سلام. 

توی چند سال اخیر، در جاهای مختلف علی الخصوص بیمارستان‌ها و مطب پزشک‌ها و البته توی تاکسی، برخوردهای زیادی با افراد نیازمند دارم و مشکل اینجاست که نمی دونم چه رفتاری در مقابل این افراد درسته. در واقع این سردرگمی من ناشی از اینه که نمی تونم تشخیص بدم آیا این فرد واقعاً نیازمنده یا عادت به گدایی کردن از مردم کرده. دیگه خودتون هم می دونید که گدایی از دیگران برای یه عده تبدیل به شغل شده. 

وقتی یه نفر از راه می رسه و میگه فلان مشکل رو دارم و درخواست پول می کنه، از یه طرف شرم می‌کنم که بهش کمک نکنم و بذارم دست خالی بره و از طرفی دیگه میگم نکنه از این‌هایی باشه که واقعاً نیازمند نیستن و من با کمک کردن حتی یه مقدار خیلی اندک پول، به این رفتار و عادت زشتش دامن بزنم و بهش ظلم کنم. 

حالا می خوام بدونم توی این جور شرایط چه طور باید نیازمند واقعی رو از کسی که ادای نیازمندان رو در میاره تشخیص بدم؟ بعضی اوقات توی شهر خودمون اگه کسی از من کمک بخواد، ازش می خوام که آدرسی چیزی بده تا من بتونم خیلی نامحسوس در مورد وضعیتش تحقیق کنم و بعد بهش کمک کنم ولی مسئله اینجاست خیلی اوقات گذرم به شهرهای دیگه میافته که شاید فقط چند ساعتی توی اون شهر بمونم و همیشه ی خدا هم دوباره توی این شرایط گیر می‌کنم. 

واقعاً توی شهرهای دیگه حتی این روش هم جواب نمی ده چون خیلی اوقات امکان موندن و تحقیق کردم رو ندارم. حالا باید چه کار کنم؟ بهتر نیست هر کسی دست دراز کرد یه کمک اندکی بهش بکنم؟ این طوری ظلم به اون هایی نیست که این کار عادت شون شده؟ 


پیشنهاد:

چه پیشنهادی برای انجام کار خیر دارین؟

میخوام یک لیست از کارهای خیر داشته باشم

حج بریم یا به فقرا کمک کنیم؟

به فقیران چطوری کمک کنیم که بهشون بر نخوره؟

به متکدیانی که روانشناسانه گدایی می کنند کمک کنیم؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)