دوستان ما باید خیلی زیرکانه سوالات معکوس مطرح بکنیم . سوال معکوس یعنی چی ؟ یه موقع من به طرف مقابلم میگم که من خیلی شادم اهل بیرون رفتنم ، اهل تفریح رفتنم ، نظر شما چیه ؟ به نظرتون چی میگه ؟ علی القاعده ، منم همین طور ! این که به درد نخورد !

سوال معکوس ، نظرتون در مورد اونایی که خیلی اهل شادی و بیرون رفتن هستند چیه ؟‌ این میشه معکوس ؟ نه . نظرتون در مورد اونایی که میگن هیچ جا خونه نمیشه یا اهل تفریح و بیرون رفتن نیستند چیه ؟  الان طرف مقابلتون کاملا گیجه ! چون موضع شما رو نمی دونه ! این میشه سوال سر و ته ! نمی دونه که شما اهل تفریح رفتن هستید یا اهل خونه نشینی . پس مجبوره راستش رو بگه .

صبور باشید . به جای این که من بهش بگم ، صداقت در زندگی برای من خیلی مهمه و از اصول اولیه تفکرات من صداقت و ... ! اون میگه خب بله ! منم واقعا ... !
باید سوال معکوس بپرسید . ببین من شنیدم یه جاهایی ،‌ یه کسانی میگن که حالا همیشه هم تو زندگی ، لازم نیست صداقت داشته باشیم بعضی وقت ها میشه دروغ مصلحتی گفت . شما نظرتون در مورد این آدم ها چیه ؟  این اصلا نمی تونه متوجه بشه که نظر شما این هست یا نیست . دقیقا سر و ته سوال کردید . البته !! وقتی مراحل جلوتر میره ،‌وقتی کار جدی تر میشه ، وقتی بیشتر به هم دل می دید ، وقتی تصمیم شما در مورد ازدواج جدی تر میشه ، قطعا بهش میگید اون سوال هایی بود که می گفتم بعضی ها ، یه وقت هایی ،‌شاید ، این جوری نگاه می کنن و ... ، به شما بگم که نگاه من این نیست . می خواستم با نگاه شما آشنا بشم . 


سوالات غیر مستقیم هم سوالات خوبی هستند برای جلسه خواستگاری . چون سوالات مستقیم ، جواباش به درد نمی خوره . حالا من یه سوال مستقیم می کنم . ببخشید شما اهل پارتی بازی هستید ؟ نـــــــــــــــــــــــه زشته !!!
سوال غیر مستقیم ؛ شما اگه کارتون توی اداره گیر بکنه ، چکار می کنید ؟ جوابش برای من مهمه ! حــــــالا یه جوری درستش می کنیم !!!
این میشه سوال غیر مستقیم .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات

 

سوالات جلسه دوم خواستگاری- سمینار ازدواج موفق دکتر فرهنگ

سوالات جلسه دوم خواستگاری - پاسخ محور و سوال محور

سوالات جلسه دوم خواستگاری - رک و مستقیم

سوالات جلسه دوم خواستگاری - تفسیر واژه ها

سوالات جلسه دوم خواستگاری - سوال از اطرافیان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه) راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه)