سلام
من یه مشکلی دارم و اونم اینه که توی درس خوندن خیلی کند هستم . یعنی گاها 30 یا 40 دقیقه میگذره و من هنوز توی یک صفحه هستم. علی رغم اینکه ساعات زیادی صرف مطالعه میکنم ولی بازده خیلی خیلی کمی دارم. رشتم انسانیه و درس حفظی زیاد دارم و اگه بخوام با این روش پیش برم بدبخت میشم در ضمن این رو هم بگم فقط یه بخش خیلی کمیش برمیگرده به حواس پرتی و عدم تمرکز حواس .
یعنی اگه شش دانگ حواسمم بدم به درس بازم ممکنه این مورد برام پیش میاد . شاید بیش از حد روی کیفیت کارم تمرکز میکنم. یعنی باید بعضی از مطالب رو سرسری حفظ کنم برم صفحه ی بعد؟ خب اگه یه مطلبی رو اینطوری حفظ کنم بعد یادم بره که بیشتر اعصابم رو خرد میکنه.
برای همین همیشه ترجیح دادم کیفیتم رو حفظ کنم از طرفی این مدل رعایت کیفیتم همیشه باعث شده چند تا درس نخونده برم سر جلسه. در ضمن اینم بگم مطالب بی اهمیت کتاب رو اصلا نمیخونم که اینطوری میشه، توی همون مطالب مهم دچار این مشکل میشم.

بقیه خیلی دیرتر از من شروع میکنن ولی زود تر تموم میکنن و گاها نمره ی بهتری میگیرن. نمیدونم چه مرضیه ولی هر چی هست به فرض اگه تو کنکور هم اون نتیجه ی دل خواهم رو کسب کنم تو دانشگاه قطعا با خاک کوچه یکی میشم. چه طوری این مشکلم رو حل کنم؟

کمکم کنید لطفا


پیشنهاد :

میخوام درس بخونم ولی نمیتونم

همش ۵ ماه تا ساختن سرنوشتم مونده

نمی دونم چرا درس نمی خونم

از درس خوندن چه نتیجه ای گرفتید ؟

من که دخترم چرا باید درس بخونم ؟

چرا مثل سابق انگیزه درس خوندن ندارم ؟

مگه نمیشه هم درس خوند هم ازدواج کرد ؟

ارزش داره به خاطر درس و دانشگاه مادر شدنم رو عقب بندازم ؟

الان دیگه حتی نمیتونم ۵ دقیقه درس بخونم

دست و دلم به درس خوندن نمیره

می تونم هم درس بخونم و هم شوهرداری کنم ؟

چیکار کنم واسه درس خوندن انگیزه بگیرم؟

من خیلی به درس خونا غبطه میخورم

احساسم اینه که بیش از حد به درس و کار ارزش دادم

با توجه به دلایل محکمی که دارم تصمیم گرفتم دیگه درس نخونم

به خودم میگم کاش از بچگی تنبل بودم و درس نمیخوندم

راه های افزایش تمرکز و دقت برای درس خواندن

تنهایی و انزوا نمیذاره درس بخونم

به من یاد بدین که چطور درس بخوانم

راه های افزایش تمرکز در درس خواندن

چیکار کنم از تلاش کردن برای درس خوندن خسته نشم ؟

انرژیم برای درس خوندن زود تموم میشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)