سلام

چند ماهی هست که عقد کردم، ازدواجمون سنتی بود. در زمان خواستگاری شوهرم قول هایی داده بود قول داده بود نماز بخونه، (میگفت کاهله در نماز) م. رو کلا بذاره کنار ( گفته بود گاهی مصرف میکنه ) ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشه.

ولی نمازش رو فقط سه چهار روز اول بعد عقد خوند ولی بعدش نمازش کلا تعطیل شد، در مورد م. چند تا عروسی که رفتیم همون اوایل ،با اینکه میگه شرایطش مهیا بوده اما بخاطر قولی که داده مصرف نکرده ولی مدتی بعد یک بار مصرف کرده بود که متوجه شدم و باهاش که صحبت کردم و گفتم زیر قولهات زدی، گفت سالی یکی دوبار که اشکالی نداره بهانه اورد که ادامه تحصیل و نماز سخته منم گفتم باشه ادامه تحصیل نمیخواد بدی و حرفی ندارم.

ولی اون روز در نهایت دوباره قول داد که اصلا م. مصرف نکنه و نماز بخونه. مصرف م. رو دوباره از اون روز به بعد نمیدونم (یعنی من دیگه ازش ندیدم) ولی باز هم نماز نخوند.  باز بعد مدتی این روزا میگه وقتی رفتیم سرخونه زندگی خودمون م. رو مقداری باید توخونمون داشته باشیم تا اگه یکسری از فک وفامیلشون که اهل این چیزا هستن و اومدن و خونمون برای اونا بیاره و به حالت شوخی میگه خودشم شاید گاهی مصرف کنه.من هروقت ازاین موضوع حرف میزنه رومو ترش میکنم و اونم میدونه که ازاین مسائل بدم میاد.
یک خواهرهم داره که در شرف ازدواجه یکبار که صحبتش شده بود میگفت اگه همسر آینده خواهرش به قولهایی که به خواهرش داده عمل نکنه روزگارشو سیاه میکنه و غیره.
در ضمن قبل ازدواج روابط دوستی و گناهان زیادی داشته که پنهان کرده بود و بعد عقد رو شد و همچنین حس میکنم یکی را هنوز ته دلش دوست داره ( این موضوع را البته مطمئن نیستم و نمیدانم اصلا پرسیدنش صحیح هست یانه) تا الان فرصت نشده به طور جدی باهاش راجب این موضوعات حرف بزنم ولی با این اوصاف میترسم زندگی بعد ازدواجمون به مشکل بخوره .

ضمنا کمی حالت زورگویی هم داره مثلا خودش یک جا میشینه و همش دستور میده برو فلان چیزو بیار فلان کارا بکن، اگه بخوام به طور جدی از طلاق احتمالی قبل عروسی بخاطر این چیزا حرف بزنم آیا درسته؟ میترسم با گفتن این حرف باعث دل سرد و ناراحتیش بشم و مشکلی به مشکلاتم اضافه بشه.

آخه همون یک باری  که قبلا باهاش  صحبت کرده بودم بین حرفام گفتم اگه میدونستم اینطوری میشه شاید اصلا بهت جواب بله نمیدادم که ناراحت شد.
خواهش میکنم اگه نظری دارین کمکم کنید.متشکرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه)