سلام، من دانشجوی سال دو پزشکی در خارج از ایران هستم. حدود یک سال هست که با پسری ایرانی که همکلاسیمه دوست شدم و عاشق هم هستیم و قصدمون ازدواج هست.

خونواده هامونم در جریانن اما خونواده ایشون به این دلیل که در خارج از ایران مشغول به تحصیل هستیم تا حالا من رو از نزدیک ندیدند.

اما مشکل اصلی اینجاست که ایشون مذهبی هستند و در خانواده ی مذهبی ایی بزرگ شدن اما من نه !! من در خونواده ای بزرگ شدم که دین و مذهب توش معنی آنچنان نداشته و اسلام رو اونطور که باید قبول ندارم. همیشه خدا رو از ته قلبم باور داشتم ولی اصلا آدم مذهبی ایی نبودم و نیستم و حجاب ندارم و هر طور دلم میخواد لباس میپوشم میرم بیرون.

از چند ماه پیش که به طور جدی به ازدواج با هم فکر کردیم این آقا شدیدا تاکید دارن که من در اینجا هم مانند ایران حجاب داشته باشم و نماز بخونم (در حد مانتو و شال اما کاملا پوشیده ) و اعتقادشون این هست که اگر مسلمونم باید همه ی حرفای خدا رو انجام بدم و زیباییم باید فقط برای ایشون باشه نه مردای توی خیابون.

سر این موضوع هر روز با هم دعوا داریم و ایشون سعی دارن من رو قانع کنن که برای خوبی خودم این حرف رو میزنن و من سعی میکنم ایشون رو قانع کنم که نیازی به حجاب ندارم و میشه بدون حجاب و بدون مانتو و روسری هم پوشیده بود!! بارها شده خواستم ازش جدا بشم سر این موضوع ولی دلم نمیذاره چون عاشقشم و بجز این موضوع میتونم بگم ایشون ایده آل ترین و مهربون و پاک ترین پسری هستن که توی زندگیم دیدم.

پسر پاک و عاشقی که هر دختری آرزوی داشتنشو داره و این روزا کمتر میشه پیدا کرد... مادرم هم با این قضیه مخالف هستن و میگن زیر بار زور نرو. و هر وقت من به ایشون میگم که تو داری من رو عوض میکنی تا اونطور بشم که دوست داری و این خودخواهیه، بهم میگه که من عوضت نمیکنم و زور نمیگم فقط حرف خدا و اهل بیت رو میگم و خوبیتو میخوام.

گاهی وقتا نرم میشم و میخوام حرفشو گوش بدم ولی از یه طرف هم به خاطر موقعیت رشته ای که دارم میخونم و چون بعد از اتمام قصد برگشت به ایران رو ندارم، میترسم اینجا با داشتن حجاب به عنوان یک دکتر بهم کار ندن یا خیلی سخت بتونم مشغول به طبابت شم یا مسخره و اذیتم بکنن. تو رو خدا کمکم کنید ،خیلی گیج شدم که راه درست چیه..؟؟!!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)