سلام

من تازه عروسی کردم میخوام یکم راهنماییم کنید مادر شوهرم خیلی فضوله, خیلی تو زندگیم دخالت میکنه تو جمع میگه شوهرم ول خرجه , چرا ؟

چون ما یه روز از هفته رو میریم بیرون حسادت میکنه همش به بهونه های مختلف صبحا میاد دم خونم ببینه چی پوشیدم, هر ماه ازم میپرسه که عادت شدم یا نه؟! تو رابطه من شوهرم دخالت میکنه مثله وقتی میگم داریم میریم بیرون شام بخوریم یواشکی به شوهرم میگه پول بدم بهت حتی شوهرمم از این جور رفتارش عاجزه , زورش به پسرش نمیرسه همش سره من میریزه, هر وقت منو میبینه میگه خونه مامانت بودی؟

بعدا وقتی نمیریم بهشون سر بزنیم زنگ میزنه به شوهرم میگه چرا نمایی منو ببینی بیبینی چیکارت دارم ؟! تو عروسیم چه عصبانی بود همش داد میزد که بسه دیگه داماد بره بیرون حالا یه ربم نبود داشتیم میرقصیدیم با هم ولی ما هم نشستیم و نذاشتم بره حالشونو گرفتم, همشم میخواد برام غذا بیاره که ببینه من تو خونه دارم چیکار میکنم, واسه جهاز چینی که اصلا دوست نداشت دست بزنم به وسایلا انگار فقط خودش بیاد بچینه, 

واسه خرید جهاز با مامانم و مامانش میرفتیم بیرون میگفت تو چرا اومدی, واا خو خونمه چه انتظاری!!!! کلید خونمونو همش میخواست دستش باشه وقتی هم میرفتیم موتو رو بگیریم از خونشون میگفت کجا دارین میریم شوهرمم میگفت خرید به خدا یواشکی ارام بهش میگفت اینو نخر اونو نخر به بهونه ای که میدن خودشون میرن حسینیه غذا میارن تو دهن شوهرم میندازن که تو گفتی یعنی اضافی میارن میدن به ما انگار هنوز بچه هایم انگار من بلد نیستم اشپزی کنم,

یه شب رفتیم سر بزنیم بهشون قبل از شام بعد از اینکه خواستیم بریم گفتش شام بمونید منم گفتم ممنون میخوایم بریم بیرون وقتی داشتم میرفتم تو اسانسور یواشکی اومد به شوهرم گفت بهت پول بدم بری شام بخوری؟ انگار من زندگی مو نمیدونم انگار که شوهرمو مجبور کردم برم بیرون خواسته به شوهرم پول بده!!!!!!!!!

یه راهنماییی بکنید ترو خدا من با این مادر شوهر چیکار کنم ؟ همش داره رابطه منو شوهرمو خراب میکنه خسته شدم ازش ترو خداااااااا یه راهنمااای بکنید ممنونم


پاسخ :

سلام

بنده همیشه میگم ، اگه در مورد رفتار یا گفتار کسی براتون سوال پیش اومد ، با فکر خودتون به خودتون جواب ندید !

چون صد در صد حقیقیت اون چیزی نیست که شما تصور می کنید . باید ازش بپرسید چرا ؟ البته با یک لبخند .


تو جمع میگه شوهرم ول خرجه , چرا ؟

از کجا می دونید هدفش این نیست که شوهرتون رو قانع کنه از دسترنجش بهتر استفاده کنه ؟ شاید می خواد دیگران رو با خودش همراه کنه که شوهرتون قبول کنه .

آیا یک بار شده بهش بگید ، دیشب که رفتیم بیرون فلان غذای ارزون رو خوردیم  . شاید فکر می کنه شما بابت هر بیرون رفتنی 100 تومان خرج می کنید . شفاف سازی کنید و بگید که داره اشتباه می کنه .

شاید اگه زیاد در مورد بیرون رفتن های شما نظر میده  به خاطر اینه که یه دستی به شما بزنه با هدف این که بار همراه خودتون ببریدش !


اگه زیاد بهتون سر میزنه شاید به سبک خودش می خواد بگه برام مهم هستید . می خواد بگه دوست تون داره . تا حالا با خوشرویی ازش پرسیدید ؟!


در مورد عادت ماهیانه شما می پرسه چون منتظر باردار شدن شماست ! با زبون بی زبونی میگه من ازتون نوه می خوام !


به شوهرتون پول تعارف می کنه ، برای این که نمی خواد جلوی شما شرمنده بشه ! فرض کنیم شما یه رستورانی رفتید و غذایی رو سفارش دادید که شوهرتون پولش رو به همراه نداشت ! مرد نیستید که حالش رو بفهمید . خدا هیچ مردی رو جلوی زنش شرمنده نکنه .

فکر کردید که هدفش چیه ؟ اذیت کردن پسرش ؟ شرمنده کردنش ؟ فکر نمی کنم . شک نداشته باشید که اون فقط و فقط برای کم نیاوردن پسرش این کار رو می کنه .


