من یک خواستگارداشتم چند شب پیش، راستش با این که پسر آروم و با اخلاق و صاف و ساده ایه . ولی وقتی ازش راجع به حجاب پرسیدم گفت حجاب عرفی یعنی همین که جلب توجه نکنه کافیه. پیش خونوادمم ساپورت نپوشه ، راجع به مهدی موعودم گفت تردید دارم .

از بین 5 تا شهری که ازش پرسیدم برا مسافرت گفت شیراز، اصفهان،یزد،رشت و تهران . می خواستم ببینم اسم یه شهر مذهبی رو میاره یا نه. خودشم می دونست مقصودم چیه؟
به خاطر بیماریش نمی تونه روزه بگیره ولی نمازشو می خونه خودمم تو محل کار بارها دیدم حتی زودتر از من می خونه. به حق الناس معتقده. برخوردش با مردم خوبه. کلا یاد گرفته رو پای خودش وایسته. توکلش خوبه. از نظر مکان زندگی هم معتقده به خونه همسرش نزدیک تر باشه.
چیزی که هست کفاره روزه هاشو نمی ده. چی کار کنم دیگه احساس می کنم شاید من تو ایمان مرد زیاده خواهم. البته اهل بخشش هست.
می دونم برا تحصیل خیلی سختی کشیده که با سن کمش و یه خونواده متوسط الان به مدارج بالای تحصیلی از دانشگاه های خوب رسیده حتی گفته مسافرت نرفته جز برای تحصیل. بخاطر وضع ضعیف خونواده. 

واقعا تو ایمان سختگیرم؟ خودم محجبه ام، نماز و روزه رم انجام میدم. محرم و نامحرم و رعایت می کنم ، آرایش ندارم. ولی میگه دست دادن به داداشام مشکلی نداره نه این که مجبورت کنم نه اصلا برام مهم نیس ولی پسر خاله اینا نه.

البته خودشم به زن داداشاش دست نمی ده. امشبم با یه دسته گل بزرگ و شیرینی خیلی شکیل اومدن که نشون میده دست و دل بازه، همونطور که گفته.
کلا خمیر مایه ی مذهبی داشته ولی دور و بر 2 ساله که ایمانش جور دیگه شده تنهایی تو غربت بوده . یه مقدار از ایمانش فاصله گرفته ولی الان نمازشو می خونه چون فهمیده با زندگی بدون نماز به پوچی می رسه. کلا تو مرحله ی شک به مهدی موعود  و ایناست .
امروز دیگه گفت چون بهم علاقه داره دینشو مطابق خواست من می کنه و ازم خواسته منم خیلی سختگیری نکنم  بهش. هم خودش هم خواهرش مدعین همه ی داداشاشون بعد ازدواج متمایل به عقاید خانماشون شدن. ضمنا این آقا هنوز 27 تموم نشدن  و دانشجوی دکتران. منم 26 تموم نشدم و دانشجوی ارشدم .
ضمنا من 2 تا خواستگار دیگه م  الان دارم. که هنوز به هیچ کدومشون نگفتیم بیان.
پارسال یه خواستگارمو چون کاهل نماز بود رد کردم. قبل ترا یه خواستگار دیگه رو چون دینش سطحی بود و... خوشم نمیومد. در کل دنبال یه آدم مدهبی معتدل بودم که حداقل ها رو انجام بده

مرتبط:

ایمان خواستگار در چه حدی باید باشد؟

4 مساله در مورد خواستگار با اخلاق و با ایمانم

فقط به ایمان خواستگارم اعتماد کردم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)