سلام

من بانویی متاهل، و چند سالی است که معرف ازدواج هستم. سعی دارم طبق تجربیات و مطالعاتم در این چند نکته مهم و کمتر تکراری را مطرح کنم. خوشحال میشوم اگر مواردی را نقد و یا تکمیل کنید. نکات دیگر هم اضافه کنید.

اعتماد به نفس، عزت نفس و بی نیازی ورزیدن جذابیت می بخشد. در عوض، دخترانی که از فقدان اعتماد به نفس رنج می برند به شدت جذابیت خود را در نگاه پسرها و حتی هم جنسهای خود کاهش می دهند.

دختری که در عین خوشرویی و خوش مشربی، با عزت و غرور در اجتماع ظاهر می شود، به مردان خیره نمی شود، دست و پایش را جلوی مردان گم نمیکند و بیهوده صدایش نمی لرزد، جذابیت بیشتری دارد نسبت به دختری که مدام مراقب رفتار و ظاهر خود است و نگران نگاه مردم  به خصوص نگاه جنس مقابل و قضاوت های آنها.

شما باید بتوانید با قدرت و مسلط لبخند بزنید نه از سر دستپاچگی و با ترس. خوش اخلاق باشید اما به کسی رو ندهید و اجازه ندهید هر گونه که دیگران میخواهند با شما صحبت و رفتار کنند.

در روابط ابتکار عمل را دست بگیرید. البته گاهی چهره شرمگین به خود گرفتن و سرخ شدن چهره را جذاب میکند، اما در وقتی که جایش باشد، نه بی دلیل. پس احساس گناه دایمی و ترس و خجالت را کنار بگذارید . جلف و سبک بودن با راحت بودن، و خجالتی بودن با حیا داشتن و وقار تفاوت دارد. در حضور جنس مخالف، معذب نباشید، مضطرب نباشید. در عین حال متانت و شخصیت و اخلاق داشته باشید.

بسیار مهم است که نسبت به خودتان احساس مثبت و عشق داشته باشید. آنهایی که خودشان را دوست ندارند دوست داشته نمیشوند. نخست باید معشوق خود بود تا معشوق دیگری واقع شد.

به شخصه هنگامی که از من خواسته میشود دختر خوبی معرفی کنم، همیشه ابتدا دوستان با اعتماد به نفس و قوی به ذهنم می رسند. و گاه به کل دختران خجالتی را فراموش میکنم. دلیلش واضح است، افرادی که اعتماد به نفس خوبی دارند ( متفاوت با غرور و تکبر و اعتماد به نفس کاذب )، ناخودآگاه این ذهنیت را ایجاد میکنند که از پس مسائل و مشکلات به خوبی بر می آیند و توانایی اداره زندگی مشترک و تامین رضایت همسر را دارا هستند.

این تصویری است که از این افراد خواه ناخواه منعکس می شود، و همین در جذاب شدن آنها و علاقه مند شدن پسران و معرفی شدن توسط سایرین نقش مهمی را ایفا می کند. پس تعجب ندارد که چرا برخی از دختران زیبارو با شرایط مطلوب، خواستگاران زیاد و یا مناسبی ندارند.

زیبایی یکی از موارد جذابیت است، رفتار و حالات و برخوردها هستند که می توانند جذابیتِ زیبایی را دوچندان کرده، یا همان زیبایی طبیعی را هم کمرنگ و بی فروغ جلوه دهند. اخمو و ترشرو بودن نیز یک چهره زیبا را ناخوشایند و حتی زشت می سازد.

در جلسه نخست خواستگاری، اندکی خجالتی بودن به عنوان چاشنی، بد نیست. اما نباید خدشه ای به اعتماد به نفس و تسلط شما وارد کند. بلکه باید تنها نمایاننده حیا، متانت و شخصیت وزین شما باشد. خیره نشوید، اما روی نگاهتان تسلط داشته باشید و گهگاه به زمین چشم بدوزید. اخم نکنید اما مدام لبخندی مصنوعی و غلیظ به یدک نکشید. همینکه گشاده رو و بشاش به نظر برسید کافیست.

شل صحبت کردن و لرزش صدا نیز تاثیری منفی میگذارد. روی بیان خود کار کنید. لازم به لفظ قلم صحبت کردن نیست، اما زیباترین عبارات را برای بیان مقصود خود انتخاب کنید. بچه گانه حرف نزنید. خیلی تند و سریع یا خیلی آهسته و آرام صحبت کردن هم نشانه خوبی نیست! قوت صدا و طنین آن هم مهم است. اگر صدای ضعیف و بی جان و خشداری دارید، مدتها زمان برای تقویت آن بگذارید که در همه جا بدردتان می خورد.

تمرین این موارد مختص شبهای خواستگاری یا مواقع اضطراری نیست، بلکه باید در طول ماهها یا سالها ملکه وجود شما بگردد تا تاثیرگذاری واقعی داشته باشد. در غیر اینصورت حتی اگر به طور مقطعی جواب بدهد، دیر یا زود نقاط ضعف شما آشکار و مایه شرمساری خواهد شد.

و یک نکته لازم و بسیار مهم به عنوان ضمیمه: مطالعه مطالعه مطالعه! حتی اگر با دهها پسر هم دوست شوید، شناخت کافی از جنس مرد و روحیات و خلقیات آنها بدست نمی آورید. بعضی چیزها را بدون تجربه کردن باید آموخت. کتابهای خوبی نوشته شده و مطالب مناسب در اینترنت فراوان است. پس هر چه میتوانید بیشتر و بیشتر بخوانید: راجع به جنس مرد، جنس زن، نیازها و خصوصیاتشان، روابط و مهارت های ارتباطی، اصول همسرداری، عشق ورزیدن و غیره و غیره.

دانش "قدرت" است. چگونه استفاده کردن از آن "هنر" است.

" لیلای او "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)