سلام
جام دل – حامد هستم؛ دو تا سوال دارم :

سوال اول : نظرتون درباره ترک کردن اینجا توسط خودتون یا سایر کاربرها چیه؟

 تو این مدت 7-8 ماهی که تو وبلاگ بودم دیدم کاربرهایی که بودن و الان نیستند. و هستند کاربرهایی که می خوان برن! هر کسی هم برای رفتن خودش دلیلی میاره . من نظرات بعضی هاشون رو آنالیز (!) کردم و دیدم که اغلب دلایل زیر رو عنوان می کنن:

---- فضای اینجا یکدسته (منظورشون اینه که اغلب بچه ها مذهبی ان) .

من خودم ادم مذهبی نیستم ولی دارم راحت نظر می زارم و هیچ مشکلی ندارم . اصلا هم اینکه یک نفر مذهبی بیاد از اعتقاداتش بگه و اگه مخالفش هم باشم باز ناراحت نمی شم! دلیلش اینه که تو جامعه ما آدمهای مذهبی و غیر مذهبی کنار هم داریم زندگی می کنیم . اگه از هم فرار کنیم که چیزی درست نمی شه. خود من تو زندگی واقعی هم همینطورم و با هر دو قشر دوستم . نه تنها ضرر نکردم بلکه کلی هم فایده داشت که بتونم آدمهای مختلفو بهتر بشناسم. فقط باید شنیدن صدای مخالفو تو خودمون تقویت کنیم و نظرات مخالفمونو محترمانه بگیم.

---- بعضی ها نظراتشون توهین آمیزه .(یعنی به قشر خاصی یا فرد خاصی با تندی حمله می کنند)


این مشکلو من هم مشاهده کردم ولی این یک مشکل در جامعه ماست و مختص این وبلاگ نیست . باز هم با رفتن چیزی درست نمی شه . اتفاقا باید بمونی تا با رفتار و ادبیات خوب , اونها رو تحت تاثیر قرار بدی . ضمن اینکه این همه نظر خوب تو این وبلاگ وجود داره و اتفاقا خیلی از کاربرهای اینجا خیلی خوب و محترم هستند به خصوص اونهایی که با اسمهای ثابت نظر می زارن. پس کاربرهای خوب که به شکل محسوسی بیشترند نظرات خوب هم که به همین ترتیب , حالا مگه کاربرهای تندرو و نظرات تند چند تاست ؟ فکر نکنم بیش از دو درصد باشه!

---- بعضی از حرفهای دلمونو نمی تونیم بزنیم چون بهمون حمله میشه و بهمون انگ می زنن!

اولا اینجا فضای مجازیه و کسی قرار نیست شما رو بشناسه . دوما اتفاقا هیچ وقت نباید از گفتن یک حرف درست با این توجیه که مخالف داره منصرف شد . حرفی که فکر میکنی به درد می خوره لابد قابل دفاع هم هست . سوما من قبلا هم گفتم که نظرات که شعاری نیسنتد رو خیلی می پسندم حتی اگه باهاش مخالف باشم. دلیلشو با یک مثال توضیح می دم:

من تو یک پستی سوال کرده بودم که دختر و پسرهایی که با هم دوست هستند آیا پدر و مادرشون هم از این دوستی اطلاع دارند یا نه؟ خیی ها اومدن نظر دادن و نظرات خوبی هم دادن ولی یک پسری اومد گفت من با دختری دوست هستم و مادر دختره هم از دوستیمون اطلاع داره ولی این که ما با هم رابطه جنسی کامل داریم رو اطلاع نداره!

کاملا مشخصه که این دوستمون فعل حرامی رو انجام داده ولی اومد و تجربش رو در اختیار قرار داد . یعنی دقیقا جوابی که فکر کرد به دردم می خوره بهم داد . کارش درست نبود که با نامحرم ارتباط داشت ولی این هم جزئی از زندگی واقعی ما تو جامعست و ما باید از این واقعیتها و نظراتشون هم آگاه باشیم . چون اگه قرار به اصلاحه باید اول طرف مقابلو شناخت. نظر ایشون برگرفته از تجربه واقعیش بود نه صرفا چیز ایده الی که باید باشه (که البته این دو باید در کنار هم باشه).

و نکته آخر و بسیار مهم اینه که اتفاقا بعضی حرفها رو فقط اینجا میشه زد . که دلیل اصلی علاقه من به این وبلاگ هم همین بوده. مثلا تو زندگی واقعی خیلی ها درک درستی از شکست عشقی ندارن ولی اینجا خیلی ها هستند که درک می کنند خودشون هم تو این موقعیت بودن و ... و طبیعتا هر آدمی وقتی میبینه که همدرد داره و درک میشه احساس خوبی بهش دست میده.

---- وقت نداریم و می خوایم وقت استفاده از اینترنت رو محدود کنیم تا به زندگی واقعی مون برسیم.

چون اکثر بچه های وبلاگ جوون هستند و تو این سن هم از یه جایی باید رفت سرکار ازدواج کرد و ... این مشکل برای خیلی ها پیش میاد و راه حلی خاصی هم نداره ولی باز هم امیدوارم کسانی که دلیلشون این حرفه کلا نرن و گهگداری باز هم سر بزنن . البته فضای اینجا یه خورده متفاوته چون مثلا اگه تلگرام از بین بره آدمهای هم گروهمیمونو می شناسم و دوباره یک جای دیگه میشه جمع شد ولی اگه یک کاربری از این وبلاگ بره دیگه رفت و نمی شه پیداش کرد!

واکنش این بنده حقیر موقع قرار گرفتن در موقعیتهای بالا :

من ترک اینجا رو راه حل نمی دونم ولی چند باری از ازدواج انصراف دادم و چند باری هم این انصرافو لغو کردم! خخخخخ

سوال دوم : ترک کردن اینجا براتون چه قدر سخته ؟

یعنی می خوام بگم چقدر به اینجا و کاربراش عادت کردین؟

برادر کوچک شما ؛ جام دل – حامد ( کسی که ترک اینجا براش راحت نیست ! )


مرتبط:

خاطره ی خانم " نارنجی " درباره خانواده برتر

کاربران وبلاگ خانواده برتر بر روی میلیون ها ایرانی تاثیر می گذارند!

من به شخصه از خانواده برتر آسیب دیدم

خانواده برتر چه تاثیری رو زندگیتون گذاشته؟

واقعا هدف خانواده برتر چیست؟

چگونه با وبلاگ خانواده برتر آشنا شدید ؟

وبلاگ خانواده برتر نظرم رو در مورد ازدواج عوض کرده

به خانواده برتر اعتیاد پیدا کردم

با خانواده برتر هم افسردگی گرفتم، هم بدبین شدم

عمل کردن به نوشته های خانواده برتر سخته ؟

فضای خانواده برتر هیچ شباهتی به دنیای بیرون نداره ؟!

تو حرم امام رضا (ع) برای خانواده برتری ها حدیث کسا خوندم

پسرهای خانواده برتری یا از مریخ اومدن یا دروغ میگن !

دقیقا دنبال چه موضوعی بودید که سر از خانواده برتر در آوردید ؟

قبل از دیدن خانواده برتر اعتماد به نفس زیادی داشتم

خانواده برتر نابود کننده ی تصورات رویایی و خیالی از ازدواج است !

در حق همه خانواده برتری‌ ها نماز حاجت خواندم و دعا کردم

کمک های ما به دیگران در خانواده برتر مورد رضای خداست ؟

با کمک خانواده برتری ها الان حال خیلی خوبی دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)