آقای اندرسون معتقدند که میشه نماز رو فارسی خوند و ... .

-------------------------------

پدر و مادر بیچاره من که فارسی رو هم تقریبا بلد نیستن چطوری میتونن عربی رو یاد بگیرن؟؟؟؟


کی گفته برن زبان عربی رو یاد بگیرن ؟! الان یه بچه خردسال سوره های کوچک قرآن رو بدون این که بتونه معنی کنه طوطی وار به زبون میاره ! الان اون بچه زبون عربی رو یاد گرفته ؟! همین بیان طوطی وار در وهله ی برای نماز کافیه . مطمئن باشید اون دنیا این بهانه پذیرفته شدنی نیست .


شما از کدام فرمان خدا صحبت میکنید؟؟؟؟؟

آیا خدا خودش به شما چنین گفته؟؟؟؟ یا و قرآن نوشته شده؟؟؟؟؟؟؟ یا پیامبر خودش گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


خدا گفته :  اطیعو الله و اطیعو الرسول

یعنی از خدا و رسول پیروی کنید . هیچ استثنائی هم بیان نشده . ما همون طوری باید نماز بخونیم که پیامبر صلی الله علیه و آله نماز خونده . نه اون طوری که راحتیم ! والسلام


حالا کسی که به هر دلیلی یاد نگرفت باید بره بمیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اونی که از لحاظ عقلی توان حفظ کردن نداره تکلیفش مشخصه . ولی کسی که عقلش سالمه و می تونه حداقل روی یک کلمه حفظ کنه ، حداکثر بعد از 2 ماه تمام الفاظ نماز رو از حفظ میشه . 2 ماه نه 6 ماه ، اصلا 1 سال ! اون دنیا به این سادگی ها نیست که عده ای تصورش رو دارن . 

عقل یه بچه سه ساله معمولی کشش حفظ سوره های کوچک قرآن رو داره ، اون وقت یک مرد و زن بزرگسال چنین توانایی ندارن ؟!


اگه خدایی که شما میگین همچین کار هایی رو بگه که ما باید بکنیم من همین الان اعلام میکنم که باید دین خودم رو که متاسفانه تحریف شده رو باید عوض کنم! 

دینی که با زور باشه دین ، دین نیست بلکه...


لا اکره فی الدین . بله در دین هیچ اجباری نیست . هر عملی عکس العملی داره . یه نفر می تونه دین رو نپذیره ولی باید عواقبش رو هم با جان و دل قبول کنه .


من دو تا خاله دارم که 10 ساله به کرج مهاجرت کردند هنوز هم که هنوزه فارسی رو درست یاد نگرفتند اون وقت شما میگین...!!!!!!

واقعا استدلالتون ت حلقم آقای نجفی


خاله های شما هم اگه کمی همت به خرج میدادند در عرض یکسال الفاظ نماز رو حفظ می کردند . آیا خواستند و حفظ نشدند ؟! ببخشید به بنده مربوط نیست ولی باورم نمیشه !!!!!!!


به نظر من اسلام واقعی خلاف چیزی هست که شما میگین


درسته که دین اسلام دین آسونی هستش ولی این طور نیست که هر طور عقلمون رسید رفتار کنیم و بعد بگیم مسلمونیم . اون دنیا مو رو از ماست میکشن بیرون ! 

مرحوم حاج آقا احمدخمینی ، حضرت امام ره رو در خواب دیدند ، امام فرموده بودند یکی از سوالاتی که از من پرسیدند این بود که چرا در بعضی دیدارهای مردی برای مثلا سمت راستی ها 3 بار دست تکون دادی و برای سمت چپی ها 2 بار ؟!

عقل شما قبول می کنه که از مسئله نماز که ستون دین هستش به همین راحتی ها بگذرند ؟ اگه اون دنیا ازتون پرسیدند که چرا نماز رو عربی نخوندی ؟ می تونی دلیل رو برهان بیاری ؟! البته این موضوع به خود شما مربوطه .


د همین کار ها رو میکنین که با وجود این که اسلام تازه ترین دین هست ولی تعداد مسیحی ها بیش از دو برابر مسلمانان هست و کسایی که مسلمان هستند تو کشور هایی زندگی میکنند که قبلا جزوی از امپراطوری مسلمان ها بوده..... شما یک کشور یا حداقل یک شهر نام ببر که اکثریت مسلمان باشن و اون شهر یا کشور در زمان های دور (1400سال پیش) به دست مسلمانان فتح نشده باشه


دین داری سخته ، نماز خوندن سخته ، روزه گرفتن سخته ، خمس دادن سخته ، گناه نکردن سخته ... . اسلام واقعی داشتن سخته . پر طاووس گران است به هر کس ندهندش . امام حسین علیه السلام اسلام واقعی داشت یا نه ؟! یارانش چطور ؟ تعداد کم پیروان یک جریان که دلیل غلط بودن اون دین نیست . 


