سلام دوستان

دختری بیست و اندی ساله هستم. لیسانس مهندسی آی تی دارم و در حال حاضر دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد گرایش رایانش امن ( زیر شاخه ی مهندسی کامپیوتر ) هستم. هر دو مقطع را در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کردم و رتبه ی اول بودم .

الان که داره ارشدم تموم میشه اصلا نمیدونم برای آینده باید چیکار کنم. راستش از رشته ی خودم خیلی خسته شدم . از اینکه از صبح تا شب خیره بشم به یه لپ تاپ و هی سر و کله بزنم با نرم افزارهای مختلف و کد بزنم و ... خسته شدم.

من همیشه شغلی را دوست داشتم که با مردم در رابطه باشم . شغلی که جمعی باشه . نه اینکه صبح تا شب در انزوا فقط با لپ تاپ در ارتباط باشم. راستش دیگه اعصابم نمیکشه بیشتر از این. بعضی وقت ها که به این فکر میکنم که الان که درسم تموم بشه و بخوام برم سر کار تا ابد کارم همین شکلیه واقعا ناامید میشم ، یعنی اینکه تا آخر عمرم قراره هر روز که از خواب بیدار میشم به این لپ تاپ لعنتی خیره بشم تا شب ( حالا اگه شغل پاره وقت باشه تا بعد از ظهر) . 

رشته م بازار کارش خوبه و واقعا هم درآمد خوبی داره ولی خیلی اعصاب بر و خسته کننده است و من هیچ وقت این نوع شغل را دوست نداشتم. دارم به تغییر رشته فکر میکنم واسه ی دکترا . فکر میکنم رشته های مدیریتی را دوست داشته باشم و از طرفی میگن معمولا کسایی که واسه ارشد میرن مدیریت لیسانس شون مهندسی بوده.

فقط مشکلی که الان وجود داره اینه که من نمیدونم الان من که ارشدم کامپیوتر بوده واسه دکترا میتونم مدیریت بخونم یا نه ؟ رشته ای که چند وقته دارم بهش فکر میکنم رشته ی مدیریت فناوری اطلاعات هست. فکر میکنم این رشته از این نظر که هم یه جورایی مرتبط میشه به رشته ی کامپیوتر و من بک گراند کامپیوتری خیلی خوبی دارم و تقریبا در همه ی حوزه ها چه وب و چه شبکه و چه امنیت و ... کار کردم میتونه خوب باشه و هم اینکه چون درس هاش مدیریتی هست خسته کننده نیست و نیازی نیست که همش با لپ تاپ تو سر و کله ی هم بزنیم.

از یه طرف دیگه اصلا نمیدونم دکترا خوندن کار درستی هست یا نه چون شنیدم دکترا خوندن تو ایران بی فایده هست و ... . از یه طرف دیگه دارم به این فکر میکنم که اگه دکترا بخونم تا زمانی که درسم تموم بشه سنم بالا رفته پس ازدواجم چی میشه؟ چون من در حال حاضر در تهران مشغول به تحصیل هستم و احتمالا دکترا را هم در تهران بخونم .

خب تا زمانی که دکترام تموم بشه و برگردم به شهر خودم حدود سی و دو سالم هست و برای ازدواج دیره واقعا یعنی فکر نمیکنم دیگه اون موقع خواستگارهای زیادی داشته باشم که بتونم ازدواج کنم .

از طرفی پیدا کردن کسی که هم شهری خودم باشه و توی اون بازه ی درس من تهران باشه و حاضر باشه بعدا برگردیم به شهر خودمون و مناسب هم باشه برای ازدواج خیلی سخته . از یه طرف دیگه اگه دکترا توی شهر خودم بخونم ( دانشگاه اصفهان ) به نظرم میرسه دانشگاه های تهران قوی تر هستند و ممکنه واسه هیات علمی شدن و استخدام و اینا به مشکل بر بخورم.

کلا خیلی سر درگمم . دارم دیوونه میشم از بس فکر کردم. سوالام رو به صورت زیر جمع بندی میکنم :

1- بازار کار رشته های مدیریتی و به طور ویژه رشته ی مدیریت فناوری اطلاعات چطوری هست؟

2- کسی که دکترای مدیریت و به طور ویژه مدیریت فناوری اطلاعات داشته باشه چه موقعیت های شغلی ای میتونه داشته باشه و در کجاها میتونه مشغول به کار بشه با چه سمتی؟ وضعیت هییت علمی شدن توی این رشته چطوریه؟

3- کسی که لیسانس مهندسی آی تی و فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر داشته باشه میتونه برای دکترا رشته های مدیریتی و به طور ویژه رشته ی مدیریت فناوری اطلاعات را بخونه؟ چون من شنیدم که اصل در پذیرفته شدن برای دکترا مصاحبه هست . ممکنه اساتید به دلیل اینکه یه نفر فوق لیسانس مدیریت نداره اون فرد را به عنوان دانشجو شون نگیرن حتی اگه اون دانشجو دانشجوی توانمندی باشه؟

4- چرا یه سری میگن دکترا خوندن تو ایران اشتباهه ؟ دلیلی برای این حرف وجود داره ؟ میشه دلایلش را بگین؟

5- اگه دکترا بخونم سنم بالا میره و شاید دیگه نتونم ازدواج کنم ولی خیلی دوست دارم تو همین سن هایی که الان دارم و جوون هستم و پر از شور ازدواج کنم. اصلا من الان نیاز به ازدواج دارم نه وقتی پیر شدم. عقلم به جایی نمیرسه دیگه .

چطوری میشه دانشجوی یه شهر دیگه بود واسه چهار پنج سال و ازدواج هم کرد؟ ببخشید که اینقدر طولانی شد. خواهش میکنم اگه کسی میتونه راهنماییم کنه و کمکم کنه دریغ نکنه چون انقدر به این چیزا فکر کردم که کم کم دارم خل میشم ! .

ممنون از همه ی دوستان. ان شا ا... خدا راه درست را به همه نشون بده و منم از این سردرگمی در بیاره .


مرتبط:

بازار کار و آینده شغلی رشته فناوری اطلاعات

قبولی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار یا فناوری اطلاعات در مشهد

شرکت های فناوری اطلاعات ممکنه که دچار رکود بازار بشن ؟

تجربیات شما در مورد رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات گرایش مخابرات سیار


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)