سلام

یه انتقاد و گله ای داشتم . اول بگم من بطور اتفاقی به منظور اینکه چرا ازدواج کم شده وب گردی میکردم . اتفاقی به این وبلاگ هم بر خوردم . تقریبا همه موضوعاتش و میانگین نظراتش رو چک کردم  , من هنوز ازدواج نکردم تا 3-4 سال دیگه امیدوارم بتونم .  ولی وقتی دیدگاه ها رو میبینم ، همه دیدگاهشون مادی ، خشک و رسمیه . همش این موضوعاته که میخوام با شخص مورد علاقم ازدواچ کنم خانواده ها  اجازه نمیدن . مثلا اقاهه میگه میخوام با دختر مورد علاقم ازدواج کنم . با اون خیلی تفاهم دارم ولی خانواده دختره میگن چون کارت تو یه شهر دیگست قبول نمیکنیم .
قشنگ یاد اون ضرب المثل افتادم که میگفت شاه میبخشه شاه قلی نه (( حالا این برداشت نشه خانواده شاه قلیه ! ))  نمیدونم چقدر حالم گرفته شد .

بنظرم من باید امکانش باشه که بشه شکایت کرد یه چیزی شبیه اون چون یه جا خوندم حدیث داریم در مورد کسایی که بنا به دلایلی غیر معقول مانع ازدواج میشن . یا مثلا  اون یکی میگه عاشق یه دختری شدم گفته باهات میمونم ولی یه خواستگار بهتر پیدا کرد منو بیخیال شد.

یا  طرف میگفت عاشقش شدم ولی  نمیدونم باهاش ازدواج کنم یا نه ، تو نظرات که میخونم  (( برا اینکه یه نظری داده باشن و رفع مسئولیت کنن )) میگن بخیالش شو اینا  بعد جالب تر اون جاست یه موضوع دیگه دیده میشه که طرف میگه با یکی دیگه ازدواج کردم که قبلی رو بیخیال بشم  بعدش تو نظراتش  همه میکوبننش . در کل با این چیزایی که من خوندم فکر کنم باید روزی 100 بار از خدا بخوام که عاشق  یا چیزی شبیه اون نشم . این وبلاگ قراره ازدواج رو آسون کنه یا سخت ؟

وقتی فکرش رو میکنم میبینم هزار مانع جلومه . از وابستگی زیاد مخرب تا ساز مخالف زدن تا  شکست عشقی خوردن . آیا این واقیعت ازدواج کردنه , یا فرهنگ و عرف ما باعث شده که سخت بگیریمش ؟!

آیا علاقه مند شدن به کسی قبل ازدواج نا پختگی , جرم , گناه , بچه بودن , جو گیر بودن , احساسی بودن  , خیانت به همسر اینده ((( چون ممکنه نتیجه نده ))  محسوب میشه ؟ آیا این منطقیه تا قبل ازدواج ما احساستمون رو سرکوب کنیم و نادیده بگیریم ؟ یا احساس رو بندازیم دور و فقط فقط با عقل تصمیم بگیریم ؟ واقعا احساس میکنم تو این موضوع ناکام و شکست خورده هستم با  اینکه هنوز اصلا این چیزا برا من  پیش نیومده  چون تا بحث ازدواج پیش میاد ناخودآگاه یاد بدبختی ها، ناکامی  ها ، مخالفت ها و بهم نرسیدن های دو طرف میوفتم .

خودتون چه نتیجه میگرین ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)