سلام

ولادت حضرت حجت رو به همه خانواده برتری ها تبریک میگم

من مدتیه که با این وبلاگ آشنا شدم . مطالب خیلی خوب و پر ارزشی  رو از این وبلاگ و دوستان و اعضای خانواده برتر یاد گرفتم .

من در یکی از شهرهای جنوبی کشور زندگی میکنم در منطقه ما سن ازدواج نسبت به شهرهای بزرگتر پایینه ، اکثر دخترا قبل از بیست و پسرا قبل از بیست پنج ازدواج میکنن . اینجا اکثر پسرها کار رو به تحصیل ترجیح میدن و بعد از دیپلم و یا حتی زودتر ترک تحصیل میکنن و میرن خدمت و بعدش در داخل استان خودمون و یا معمولا در یکی از کشور های عربی خلیج (فارس) مشغول میشن .

اما من تصمیم گرفتم برم دانشگاه و درسامو ادامه بدم و همین کار رو کردم . رفتم دانشگاه و بعد کارشناسی رفتم خدمت و بعد از خدمت ارشد خوندم . تو تمام این سال هایی که داشتم درس میخوندم اکثر همکلاسی های دبیرستانم داشتن کار میکردن و پول در می آوردن طبیعتا خیلی زود هم ازدواج میکردن و خیلیاشون الان بچه دارن . اما من نه کار داشتم و نه به فکر ازدواج بودم .

نتیجه این بود که بعد از کارشناسی ارشد متوجه شدم که ای دل غافل چقدر عقب افتادم . نه کار داشتم نه سرمایه نه ازدواج کردم . بعد مدتها بیکاری بالاخره یه جایی تونستم استخدام بشم و شروع به کار کنم . اما الان در آستانه 27 سالگی وقتی به گذشته نگاه میکنم میبینم تو انتخاب بعضی راهها اشتباه کردم . من میتونستم هم درس بخونم و هم کار کنم . من میتونستم بعد از کارشناسی و خدمت دیگه ارشد رو نخونم و با کارشناسی پیگیر کار بشم .

الان من برای ازدواج به مشکل خوردم تو شهر ما دخترا تا 19 سالگی ازدواج میکنن و اون جایی که به بیست میرسن یا خونواده خوبی ندارن و یا یه مشکلی دارن به هر حال . پس من دو تا انتخاب دارم  ؛

اینکه با یه دختر 18 19 ساله ازدواج کنم که من اصلا راضی نیستم به خاطر اختلاف سنی ،‌یا این که با یه دختر هم سن خودم ازدواج کنم .

در صورتی که هر چی دختر خوب بود زمانی که من 21 یا 22 سالم بود توسط همکلاسی هام و همسنام انتخاب شدن اونم با اختلاف سنی مناسب  . نه از ازدواج شانس آوردم نه از زندگی و جوونی . همه جوونی به درس خوندن گذشت


مرتبط:

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)