یه موقع هایی ما هراس داریم که اون یه سوالاتی رو از ما نکنه ، سواله برامون خیلی مهمه ، ممکنه سوالاتی که از اون می پرسید در مورد نگاهش به زندگی ، جواب هایی بده که نیاز به تحلیل داره . ازش بخواید که تحلیل بکنه .
من می خوام بدونم شما اهل چه نوع زندگی هستید ؟ من ساده زیستی رو دوست دارم .
عذر می خوام اون وقت ساده زیستی از نظر شما چه جوریه ؟
من بگم که نسبت به همسرم تعصب دارم از الان اینو بدونید .
ببخشید تعصب از نگاه شما یعنی چی ؟
یه موقع منظور از تعصب اینه که صبح وقتی خواستم برم بیرون در رو قفل می کنم ، شب که اومدم باز می کنم !!! وقتی عباراتی مثل سختگیری ، تعصب ، زندگی ساده و ... رو می شنوید حتما ازش بخواید این عبارات رو براتون معنی کنه .
سوالات کلی و کلان هیچ فایده ای ندارند . اهل مادیات هستید ؟ !
سوالات تون باید مهم ، هدایت شده و قابل جمع بندی باشه . سوالات پیش پا افتاده رو هم نپرسید ! من رنگ نارنجی رو دوست دارم شما چی ؟ من خورش سبزی دوست دارم شما چی ؟
سوالات این جوری یک ریال ارزش نداره . چون در اکثر موارد طرف سعی می کنه ، سلایق خودش رو شبیه شما نشون بده . 

هیچ لزومی نداره که سلیقه های ما شبیه به هم باشه . اصلا در سوالات و جواب ها در مورد سلیقه ها از هم سوال نکنید . وقت باید صرف سوالات مهمتری بشه . مهم اینه که نگاه و تفکر ما چقدر شبیه به هم هستش . یه روزی می بینی همونی که یه روز مثل تو عاشق خورش سبزی بود ، نه مسئولیت داره ، نه می تونی بهش تکیه کنی ؟‌ نه به تو و خانواده ات احترام میذاره  و ... !
ببینید از نظر روحی ،‌روانی ،‌اعتقادی ، باورها ، نگاه به زندگی و ... چقدر به هم شبیه هستیم . یادتون باشه وقتی رفتید خواستگاری ، طومار سوالات تون رو جلوی طرف باز نکنید .

تایپ شده از روی سخنرانی های دکتر فرهنگ با حذف و اضافات

 

سوالات جلسه دوم خواستگاری- سمینار ازدواج موفق دکتر فرهنگ

سوالات جلسه دوم خواستگاری - پاسخ محور و سوال محور

سوالات جلسه دوم خواستگاری - سوالات معکوس

سوالات جلسه دوم خواستگاری - رک و مستقیم

سوالات جلسه دوم خواستگاری - سوال از اطرافیان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه) راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه)