سلام

از امروز قراره طی چند پست عوامل و شرایط مختلفی که باعث کسری خدمت شما میشه رو بگم، در هر پست یک روش رو برای کسر از خدمت شما توضیح میدم.

روش اولی که امروز توضیح میدم، طرح علم الهدی هست، طرحی که در پایگاه‌ها هم به تازگی خوب شناخته شده و فراگیر شده، قبل از پرداختن به این طرح لازمه بگم سربازی الآن به ۲۴ ماه افزایش پیدا کرده و قبلاً ۲۱ ماه بود.

خب با طرح علم الهدی شما می تونید حداکثر ۱۹ ماه از سربازی تون رو کم کنید، طرح علم الهدی به این صورته که شما یک سال رو در دفاتر سپاه یا بسیج شهرتون کارهای اداری و سبک رو انجام خواهید داد و به ازای هر سال سه ماه از سربازی تون کم میشه، شاید این مدت طولانی یک سال شما رو بترسونه ولی شما قرار نیست اون جا زحمت خاصی بکشید، فقط گاهی به شما کارهایی رو میگن که انجام بدید.

می تونید اون جا کتاب بخونید، می تونید به کارهای خودتون برسید و هر وقت لازم بود به شما زنگ میزنن تا کاری رو انجام بدید، و خب خوبی اصلی این طرح اینه که کنار دانشگاه میشه انجام داد.

یعنی شما ثبت نام می‌کنید و به دانشگاه تون می‌رسید حتی اگر حضوری بشه و در اوقاتی که وقت داشتید می‌رید چند تا کار اداری و سبک اون جا رو انجام می‌دید

 مثلاً شما می تونید به راحتی با چهار سال ثبت نام در این طرح درمدت گرفتن کارشناسی، یک سال از سربازی خودتون رو کسر کنید

مثلاً دوست خودم در این طرح ثبت نام کرده و اکثر مواقع تو خونس ولی کاری باشه بهش زنگ میزنن که بیا فلان نامه رو انجام بده و ببر فلان جا، یا با دوستانش دور هم هستن، یا میرن همون جا کتاب‌های دانشگاه رو میخونن، یا تو جایی که در اختیارشونه استراحت می کنن، برای ثبت نام می تونید از طریق پایگاه تون، مساجد، بسیج، سپاه، شهرتون اقدام کنید.

ادامه دارد...


مرتبط:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)