عرض سلام دارم به همه ی کسانی که این متن رو میخونن، هدفم از نوشتن این متن صرفا کمی درد دل کردن توام با راهنمایی گرفتنه!
حقیقتش دلم خیلی از این روزگار و مردمانش گرفته...
از آدم هایی که به کل اعتقادات و فرهنگ شون تغییر کرده ...
دختریم که چند ماه دیگه 23رو تموم می کنم،از وقتی خودم رو شناختم و یادمه همیشه سعی کردم تا جایی که می تونم به آموزه های دینی جامه عمل بپوشونم و عامل به واجبات و تارک محرمات باشم،همیشه و تا حد ممکن حریم و حدود روابط با نامحرم رو حفظ کردم،در هر مکانی که بودم مرز بین خودم و نامحرم رو رعایت کردم... چه در مهمونی هایی که دخترهای فامیل حضور داشتن و با پسرها گرم می گرفتن، چه در دانشگاه و مجالس و جاهای دیگه ، در کل آدمی نیستم که بخوام با نامحرم خوش و بهش کنم و راستش احساس خیانت به اعمال نیک و همسر آینده ام بهم دست میده، همه این حرف ها رو گفتم که راحت بتونید کنه مطلبی که می خوام بگم رو درک کنید! 
خب تو مکانی که ما زندگی می کنیم شرایط زندگی به نحوی هست که اگر دختری سنش از 20 بالاتر بره و ازدواج نکنه رسما به چشم یه دختری که مونده بهش نگاه می کنن،حالا شما بگو اون دختر فرشته باشه،
کلا رسم این طوره که دختر رو در سنین نوجوانی میفرستن خونه بخت و دیدگاه خوبی به دختری که سنش بالای 20 باشه ندارن.
من هم در سنین پایین تر خواستگارانی داشتم امّا چون قصد ادامه تحصیل داشتم قبول نکردم،
این رو هم بگم که من،برعکس باطن مذهبی که دارم، ظاهرا مانتویی هستم البته با رعایت پوشش و کمی هم موهام مشخصه اون هم تنها به خاطر مخالفتیه که نمی ذارن چادر بگیرم،بماند...
دوستان،شما که خودتون بهتر درجریان اوضاع جامعه هستید!؟می دونید که بعضی ازدواج های امروزی چگونه صورت می گیره؟! خب تو فامیل و اطرافیان ما هم همین طوره،اکثرا به همین نحو بوی فرند بازی ازدواج کردن، امّا من،اصلا و ابدا دوست ندارم به این شیوه ازدواج کنم،دوست ندارم از طریق دوستی و ارتباط پنهانی با نامحرم مزدوج بشم،
 شاید باورش براتون سخت باشه امّا..خیلی به خاطر این قضیه که چرا به این دوستی ها تن نمیدم مورد تمسخر قرار گرفتم و می گیرم حتی از سوی خانواده ام،،می تونید عمق ماجرا رو درک کنید که امّل و بدوی خطاب قرار گرفتن از سوی خانواده یعنی چی؟؟!
 می تونید حس کنید اینکه فامیل هات تو جمع در مورد ازدواج فلان دختر فامیل که از این طریق ازدواج کرده با خنده و خوشی بگن و عملا تو رو فردی بدونن که عرضهء ازدواج کردن به شیوهء دوستی امروزی رو نداره یعنی چی؟؟!!
 خسته شدم بس که از عقاید و سبک و سیاقم نزد خانواده دفاع کردم و باقاطعیت رو حرفم وایستادم که :"اگه تا آخر عمرمم مجرد بمونم،حاضر نیستم به روش دوستیابی با کسی ازدواج کنم". 
دلم گرفته ازاینکه از بس دخترهای مختلف دور و برم با هر شرایط زندگی،با دیگری دوست شدن و کلی خاطره قبل ازدواج هم با هم ساختن و آخرشم یه ازدواج قشنگ کردن و من هنوز درانتظار یه مرد واقعی و یه ازدواج حلال که حق هر دختریه،هستم...
البته من اصلا بهشون حسادت نمی کنم بلکه همیشه آرزوی خوشبختی و شیرین کامی براشون دارم امّا خب وقتی فکر می کنم می بینم اون ها الآن کجان و من کجام !!!
همیشه از خدا خواستم یه همسر طاهر و مومن حقیقی به همه مجردها و من بده،کسی که مکمل هم باشیم و در پرورش خصائل نیک بهم کمک کنیم و زندگی مون رو از عطر خدا سرشار کنیم و با هم یه زندگی که توش معنویات موج بزنه،بسازیم،نه اینکه فقط به دنبال مادیات و پول و ماشینش باشیم، امّا در عالم واقع چنین آدمی حتی اون زمان هم جزء خواستگارام نبوده چه برسه به الآن که مردم به یه چشم دیگه بهم نگاه می کنن و کسی اقدامی نمی کنه!! 
 واقعاً نمی دونم تو اینجا و این استان پسرهای خوب و مذهبی کمیاب هستند یا اینکه کلا چنین پسرهایی کم پیدا نمیشن!
خنده دارش اینجاست که یه بار خواهر و مادر بنده بسیج شدن پسرهای خوب نزدیک رو گلچین کنن ببینن اصلا چنین آدمی هست این دوروبرا؟!.. امّا بانهایت خوش باوری به این نتیجه رسیدن که تعدادشون به انگشتان یک دست هم نمی رسه و بنده هم در کمال تعجب و تاسف به حال این جامعه که مذهبیاش این قدر نادرن !!!
با توجه به اینکه 23سال سنی نیست امّا برای منی که تو این مکان زندگی می کنم زیاده!!... بعضی اوقات این قدر از حرف ها و کنایه های اطرافیانم دلگیر میشم که تصمیم به برقراری یه رابطه می گیرم و با خودم میگم منم میشم یکی از هزاران دختری که به درخواستای دوستیش جواب مثبت میده امّا در نهایت با فکر کردن به عواقب دنیوی و اخرویش کلا پشیمون میشم!!
واقعاً می ترسم...از دستم...نگاهم...قلبم...نفس اماره...و شیاطین رجیم...می ترسم یه روزی،یه جایی از دست حرف های دیگران طاقتم طاق شه و اختیار از کف بدم و منحرف بشم!! از طرفی از آینده ام هم خیلی می ترسم،می ترسم تنها بمونم و اون فرد با اون ویژگی ها نیاد!!
واقعاً تکلیف کسی که نمی خواد به این شیوه ی دوستیابی و این کارها ازدواج کنه چیه!؟
ببخشید حرف هام طولانی شد
به امید عاقبت به خیری و خوشبختی تمام جوانان سرزمین
اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا دوستان
 

مرتبط:

 

چطوری باید برای ازدواج با یه دختر وارد دوران آشنایی بشم؟

چه جوری دختری پیدا کنم که مهربون باشه

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چطوری یک دختر واقعا مومن پیدا کنم؟

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
دوستی به قصد ازدواج (۱۲۵ مطلب مشابه) نداشتن خواستگار مناسب (۸۱ مطلب مشابه) دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه)