سلام

دختری ۲۰ ساله هستم. دیپلم تجربی و دیپلم زبان کانون زبان رو دارم. کمی هم اسپانیایی بلدم . نقاشی هم می کنم و به طور حرفه ای و واقع گرایانه نقاشی سیاه قلم و رنگ روغن و بقیه تکنیک ها رو کار می کنم. 

ولی خب از بچگی دلم می خواست معلّم شم. معدل دیپلمم ۱۸/۸۰ شد و با وجود اینکه خیلی خوندم کنکور تجربی رتبه ی خیلی بدی آوردم ولی تو کنکور زبان رتبه م ۱۰۰۳، و تو کنکور هنر رتبه م ۹۵۰ شد و هر ۱۵۰ تا انتخابم رو فرهنگیان زدم ولی حتی دعوت به مصاحبه ی فرهنگیانم نشدم این در حالی بود که رتبه ی شش هزار زبان شهرمون بدون هیچ سهمیه ای فرهنگیان قبول شد، تو همه ی رشته ها همین شد رتبه ۲۰۰ انسانی دعوت نشد، ده هزار انسانی قبول شد! اعتراض اون همه دانش آموز اون همه رتبه های بهتر از من به جایی نرسید!

خلاصه بگذریم فهمیدم قضیه از چه قراره و فهمیدم کلا باید قیدش رو زد. تصمیم گرفتم راه دیگه ای رو برای زندگیم انتخاب کنم، یک سال دیگه برای کنکور خوندم، البته الآن دارم دوره ی ttc رو می گذرونم که اگه بشه بعدش معلّم زبان آموزشگاه ها بشم. ولی الآن که نزدیک کنکوره یه کم دلسرد شدم. یه سری معلم های آموزشگاه ها میگن ساعتی ، ده ، ۱۵ هزار تومن در میارن !! الآن یه کارگر ... در روز زیر ۲۰۰ تومن کار نمی کنه، خب واقعاً این حقه معلم های کلاس های زبان نیست! 

الآن یه کم دلسرد شدم، با خودم میگم اگه ۴ سال دیگه هم پاشم برم دانشگاه زبان بخونم، از صبح تا شب روزی ده ساعت کار کنم به خاطر حقوق دو سه تومن؟ پس کی زندگی کنم. معلم های مدرسه اگه ۴  تومن می گیرن اوضاع شون خب فرق می کنه نیمه وقت هستند کل تابستون تعطیل هستند و حقوق می گیرن، پاداش بازنشستگی دارن و کلی مزایای دیگه. 

واقعاً چرا تو کشورمون این قدر تبعیض هست؟ مادر دوستم پارسال بهم گفت: تو که طراحیت خوبه و آدم باسلیقه و خلاقی هستی ، رتبه هنرت هم که خوب شد  چرا طراحی پارچه نزدی. راجع به این رشته تحقیق کردم واقعا ازش خوشم اومده ولی نمی دونم درآمد یا بازار کاری داشته باشه یا نه . 

واقعاً چرا باید این جوری باشه، چرا فقط پزشکان و پرستارها باید شرایط شغلی و درآمد خوب داشته باشن؟ خب من بدم میاد از این شغل ها و علایقم فقط چیز هایی مثل زبان و هنر و آموزشه. یعنی این مهارت ها هیچ ارزشی نداره؟ پولم ندارم آموزشگاه نقاشی بزنم حداقل.

حالا دوستان از همه ی این ها بگذریم می خواستم بدونم کسی هست که معلّم زبان باشه و شرایطی متفاوت از بقیه معلّم زبان هایی که گفتم داشته باشه؟، یا کسی هست که طراحی پارچه خونده باشه و الآن تو بازار کار باشه؟

لطفاً هم  بهم نگید که قید کار و درس رو بزنم و ازدواج کنم چون اولا اینکه خواستگار نیست دوما اینکه باشه هم گناه داره تو این وضع اقتصادی من که نمی تونم همه هزینه های زندگیم رو بندازم گردن اون بنده خدا. توقع خواستگار پولدار که خونه و ماشین داشته باشه و بتونه خرج زنش رو دو سه تا بچه رو بده هم نمی شه داشت چون خودم پولدار نیستم که. قطعا یکی مثه خودم میاد خواستگاریم دیگه.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه) درد دل های دختران (۱۱۸ مطلب مشابه)