به خدا اگه این جور کارهای شما و خلفای فتح کننده نبود ما الان شاهد یک جمعیت مسلمان 3-4 میلیاردی تو جهان بودیم

آقای نجفی فکر میکنین مردمان غیر مسلمان نمیونند که اسلام آخرین و کامل ترین دین هست؟؟؟ میدونند... خیلی هم خوب میدونند

پس برای چی مسلمان نمیشن؟؟؟  


چون مسلمون موندن سخته . قرار نیست به خاطر این که تعدادمون زیاد بشه پا رو عقایدمون بذاریم . اگه به دنبال جمع کردن سیاهی لشکر بودیم حق با شما بود . 


برای این که از فتوحات اسلامی وحشت دارند اونها میگن که اگه اسلام حق هم باشه ما نمیخوایمش برای اینکه 1400 سال قبل با زور وارد ملل بیگانه شده... برای اینکه حتی در زمان حال هم آدم هایی مثل شما خیلی زیاد پیدا میشن که اسلام غیر واقعی رو به چالش بکشند...


فکر کنم منظورتون این بود که بنده و امثال بنده داریم اسلام واقعی رو به چالش می کشیم نه اسلام غیر واقعی رو . اون موقع با زور وارد شدند ، الان چی ؟! بر خلاف نظر شما الان دین اسلام داره در اروپا و آمریکا جا باز می کنه . اونم بدون جنگ خونریزی ! بلکه با تحقیق و پژوهش . با دیدن معجزات قرآن . با عنایت امام عصر عج الله  . روزی میرسه که دین اسلام دین اول دنیا خواهد شد و شما به آرزوتون می رسید .


حرف هایی به دستور خدا و با اسم الله در حلق مردم به نفع خودشون فرو کنند.... اون ها (غیر مسلمان ها) اسلام زوری و تحریف شده شما رو نمیخواین و من هم واقعا بهشون حق میدم..... البته این رو باید بگم که کتاب ما (قرآن) تحریف نشده ولی عقاید ما تا صد ها برابر بیشتر از مسیحی ها و یهودی هاو زرتشتی ها تحریف شده!!!!


کی داره به نفع خودش و به اسم خدا دستور! تو حلق مردم می کنه ؟! میشه چند نفر رو اسم ببرید ؟ افراد مد نظر شما شیعه هستند یا سنی ؟

آیا واقعا " عقاید ما تا صد ها برابر بیشتر از مسیحی ها و یهودی هاو زرتشتی ها تحریف شده!" ؟! جدا این نظر شماست ؟!!! اگه این طوره پس الان چیزی به نام اسلام نباید وجود خارجی داشته باشه !!! پس همه باید وهابی باشیم دیگه ؟! این ادعای شما حتی در مورد وهابیت هم صدق نمی کنه !


درسته که مسیحی ها و زرتشتی ها و یهودی ها کتابشون تحریف شده ولی اکثرا به اعتقاداتشون پایدار موندن


کدوم عقاید ؟ اگه منظورتون عقاید اولیه و تحریف نشده هستش پس با تفاسیر شما از دین اسلام اگه بریم مسیحی و زردتشتی بشیم بهتره ! اگه منظورتون عقاید تحریف شده هستش که پایبند بودن به اون ها افتخار نیست .


راستی یک چیزی هم بهتون بگم : هیچ وقت خود مسیحی ها و زرتشتی ها و یهودی به خودشون اجازه دست کاری در کتابشون رو ندادند... به هیچ وجه..... کتاب اونها به دست سایر ملل از بین رفت

به عنوان مثال موبدان زرتشتی هیچ وقت به خود اجازه تحریف اوستا رو ندادند و کسی که باعث تحریف اوستا شد اسکندر مقدونی بود که در حال مستی ش دستور داد تمام اوستا ها رو بسوزونن

در دین زرتشتی که درست مثل مسمان ها 5 بار در روز نماز میخوانند هر کسی اجازه این رو داره که به زبونی که دوست داره ترجمه جملات اوستایی رو بخونه و هیچ اجباری در کار نیست ولی اکثر زرتشتی ها با اختیار خودشون و اینکه آهنگ اصلی پیام خدا حفظ بشه نمازشون رو به زبان اوستایی میخونند...


ممنون به اطلاعات تاریخی بنده اضافه شد .


اسلام هم 100 درصد همین طور هست ولی تحریف شده .... اگه تحریف نشده که باید به الهی بودن این دین شک کرد!!!! لا اکراه فی الدین...

این صد در صد رو با تکیه بر چه دلیل و برهانی بیان می کنید ؟! با این تفاسیری که شما از دین اسلام دارید برای بنده خیلی عجیبه که گفتید بنده شیعه 12 امامی هستم . 

نتیجه گیری شما اصلا درست نیست . لا اکراه فی الدین . بله قبول . یک دانش آموز یک دانشجو هیچ اکراهی در درس خوندن نداره . ولی اگه نخوند باید عواقب اون رو هم بپذیره . شما نظرتون غیر از اینه ؟!


لا اکره فی الدین ! چرا بقیه شو نمیگید؟؟؟ :

در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزى استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده است و خداوند شنواى داناست (256) 

خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‏ اند آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‏برد و[لى] کسانى که کفر ورزیده ‏اند سرورانشان [همان عصیانگران] طاغوتند که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‏برند آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند (257) 


با وجود اینکه کتاب اوستا به وسیله اسکندر سوزانده شد ولی زرتشتی ها برعکس مسلمان ها هیچ وقت به خود اجازه ندادند که اعتقاداتشون هم از بین بره همونطور که در این مورد (خواندن نماز به زبان اوستایی و ...) اصل و اعتقاد دینشون رو حفظ کردند ولی ما مسلمون ها..... متاسفم برای خودمون

قبلا جوابتون رو دادم


عرب های فاتح (خلفای سه گانه) عربی خواندن نماز رو به ما اجباری کردند در حالی که اون زمان با توجه به امکانات آن زمان یاد گرفتن عربی حتی برای شاهان و اشراف و ثروت مند ها هم بسیار بسیار مشکل بود.. آقای نجفی هنوز هم رو حرفتون هستین که میگین باید یاد بگیرن؟؟؟؟؟؟ د آخه لامصب اون زمون ها که اصلا نمیشد زبون عربی رو یاد گرفت...

به نقل از ویکی پدیا : ایرانیانی که مسلمان شدند تا سالیان سال به خاطر بلد نبودن زبان عربی اصلا نمیدونستند اسلام چیه و به اعتقادات قبلی خودشون بودند و فقط اسمشون مسلمون بود!!!!!! حتی اگه میخواستند فقط معانی نماز رو یاد بگیرند هم با توجه به وضع اون زمان امر غیر ممکنی بود!


به نظر شما ایرانی های اون زمان نتونستند عربی رو یاد بگیرن یا نخواستند ؟!

بنده معلمم . دانش آموزی که نخواد چیزی رو یاد بگیره ، معلم اگه خودش رو هلاک کنه تغییری در اون دانش آموز ایجاد نمیشه . ولی اگه خود دانش آموز بخواد و از لحاظ عقلی استثنایی هم باشه میشه یه چیزهایی رو یادش داد . 

یعنی یه آدم نرمال ،‌عقلش به اندازه ی یک طوطی نیست که یه سری جملات رو تکرار کنه ؟! شما باورت میشه ؟!


از کجا میگین که این کار که قرآنم باید به زبان عربی خونده بشه دستور خدا ست؟؟؟؟ نعوذ بالله آیا خدایی که شما ازش حر میزنید انقدر بی منطق است؟؟؟؟؟؟؟   اگه حرف شما درست باشد که نیست پس باید به اصل اسلام و الهی بودن اون شک کرد..

شما می تونی قرآن رو فارسی بخونی ، هیچ اجباری به عربی خوندن اون نیست . حتی در برخی موارد توصیه شده که ترجمه اون رو بخونید . 

یه نتیجه گیری اشتباه دیگه !!!


برای چی با اسم الله و خدا بازی میکنین


الله و خدا ؟!!! مگه این دو با هم فرق دارن ؟! می دونم منظور خاصی ندارید ولی عقل شما در بیان جمله بالا دچار اشتباه شده . فکر نمی کنید تکیه ی بیش از حد به اون باعث دردسر بشه ؟


تو اون دنیا چه جوابی به مردمی که به حرف های شما اعتماد داشتند خواهید دادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اولا بنده نه مرجع تقلیدم نه کارشناس دین ! این وبلاگ هم نه فصل الخطاب بوده و نه خواهد بود . بنده چون به عقل خودم در مسائل دینی اعتماد ندارم ، دست به دامان یک مرجع تقلید شدم . همون طور که برای درمان بیماری ها به پزشک مراجعه می کنم . برای مسائل حقوقی به وکیل مراجعه می کنم ، برای نحوه برخورد با بچه ها به روانشناس مراجعه می کنم و ... . 

به غیر اون یک سهل انگاری هر حرفی که از دین در این وبلاگ زدم با توجه به نظر مراجع تقلید بوده و اگه کسی بخواد پاسخگو باشه بنده نیستم !

شما اگه روزی فهمیدید که اشتباه کردید ( که مطمئنم دارید اشتباه می کنید )  و به توصیه های دیگران هم توجهی نکردید چه جوابی در اون دنیا خواهید داشت ؟!

بنده میگم مرجع تقلیدم گفته ! شما چی میگید ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)