سلام

یه سوال راجع به حجاب دارم که برام مهم هم هست . اینجا دیدم که بعضی پست گذاشتن و درباره حجاب گفتن .

پدر من مذهبی خشک هستش .تقریبا از اول راهنمایی مجبور شدم چادر بپوشم ،اون هم برا اینکه پدرم میگفت خدا کسایی و که چادر ندارن دوست نداره و ... . چقدر برام سخت بود. این و بگم که خودم دوست داشتم اما نمیخواستم با تهدید و اجبار باشه . با خواست و صلاح دید پدر چادری شدم با خواست و انتخاب پدر ازدواج کردم . الان که نزدیک سی سالم هست حس میکنم عقده ای شدم .من برای جلب رضایت پدر هر چی که خواست و حتی خلاف میلم پذیرفتم . الان چادر و دوست دارم اما چون مجبور شدم یه نفرتی هم دارم .

بر خلاف نظر بعضی ها دید من به چادر بده. خیلی پیش اومده که چادر داشتم و کلی ماشین برام نگه داشتن ...! اینم بگم کاملا ساده و معمولی لباس میپوشم و چون فکر میکنم که زیبا هستم اصلااا ارایش نمیکنم .

حالا میخوام بدونم حجاب صرفا یعنی چادر؟ پدر من اینطوری توی ذهنم فرو کرده . گاهی با بچه کوچیک و ... نگه داشتن چادر خیلی سخته ، نه اندامم خیلی توی چشمه نه مانتو تنگ یا انچنانی میپوشم خییییلی ساده و سعی میکنم اصلا موهام مشخص نباشه .آیا توی حکم خدا چادر واجبه ؟

چقدر خوبه ادم کاری و انجام بده که فقط رضایت خدا درش باشه ، از این حالت بدم میاد که گاهی چادر بپوشم گاهی نه ، مثلا زمستونها چون سینوزیت دارم حتما باید کلاه سرم باشه دیگه چادر نمیپوشم یا مسافرت های توی ماشین چادر سر نمیکنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)