیشتر نشد!

یهو دیدی یه دختر از همین صداقتت خوشش اومد، از این خوشش اومد که فهمید آدم مسئولیت پذیری هستی حداقل وقتی میخواستی بری خواستگاری همه تلاشت رو انجام دادی، یهو دیدی تو رو همین جوری قبول کردند (ان شاء الله!).

حالا منظورم دو میلیون تومان نبود سعی کنید بیشتر پس انداز کنید و سعی کنید حداقل اگه کارگری و پادویی هم شده انجام بدید دختره بگه این حداقل کار میکنه میکنه .

آخه اگه برید خواستگاری دختر بگید دولت کار نمیده دختره میگه این دیگه کیه! پس فردا ازدواج کنیم بگم تو خونه هیچ چی نداریم بخوریم! بعد حتما میخواد به من بگه که هیچ چی نخوریم کار نیست!!! 

ارسالی از "اسقف اعظم"


مرتبط:

تو سال جدیدی که داره میاد تصمیم به تغییر گرفتین؟

میخوام زندگیم رو تغییر بدم، یه تغییر بزرگ

چرا کسی چالش خودسازی و تغییر راه نمی اندازد؟!

به هر کسی اجازه میدید نگاه و باور شما رو تغییر بده ؟

در اوضاع جدید اقتصادی، چه تغییری در سبک زندگی تون دادید ؟

در آستانه ی ۲۱ سالگی تمام شخصیتم داره تغییر میکنه

سال جدید چه تغییری می خواید در زندگی تون بدید ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)