سلام

یه پسر 25 ساله هستم که جدیدا حس میکنم لکنت خفیف گرفتم. اصلا هیچ سابقه لکنتی ندارم و تا حالا کاملا طبیعی بودم توی خانوادمون هم کسی لکنت نداره.

زمانی که بخوام یه چیزی رو تند بگم یا کسی ازم یک سوال مهم بپرسه و بخوام جواب بدم یا بخوام با تلفن صحبت کنم یا اگه تحت فشار یا استرس باشم بعضی وقتها قاطی میکنم و لکنت میگیرم ( مخصوصا بعضی لغات مثل ز ژ س ش ت ث ج چ  و بعضی وقتا هم لغات و کلمات دیگه)  .

مثلا یا اشتباه میگم کلمه رو یا لکنت میگیرم یا یه جوری نوک زبونی حرف میزنم خلاصه کاملا ناخودآگاه هست. در حالت عادی کاملا معمولی و درست صحبت میکنم اما نمیدونم چرا اینجوری شدم یه احتمال میدم که البته شاید اصلا ربطی هم نداشته باشه و اون هم اینه که توی دانشگاه که استاد درس میداد و خیلی هم بد درس میداد و آدم چیزی نمیفهمید زمانی که میخواستم سوال بپرسم میگفت بعدا و هی این سوال نوک زبونم میموند.

شاید یه چیز دیگه باشه نمیدونم. آیا کسی اینطوری شده تا حالا و مثل من اینجوری لکنت گرفته؟ آیا روش یا تمرینی هست که بشه لکنتمو درمان کنم؟

لطفا راهنماییم کنید دوستان.


مرتبط با لکنت زبان:

معرفی کتاب در مورد حل مشکل لکنت زبان

دختران حاضرن با پسری که لکنت زبان داره ازدواج کنن ؟

نظرتون راجع به همسر لکنتی چیه؟

تجربیات شما در مورد درمان لکنت زبان

شدت لکنت زبانم بسته به مکان و اشخاص متغیره



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)