سلام عزیزان دل خانواده برتری ، امیدوارم که حال تون خوب خوب باشه .

می خوام درباره یه حسی ‌که از دوران طفولیت همراه من بوده و الآن هم همچنان دستش دور گردنمه و رهام نمی کنه ولی اخیرا یه مقدار با هم به تعارض برخوردیم بگم .

داستان از این قراره که من از بچگی نسبت به آدم ها حس خوبی داشتم . یعنی هیچ وقت باور نمی کردم که از طرف آدم ها ممکنه گزندی به من وارد بشه . تقریبا همه اطرافیان از بزرگ گرفته تا کوچک ، مرد گرفته تا زن، دختر و پسر، جایی در قلب من داشتند. از دیدن فامیل هامون گرچه شاید هیچ اشتراکی هم با هم نداشته باشیم ذوق می کردم. از معاشرت و حتی دیدن انسان های دیگه به هیجان می اومدم ، طوریکه دوستدار خاص مهمونی رفتن و میزبانی کردن بودم .

از فامیل ها گذشته، نسبت به غریبه ها هم چنین حسی داشتم. مثلا وقتی یه بیسکویت می خوردم ،اطرافم رو نگاه می کردم که ببینم کی هست تا بهش تعارف کنم، برامم فرقی نمی کرد که دختر باشه یا پسر ،جوجه باشه یا سن عصای حضرت موسی رو داشته باشه .

این حس ادامه داشت تا وقتی که دیدم ،چرا ،بعضی از آدم ها اتفاقا خیلی راحت بهم آسیب میزنن و اصلا براشون اهمیت نداره . اندکی گذشت و دیدم برداشت افراد عام در جامعه ،شاید سمت و سویی جدای از حس من داشته باشه .

زیاده گویی نکنم . فعل هایی در بالا استفاده کردم رو، تماما زمان حالش هم در نظر بگیرید ،امّا با چند تا تفاوت؛

یکی این که الآن این رو مطمئنم که اگر حسم از اون عواطفی که در کودکی داشتم عدول کنه یعنی دارم یه جایی رو اشتباه میرم، اگر معنای کلی انسان در نظرم زیبا و ارزشمند جلوه نکنه، اگر آدم ها رو دوست نداشته باشم، دارم خلاف جهت آبادانی و رشد خودم قدم می ذارم، و خب تفاوت های بسیاری دیگر ، در حالی که شاکله اصلی همان است که عرض کردم.

داستان بالا هم گفتم ، که نشون بدم این یه حس واقعیه و صرفا بازیچه الفاظ و زبان نیست. دو تا سوال از شما عزیزان دارم:

یکی اینکه آیا شما هم در بچگی چنین حسی داشتید؟ اصلا بهش توجه کردید؟ اگر داشتید ،الآن ازش چه خبر؟

دوم اینکه خیلی مشتاقم نظرتون رو درباره مواجه این حس با افعالی و رفتاری که در جامعه سر میزنه بدونم. مثلا برداشت های غلط از نیات خیر ، نگاه های متوقعانه و زننده ، حرف های ناسازگار با دهان و روح آدم و از این قبیل . آیا با وجود همه این ها ،اون حس به قوت خودش باقی می مونه یا اصلا منطقی که باقی بمونه ؟

آسمان نیمه ابری هستم ، دوست و برادر شما . 



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تقویت روابط اجتماعی (۸۶ مطلب مشابه)