تقدیم به دختران سرزمینم

چند وقتیه تو این سایت دخترهای مذهبی و معتقد ، دخترهایی که تا حالا پاک بودند  ، دخترهایی که قصد دارند سالم زندگی کنند میان و گله میکنند : از شرایط جامعه ، از این که خواستگارهای کمتری نسبت به بقیه دختر ها دارند، از این که بعضا بهشون توهین میشه ، ریاکار خطابشون میکنند یا فکر میکنند چون اعتماد به نفس ندارند با پسرها دوست نمیشن ویا بالعکس چون با پسرها دوست نمیشن ویا چون چادر سر میکنند اعتماد به نفس ندارند. از این که خونه داری رو تلف کردن عمر میدونن. از این که مسخرشون میکنن که عاشق بزرگ کردن بچه هستن. مهریه ی کم رو دلیل بر ارزش کم میدونن ...

چند سال پیش جمله ای خوندم که شیوه ی برخوردم رو نسبت به قضایا تغییر داد :

به جای اینکه به تاریکی لعنت بفرستید، یک شمع روشن کنید

بنابراین من میخوام به جای این که از شرایط بد جامعه ایراد بگیرم از رواج بدحجابی بگم و... از شما تقدیر کنم. من صحبت هامو دو بخش میکنم

بخش اول

خواهرم هر پسری آرزوشه عشق اول همسرش باشه . هر پسری دختری رو که انقدر برای خودش احترام قائله که با هر پسری بگو بخند نمیکنه ، با هر پسری دوست نمیشه وبا دوستت دارم هر پسری قلبش به طپش نمی افته تحسین میکنه. هر پسری ارزش این جمله دختر که : " خواستم عشقم رو برای شوهرم نگه دارم " رو میدونه. خواهر من اگر میبینی اطراف اون دخترها شلوغ تره ، اگر میبینی بیشتر مورد توجه ، اگر میبینی خواستگارهای بیشتری داره به خاطر اینه که اون دختر " در دسترس تره " به خاطر اینه که هر کسی اجازه نمیده بیاد سمت شما و به شما پیشنهاد دوستی بده .به خاطر اینه که وقتی پسری میخواد بیاد خواستگاری شما میگه "من لیاقت همچین دختر پاک و مومنی رو ندارم " یا با خودش میگه " عمرا همچین دختری من رو به عنوان همسر قبول کنه "

خواهرم تو سایت های مختلف وقتی صحبت از همسر ایده آل شده دیدم خانم های معیار های تقریبا یکسانی دارند از جمله مومن بودن ، با وفا بودن و جالبتر این که اکثر خانم ها گفتند از پسرهای با تیپ فشن ، موهای عجیب  ،تی شرت های تنگ ، بدنهای پف کرده بدنسازی ، ابروهای گرفته ، پسرهای لوس و... خوششون نمیاد . به عنوان یه پسر اول تعجب کردم چون اکثر پسرهای " به روز " این شکلین .اکثر پسرهایی که راحت دخترها رو به سمت خودشون جذب میکنن این شکلین . و برای اکثر پسرهای این طور جا افتاده که دخترها این تیپ پسرها رو بیشتر میپسندند. خواهر من برای پسرها هم همینه . پسرها هم دخترهای با حیا رو میپسندند . از نظر پسرها هم هرچه دختر با حجاب تر باشه " خانم " تره. پسرها هم دوست دارند همسر آیندشون عاشق زندگی باشه عاشق خونه داری و بچه و شوهرش باشه . پسرها هم قدر دختری که وقت و انرژیشو برای مدیریت خونه میذاره برای این که محیط آرامش بخشی رو برای خانوداش فراهم کنه میدونن.

خواهرم به عنوان یه پسر به دلیل  این که از ظواهر دنیا فاصله گرفتید تحسینتون میکنم. از این که ملاک های خوشبختی شما مهریه بالا ، عروسی سنگین ، وسایل گرون قیمت و.. نیست بهتون احترام میذارم . و اعتقاد دارم شما چند مرحله از بقیه جلوترید چیزی که قراره بقیه بعد از چندین سال بفهمند رو شما الان میدونید شما میدونید هرچقدر هم که عروسیتون مجلل برگزار بشه هیچ وقت ایده آل نیست ! میدونید که وسایل گرون قیمت ، مهریه بالا و... خوشبختی نمیاره. شما دنبال چیزهای با ارزش تری هستید که پشت این همه زرق و برق پنهان شدند.

