سلام دوستان

الان که مینویسم حال خوبی ندارم و از بابت کسب تجربه و قانع کردن خودم ازتون راهنمایی میخوام.

من 28 سالمه و تحصیلاتم PHD رشته فنی هستش .کار و درامد خدا رو شکر خوبی دارم. قیافه و تیپم معمولی هستش. من برای اولین بار هفته پیش رفتم خواستگاری یه دختر که ایشون دانشجوی تخصص پزشکی بود. تو جلسه آشنایی واقعا دلباخته ادب و کمالات ایشون شدم. تو هر زمینه ایی هم که صحبت کردیم کلا توافق نظر داشتیم. کلا جلسه اشناییمون حدود 2 ساعت طول کشید که به نظرم خیلیم طولانی بود.
حالا بعد سه روز که تماس گرفتیم ایشون تلویحا جواب رد دادن. یعنی گفتن که چند روز دیگه باید دختر خانمشون فکر کنن.
من مشکلی با جواب رد ندارم چون به عقیده اشخاص احترام میذارم. ولی نمیدونم تا چه حد باید به اصطلاح سمج بودن از طرف پسر وجود داشته باشه. من نمیخوام کسی با دو دلی جواب بله بده. در این راستا چند تا سوال تو ذهنم هست که خواهر و برادرای خوبم نظراتشونو لطف کنن:
1- وقتی یه دختری میگه دو دله و باید بیشتر فکر کنه یعنی "نه" مودبانه ؟ خانوما ایا به نظر شما میشه اصرار بر اشنایی بیشتر کرد به امید رفع دودلی دختر خانم؟ تجربه واقعی شما چی بوده. ایا خواستگارتونو از همون اول قبول کردین یا ممارست ایشون نتیجه داد؟ الان راضی هستین از تصمیمتون؟
2- این اولین خواستگاری من بود. بد جور احساس کشش به ایشون پیدا کردم. حتی موردای خوش قیافه تر از ایشون برام کششی ندارن. هرکس دیگه که بهم پیشنهاد میدن با ایشون مقایسه میکنم و نرفته سرد میشم. چیکار کنم؟
3- آقایون لطف کنن بگن تا حالا چند جلسه رفتن خواستگاری؟ من که همین اولین مورد بدجور حالمو زار کرده. یعنی ممکنه قسمتم تو شخص دیگه باشه؟ ایا احساس کردن که ملاقات تعداد بیشتر اصولا بهشون کمک میکنه تا تصمیم بهتری بگیرن یا فقط انتخاب رو سخت میکنه؟
4- خانمو لطفا جواب بدن. در جلسه اول باید احساس علاقمونو برای دخترا نشون بدیم. آیا شما انتظار چنین چیزی را داری؟ اگر بله، تا چه حد؟

به عنوان مثال انتظار شنیدن چه جملاتی را دارید؟ من این مورد اول که رفتم اصلا از علاقه حرفی نزدم. خیلی مودبانه فقط مهترین معیارهامونو با هم بررسی کردیم. الان که چند روز میگذره فکر میکنم اشتباه کردم. مثلا باید میگفتم من به شما علاقه دارم و قول میدم خوشبختتون کنم یا مستقما از کمالات و ظاهرشون تعریف کنیم.یه چیزی تو این مایه ها. لطفا راهنمایی کنید برای موارد بعدی. من آدم با احساسی هتم ولی اینقدر تو این سایتها نوشتم که جلسه اول فقط باید ببینید به دل هم میشینید و اصول کلیتون مشترکه که دیگه منم تصمصم گرفتم حرفهای عاشقونه بمونه برا بعد،. نظرتون چیه؟
5- رسم اینه که بعد جلسه اشنایی خونواده پسر برای مطلع شدن از تمایل خانواده دختر زنگ بزنن. من در مورد اول هر کاری کردم که آخر حرفامون از دختره نظر تقریبیشو بپرسم نتوستم. گفتم شاید یه نوع بی ادبی باشه. آیا میتونیم تو همون جلسه اشنایی از دخترا نظر تقریبیشونو بپرسیم؟ تجربه خودتون چی بوده؟
مرسی-یا علی
خدایا راضیم به اونچکه صلاحم رو در اون میبینی.


مرسی از راهنمایی هاتون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)