سلام

در نکته اول ده نکته از معرفت نفس، حقیقت انسان؛ ماورای بدن ) متوجه شدیم که تن ابزاری برای نفس مون (همون روح مون یا من مون) هستش. توی نکته دوم ده نکته از معرفت نفس، (2) نفس انسان فوق مکان و زمانفهمیدیم که نفس مون محدود به زمان و مکان نیست.

پس « تن» در قبضه «من» هستش و در حقیقتِ انسان هم دخالت نداره. برای همینه که « تنِ» انسان از حالات « نفس» متأثّر می شه .

همه تجربه کردیم که حالات روحی که مربوط به نفسه بر تن اثر میذاره، مثل ترسیدن که مربوط به روح مونه ولی توی بدن هم ظهور می کنه. یا مثلاً شما تو خواب می بینید که از یه کوه دارید پرت میشید پایین.

فردا صبح که بیدار می شید توی بدن تون احساس کوفتگی و خستگی می کنید. با این که اون سقوط مربوط به این بدن نبوده، ولی حالات «مَن» توی تن ظهور کرده. یا وقتی توی خواب دعوا می کنید، ضربان قلب تون بیشتر میشه، در حالی که می دونیم که وقتی فعالیت بدنی مون زیاد میشه ضربان قلب هم بیشتر میزنه، ولی توی خواب که ما فعالیت بدنی نداشتیم! اما چون نفس دعوا می کنه، «تن» عکس العمل نشان می ده و ضربان قلبِ زیادتر میزنه. یعنی تاثیر «من»، بر «تن» ظاهر می شه، و این نشون می ده که حاکم اصلی در همة فعل و انفعالات «من» هستش و تن، تحت تأثیر من هست.

در ادامه توی کامنت ها در مورد اینکه چرا بعضی بدن ها بعد از مرگ هم سالم می مونن و تفاوت مرگ ها و اینکه چرا توی مکانای مقدس حال خوشی بهمون دست میده یکم صحبت می کنیم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)