هر وقت منو میبینه میگه خونه مامانت بودی؟

خونه ی مادر رفتن که جرم نیست . شاید می خواد بگه به منم سر بزن ! شاید می خواد سر صحبت رو باهاتون باز کنه . شاید اون دلش برای حرف زدن با شما تنگ شده باشه !


بعدا وقتی نمیریم بهشون سر بزنیم زنگ میزنه به شوهرم میگه چرا نمایی منو ببینی بیبینی چیکارت دارم ؟!

خداییش این چه اشکالی داره ؟ البته قبول دارم که با این همه سوء تفاهم رغبتی برای رفتن نداشته باشید .

بنده هم اگه به دلیل غیر موجه مشغله کاری ، دو سه روز نرم به مادرم سر بزنم گله می کنه .


تو عروسیم چه عصبانی بود همش داد میزد که بسه دیگه داماد بره بیرون حالا یه ربم نبود داشتیم میرقصیدیم با هم ولی ما هم نشستیم و نذاشتم بره حالشونو گرفتم

دلایل زیادی براتون می تونم ردیف کنم که برداشت اشتباه شما رو می رسونه .

آیا هر اخمی نشانه ی عصبانیت شخص هستش ؟! گاهی چهره ی آدم به خاطر نگران بودن در هم میره .

ان شاء الله وقتی خواستید پسرتون رو داماد کنید این حال بخصوص رو تجربه خواهید کرد . مادر و پدر داماد در جشن عروسی مثل مربی فوتبال می مونن ! دلهره دارن ، نکنه چیزی کم باشه ؟ نکنه اتفاقی بیافته و ... ! کمتر کسی می تونه در چنین شرایطی لبخند بزنه و آرامش داشته باشه .

کار بدی کردید که ضایعش کردید . حال اون مثل یه مربی بوده که همه ی تعویض هاشو انجام داده بعد یه بازیکن به حرفش گوش نکنه !

در اون موقعیت زمانی شاید چیزهایی وجود داشته که از دید شما پنهون بوده . مثلا دختران مجرد زیادی در اون محفل بودند ، وقتی شما سرخوش از وصال در حال خوشگذرونی بودید مادر شوهر شما حسرت رو در نگاه اون دختران دیده و از ترس آه اونا گفته دیگه بسه !!!

شاید خواسته کمتر تو چشم باشید . شاید زنان دوربین صفتی رو دیده که شرح اندام شما رو برای دیگران طوری تعریف می کنند که شنوندگان انگار دارن فیلم شما رو می بینن . اون درخواست لزوما نمی تونه به خاطر این بوده باشه که حال شما رو بگیره  .


واسه خرید جهاز با مامانم و مامانش میرفتیم بیرون میگفت تو چرا اومدی ؟

1 درصد احتمال ندادید که داره با شما شوخی می کنه ؟! وگرنه کدوم آدم عاقلی چنین چیزی میگه ؟!!!


بعضی از مادران و پدرانی که پا به سن گذاشتند روش انتقال تجربیاتشون رو بلد نیستند . بعد ما فکر می کنیم که دارن به ما گیر میدن یا دارن در زندگی مون دخالت می کنن . وظیفه ما رعایت احترام اوناست . گاهی هم باید با سیاست ، توصیه ها رو از این گوش بشنویم و از اون گوش بیرون کنیم !!!

اونا می خوان ثابت کنن بیشتر از ما می فهمن . برای همین مدام ما رو توصیه بارون می کنن . اگه این حس رو بهشون بدیم راه دوری نمیره .

در کل رفتار مادر شوهر شما شبیه کسی نیست که قصد اذیت و آزار شما و شوهرتون رو داره .

خواهر محترم ،
قبل از این که در مورد یک رفتار مادرشوهرتون منفی فکر کنید ، به این توجه کنید که چه نکات مثبتی در این رفتار یا خواسته وجود داره ؟
اگه چیزی به ذهن تون نرسید ، حتما سیاستمدارانه ازش بپرسید .
موفق باشید


مرتبط:

با مادر شوهر حسود چه طور رفتار کنم؟

وقتی از حرف مادر شوهر ناراحت میشید چکار می کنید ؟

چطور رفتار کنم که مادر شوهرم تو زندگیم دخالت نکنه ؟

مادر شوهرم بین من و جاریم فرق میذاره

مادر شوهرهای شما به چی میگن احترام؟

چگونه با خانواده همسرم مخصوصا مادر شوهرم برخورد کنم

شما بگید من با این مادر شوهر چکار کنم ؟

چکار کنم که پدر و مادر شوهرم در زندگیم دخالت نکنن؟

مادر شوهرم توقعات بیجا از من داره

مادر شوهرم بر خلاف نظر ما بچه می خواد

زندگی با مادر شوهر در یک خانه باعث نمیشه حرمت ها از بین بره ؟

آموزش احترام گذاشتن به مادر شوهر

چطور محترمانه با مادر شوهر مخالفت کنیم ؟

چطور از سختی زندگی در خونه مادر شوهر نجات پیدا کنم ؟

مادر شوهر بنده به چشم هوو به من نگاه میکنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)