سلام

من پیمان هستم 24 سال دارم.

 میخوام به این سوال مهم همتون جواب بدید دوستان.

 بفرمایید که:

 1-  از نظر شما مرد زندگی یا زن زندگی چه کسی هستش و چرا؟

2-اگر در جلسه اشنایی و خواستگاری با این سوال مواجه شدید که شما بر چه اساسی خودتونو زن زندگی یا مرد زندگی میدونین؟؟چه جوابی به این سوال میدید؟؟  
( این سوالیه که همیشه خودمم میپرسم.)
3- متاهلین عزیز ایا همسرتون اونقدری که درباره اهل زندگی  بودنش تعریفشو شنیدیدیا خودش ادعا میکرد هستش یا نه ؟ کمتر از حد انتظارتونه یا بیشتره؟
پاسخ : 
سلام
برای این که بفهمید یه دختر یا پسر اهل زندگی زناشویی هست یا نه باید به خانواده ی اونا نگاه کنید . 
فارغ از بحث ایمان و مسائل مالی ؛
برای این که بفهمید پسری مرد زندگی خواهد شد یا نه ، باید ببینید که از پدرش در رفتار با خانم های خونه چی یاد گرفته ؟ باید نوع رفتار پدرش با مادرش رو ببینید . 
اگه زیر دست پدری بزرگ شده که به همسرش احترام گذاشته ، حواسش به این بوده که دل اون رو نشکنه میشه به مرد زندگی بودن اون پسر امیدوار باشید .
باید سطح روابط عاطفی پدر و دختر خونه رو هم ببینید . اگه پدر ، دوست پسر دخترشه ، پسر خونه رفتار عاطفی با همسرش رو یاد میگیره . باید ببینید که مادر رئیس عاطفی خونه هست یا نه !
چنین پسری فارغ از بحث کفویت ها ، بهترین گزینه برای ازدواج هستش . 
اگه زیر دست پدری بزرگ شده که زن ها رو ناقص العقل میدونه و سطح روابط عاطفی اون با همسر و دخترش پایینه ، پسر خونه هم طبیعتا همین رفتار رو با همسر آینده اش خواهد داشت . مگه این که خودسازی کرده باشه .

برای این که بفهمید یه دختر زن زندگی خواهد شد یا نه به نوع رفتار مادرش با پدرش نگاه کنید . آیا مادر ، برای غرور پدر احترام قائل هست یا نه ؟ باید سطح اطاعت عاطفی از شوهرش رو ببینید . عرض کردن اطاعت عاطفی ، نه اطاعت از سر ترس ! اطاعتی که با اخم شوهر همراه باشه به درد نمی خوره .
اگه دختر زیر دست مادری بزرگ شده که همیشه اون رو به حفظ احترام پدر تشویق کرده ، اون دختر هم فارغ از بحث کفویت ها بهترین گزینه برای ازدواج به شمار میاد .
ولی اگه دختر زیر دست مادری بزرگ شده که ارزشی برای غرور شوهرش قائل نیست ، احترام اون رو حفظ نمی کنه ، کنترل کامل امور زندگی رو به دست گرفته و از شوهرش اطاعت عاطفی نمی کنه ، به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم با دختر این خانواده ازدواج کنید ، مگه این که دختر خودسازی کرده باشه و یا خواستگار در شرایط مشابهی رشد کرده باشه .
موفق باشید

مطالب پیشنهادی از بایگانی خانواده برتر:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)