1. سعی کنید قوه عقلی تون رو بالا ببرید. به کرات دیدم خیلی دخترها تو این سن به خاطر تصمیمات بچگانه آسیب های جدی دیدند. بلوغ عقلی با مسئولیت پذیری میتونه شکل بگیرد. سعی کنید در هر محیطی که هستید یک مسئولیتی در حد توان تون داوطلبانه بردارید و تعهد داشته باشید. این تعهد همراه با رعایت جزییات میتونه به رشد عقلی کمک کند.

2. به پسری به خاطر اینکه فکر میکنید به تون علاقه دارد اصلا دل نبندید. دختر ها معمولا تو این سن شروع به خیال پردازی میکنند در مورد پسر ها و حتی دختر های اطرافشون... تو ذهن شون خیالاتی رو واقعی تصور میکنند که اصلا واقعیت ندارند و متاسفانه بر اساس همون توهمات تصمیم میگیرند !!!
3. پسری که شما رو بخواد خودش باید بیاد جلو. هرگز مستقیما شما درخواستی به کسی ندید... من دوبار برام اتفاق افتاده دختر هایی که جلو میان. به بهانه های مختلف سر صحبت رو باز میکنن (مثلا درس و جزوه) ، بعد در مورد خانواده شون صحبت میکنند و بعد هم در مورد ازدواج حرف میزنند. یعد هم که سعی میکنم محترمانه و غیر مستقیم بهشون بگم که مثلا قصد ازدواج ندارم بلاکم میکنند !!!

4. توصیه میکنم با پسر ها رابطه در حد ضرورت و رسمی داشته باشید نه بیشتر. صمیمیت میتونه دلبستگی بیاره که اغلب اوقات یکطرفه است و شما رو وارد همون تخیالت واهی میکند. البته بستگی به خودتون هم دارد. من خودم اولین دختری که برای ازدواج بهش فکر میکردم رو صرفا به خاطر اینکه با پسر ها خیلی راحت قاطی میشد از فکرم بیرون کردم.

5. توصیه خیلی خیلی مهم ... لجبازی نکنید. لجبازی توی روابط با بقیه یکی از منفور ترین خصوصیات بسیاری از دختر هاست (به نظر من) سعی کنید در مقابل نظر مخالف اگر منطقی است متواضعانه بپذیرید و اگر نیست با دلیل و استدلال رد کنید. چیزی که میدونید غلط است رو اصرار نکنید.

6. از روی ظاهر قضاوت نکنید. به کرات دیدم بسیاری از دخترها در روابط شون با هم و با پسر ها خیلی سریع از روی ظاهر کلام یا فعل بدترین قضاوت ها رو در مورد طرف مقابل میکنند. باعث قهر ها و دعوا و لجبازی ها میشند و حتی در مواردی فرصت ها رو از خودشون میگیرند. سعی کنید در هر موردی احتمالات مثبت رو هم در نظر بگیرید و اگر مطمئن نیستید بگید قضاوتی ندارم و فقط زمانی که نیاز به قضاوت است اطمینان حاصل کنید و بعد قضاوت کنید.

"سروش"

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)