سلام به همه ی دوستان
من دختری ۱۸ساله هستم؛ امروزم که کنکور داشتم؛ خدا را شکر کنکورم رو خوب دادم و خوش حال هستم. ( ان شاء الله که همه ی کنکوری ها خوب داده باشن ) .
من حجابم کامله و چادر سر میکنم؛ و بدون آرایش هستم. نمی خوام از خودم تعریف کنم؛ فقط می خوام در این باره مثل یک خواهر یا برادر راهنماییم کنید لطفا .
من همیشه برای رضای خدا آرایش نمی کنم و چادر سر میکنم و نمی ذارم یه تار موهام پیدا بشه. ولی امروز که رفتیم کنکور دادیم ( حوزه ی کنکور ما دانشگاه بود ) دخترایی که هم سن و سال خودم هستند؛ یه آرایش ها و یه تیپ هایی زده بودن که نگو؛ موهاشون رو بیرون گداشته بودن؛ شلوارای خیلی تنگ پوشیده بودن و ... .
بعضی وقت ها یه فکرایی میاد تو سرم،که بهم میگن: خب تو هم مثل اینا دختری؛ ببین اینا موهاشون بیرونه و آرایش میکنن و این طوری خیلی زیبا و قشنگ میشن و همه بهشون میگن چه دختره خوشگلیه یا پیش خودشون میگن وااای این چه نازه؛ خب تو هم زیبایی داری؛ تو هم مثل اینا باش.
مثلا وقتی بعضی از دوستام که قیافه معمولی دارن با آرایش خب قشنگ تر میشن خیلی هاشون. اون وقت بقیه فکر میکنن ما که آرایش نمیکنیم زشتیم؛ بی روح و حالیم؛ طرز فکرمون قدیمیه و ... . با اینکه این فکرا میاد تو ذهنم؛ ولی من بهشون بها نمیدم؛ گاهی وقت ها واقعا دلم میخواد وقتی میرم بیرون موهام بیرون باسه و آرایش کنم. من چی کار کنم که از این فکرها بیام بیرون.
فکر میکنم یه حالتیه که بخوام جلوی بقیه زیبایی و لطافت دخترونم رو به نمایش بگذارم. من اصلا کمبود عاطفی از هیچ نظر ندارم؛ نمازهامم می خونم؛ با عشق چادر سر میکنم وحجابم رو کامل رعایت میکنم؛ چرا باید همچین فکرایی بیاد تو ذهنم ؟
به خدا امروز که می خواستیم بریم حوزه ی کنکور؛احتمال دادم که آقایی (مسئولان دانشگاه ) یا داوطلبان پسرها هم اون جا باشن؛ من به خاطر اینکه چشم پسری به گناه الوده نشه؛ شلوار جینم رو که چسبون نیست رو پوشیدم که وقتی خواستم سر جلسه چادرم رو بردارم راحت باشم. ( از نگاه بد نامحرم).
البته سوء تفاهم نشه؛ من نمیگم پسران و آقایون کنترل چشم ندارن، اصلا منطورم این نیست؛ ولی خب دختر برای پسر جذابیت داره؛ برای همینه که خدا میگه زن ها زینت های خودشان را بپوشانند و خودنمایی نکنن.
من همیشه معتقدم که همین طور که من دوست ندارم و نمی خوام چشم شوهر آیندم به دخترها وخانم های بی حجاب و یا بدحجاب بخوره؛ منم در قبالش حجابم رو کامل رعایت میکنم تا باعث جلب توجه مرد متاهل و یا پسران مجرد نشم؛
من چه کار کنم از شر این فکرا خلاص شم؟
( البته دوستان؛ خانم هایی که موهاتون بیرونه و آرایش میکنین؛من قصد جسارت به شماها رو ندارم؛ و من منطور بدی نداشتمااا؛فقط خواستم راهنمایی بگیرم؛ من معتقدم خدا به انسان عقل داده و قوه اختیار رو به انسان عطا کرده؛ و راه درست و راست را به ما گفته و ما را به آن راه هدایت فرموده؛ و این انسانه که باید راه درست رو انتخاب کنه؛ و خوبه همه مون می دونیم که هر چی خدا گفته به نفع و صلاحمونه ولی ما از بعصی این منافع و مصلحت ها غافلیم.
دوستان اصلا دوست ندارم که بحث حجاب و بدحجابی و بی حجابی و این چیزها باز بشه؛ چون حوصله شو ندارم ؛ من قصدم از این پست فقط راهنمای بود و همین و بس .
با نظرات مفید و سازنده تون منو لطفا راهنمایی کنین.
منو مثل خواهرتون بدونین ( البته اگه دوست دارین... !) اگه خواهرتون در این باره ازتون راهنمایی میخواست؛چی بهش میگفتین؟ صادقانه بگین.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)