خواهرم اگر مروارید ها با ارزش هستن به خاطر اینه که برای پیدا کردنشون باید به عمق دریا رفت اگر مروارید ها هم لب ساحل پیدا میشدن مثل سنگ ها و صدف های لب ساحل بودن.

بخش دوم

خواهرم شما با خدا معامله کردید :

 إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى‏ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِى سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیْهِ حَقّاً فِى التَّوْرَاةِ وَالْإِنجِیلِ وَالقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِى بَایَعْتُم بِهِ وَذَ لِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ    (توبه، 111)

 همانا خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را به بهاى بهشت خریده است. آنان در راه خدا مى‏جنگند تا بکشند یا کشته شوند. (وفاى به این) وعده‏ى حقّ که در تورات و انجیل و قرآن آمده بر عهده خداست و چه کسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟ پس مژده باد شما را بر این معامله‏اى که به وسیله‏ى‏آن (با خدا) بیعت کردید و این همان رستگارى بزرگ است.

چه وعده ای بالاتر از این ؟  چه خریداری بهتر از خدا و چه نتیجه ای بهتر از رستگاری . خواهرم  رستگاری از مصدر رستن و به معنای آزاد شدنه . بله مومن واقعی آزاده ، مومن واقعی از همه ی قیل و قال این دنیا آزاده ، مومن واقعی از قید نام و ننگ آزاده ، مومن واقعی از ترس گرسنگی و سیری از ترس محبوب نبودن ، از ترس تنهایی و... آزاده .

به قول حافظ

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

 

خواهرم  وقتی کسی بندگی خدارو قبول کرد از همه چیز آزاده :

 

حافظ از جور تو حاشا که بگرداند روی

من از آن روز که دربند توام آزادم

 

و به قول سعدی

من از آن روز که دربند توام آزادم - پادشاهم که به دست تو اسیر افتادم

همه غم‌های جهان هیچ اثر می‌نکند - در من از بس که به دیدار عزیزت شادم

خرم آن روز که جان می‌رود اندر طلبت - تا بیایند عزیزان به مبارک بادم

خواهرم  وجود شما ، خود شما ، با ارزش تر از دنیا و ما فیهاست ! خود واقعی شما نه مذکره ، نه مونث ! نه زشته نه زیبا ! نه بلنده نه کوتاه ! خود من ، نه فکر من ، نه مغز من ، نه بدن من ، نه قد من ، نه چهره من ! بلکه اون منی که همه اینا بش نسبت داده میشه ! اون من واقعیه ! اون من بوده که فرشتگان در مقابلش سجده کردند. قدر این من رو بدون!

هدف ما اینه که این من به تکامل برسه تا در مرحله بعد – بعد از مرگ – به دیدار دوست بریم !

ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم

از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم

ره رو منزل عشقیم و ز سرحد عدم

تا به اقلیم وجود این همه راه آمده‌ایم

 

خواهرم دنیا و ازدواج و تحصیل و بچه و کار و پدرو مادرو... همه و همه گذراست همه و همه از بین میره دیر یا زود! خواهرم اگر امروز زیباترین فرد جهان باشی ده سال دیگه این زیبایی از بین میره ( سرگذشت بازیگر های هالیود رو بررسی کنید) اگر پولدار ترین فرد دنیا باشی نمیتونی جلوی مرگ عزیزترین کست رو بگیری . اگر قوی ترین فرد دنیا باشی گاهی وقت ها یه بیماری ساده زمینگیرت میکنه . اگر بهترین مرد دنیا همسرت باشه باز یه روزی مجبورید از هم جدا بشید!

اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زینَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ یَهیجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطاماً وَ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدیدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ( حدید 20 )

بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی و تجمّل پرستی و فخرفروشی در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است ، همانند بارانی که محصولش کشاورزان را در شگفتی فرو می برد ، سپس خشک می شود بگونه ای که آن را زردرنگ می بینی سپس تبدیل به کاه می شود! و در آخرت ، عذاب شدید است یا مغفرت و رضای الهی و ( به هر حال ) زندگی دنیا چیزی جز متاع فریب نیست!

 

باور کنید اگر ما همین یه آیه رو قبول داشتیم اکثر غم های ما برطرف میشد ! دنیا بازی و سرگمیه ! همه این تجملات،  فخر فروختن ها و مال جمع کردن ها و... لهو لعبه ! این موضوع فقط نگاه یه آدم دینی نیست ! این واقعیت دنیاست . دقت کنید پوچی گراها هم همین حرف رو میزنن . ولی مومنان میگن چیزی بالاتری هم وجود داره !

 خواهرم فکر کن به چه چیز این دنیا میتونی دل ببندی ؟ چه چیزی وجود داره که بشه بش اعتماد کرد ؟ چه کاری میشه کرد یا چطور میشه زندگی کرد که همیشه شاد بود و هیچ ترسی نداشت ؟ واقعا میشه ؟ اگه دقت کنید زیبایی ، تایید دیگران ، پول ، مقام ، خونه شیک ، ماشین شیک و... همیشه همراه خودشون ترس دارن ! ترس از دست دادن . دقت کردید که چند درصد از افراد مشهور دچار افسردگی میشن ؟ چند درصد خودکشی میکنن ؟

 أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

آگاه باشید، که بر دوستان خدا نه بیمى است و نه آنان اندوهگین مى‏شوند. یونس (62)

خواهرم شرایط جامعه به سمت دیگه ای میکشونتت . اما خودت انتخاب کردی به سمت درست بری . خودت انتخاب کردی به سمت حقیقت حرکت کنی بنابراین تو این راه اگر حتی پدرو مادرت هم سرزنشت کردن نباید نا امید بشی .

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن

منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در طریقت ما کافریست رنجیدن

حرفم رو تموم میکنم . فقط خواستم از شما تقدیر کنم . بگم ما میفهمیم شما چه سختی میکشید برای این که بر اساس عقایدتون زندگی کنید . میخوام بدونید که پسرهایی هم که میخوان سالم زندگی  کنند هم همین وضعو دارند اما باید براساس اون چیزی که درسته عمل کنیم نه اون چیزی که تو جامعه رواج داره :

 

«و إن تطع أکثر من فی الارض یضلوک عن سبیل الله، إن یتبعون إلا الظن و إن هم إلا یخرصون» ( سوره انعام ، آیه 116 )

 اگر از اکثریتی که در زمین هستند، پیروی کنی تو را از راه خدا گمراه سازند زیرا اکثریت مردم پیروی از ظن و گمان می کنند و جز به دروغ سخن نمی گویند.

برای همتون آرزوی خوشبختی میکنم.

پی نوشت :

1- منظور من از دختران مومن و محجبه اون دسته از دخترهاییه که حجابشون رو خودشون انتخاب کردن و منظور از حجاب فقط چادر نیست.

2- همه ی دختران سرزمینم با هر نوع پوشش ، طرز تفکر و رفتاری برای من قابل احرامند این پست فقط درد و دلی با دخترایی که نام بردم.

باشد که رستگار شویم.


نویسنده : ناشناس


مرتبط با حیای خانم ها در جامعه:

شوخی های متعارف دختر در جایی که نامحرم حضور داره، بر خلاف حیاست ؟

چطوری میشه یه دختر هم با حیا بود و هم اجتماعی ؟

آیا ارتباط چشمی دختر با مخاطبین خود در محیط کاری ، بی حیایی است ؟

سوال از خانم ها در مورد حیا و خودنمایی

به نطر شما حیا داشتن با شاد بودن در تضاد است؟

تعریف تون رو در مورد حیای خانم ها بنویسید

آدامس خوردن دختر تو خیابون یعنی بی حیایی؟

برای دختران باحیا موندن سخته ؟

چرا مثل بقیه دختران حیا ندارم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)